DIY: Sommarklätt kylskåp

OBS! Du vet väl att min blogg har flyttat? Du hittar den på: ATILIO.METROMODE.SE 
 
 
20150612_8617
Jag känner mig alltid lite, lite löjlig när jag uppdaterar med den här typen av inlägg för alltså okej nej, det är kanske inte världens svåraste DIY-projekt jag ska dela med mig av. Men att få ändra om på kylen efter årstid är en sån liten fjuttig grej som får mig att bli så glad. Förra sommaren såg magneterna ut såhär, i höstas såhär, spöklöv till halloween och i våras prydde ett blommande kvinnotecken kylskåpet.
 
20150612_8651
När jag var i Göteborg senast smet jag upp till Universeums shop för att köpa något jag tänkt på länge.
 
20150612_8655
Nämligen ett gäng nya och fina mineraler. Älskar stenar av alla dess slag och på Universeum kan man hitta en mängd olika sorter och färger för bara 19 kronor styck.
 
20150612_8668
Valde dem med mest glitter of course och här har ni hela min samling.
 
20150612_8621
På med ett gäng självhäftande magneter på baksidan och sen upp på kylen. Lätt som en plätt!
 
20150612_8614
De somriga bilderna är stylade och fotograferade av ingen mindre än Linda Lomelino. Det är stora vykort som delas ut gratis hos olika postombud. Ler på riktigt varje gång jag går in i köket och ser de där fantastiska bilderna. Som sommar på burk. Fast på ett kort. Okej, okej som sommar på ett papper dårå.
1 Mikaela:

skriven

Vilka fantastiska stenar! Åh känner nästan att jag måste åka till Göteborg ENDAST för att köpa sådana, så himla vackra!

2 {Rania Maria Photography}:

skriven

Men åh vad fint det var med sådana stenar som magneter. Tack för tipset, måste hålla utkik efter sådana här omkring! Egentligen borde man ju hålla utkik efter allt möjligt fint att göra magneter av... var köper du magneterna förresten?

Har också Lindas bilder på kylen :D Asfina!

3 {Rania Maria Photography}:

skriven

Svar: Åh tack finaste du! Jaaa, det hoppas jag med - det ska vi säkert kunna ordna :)

4 Mary:

skriven

Jag blev inspirerad så inlägget var inte alls löjligt :)

5 Stina - Tillvaron.se:

skriven

Superfina magneter ju! Det är de enkla pysslen som är det allra bästa tycker jag :D Så himla fint med guldkanterna på stenarna. Blir sugen på att göra egna, tror de skulle kunna passa bra in även hos oss :)

6 Vanessa andersson:

skriven

jättefint ju :)

7 Sofia:

skriven

Så fint!! :)

8 Caroline - mamma utomlands:

skriven

Älskar såna stenar!

9 Astrid:

skriven

Jag gillar denna typ av inlägg! Jag är ca 2 % pysslig men tycker mig ändå bli så härligt inspirerad av dina småprojekt!

Svar: Vad roligt, tack Astrid!
Sandra Lundin

10 Astrid:

skriven

Jag gillar denna typ av inlägg! Jag är ca 2 % pysslig men tycker mig ändå bli så härligt inspirerad av dina småprojekt!

11 Vardagsmagi:

skriven

Så himla fint! får bli en tur till universeum snart tror jag. :)

Kommentera här: