DIY: kvinnotecknet i vårskrud

OBS! Du vet väl att min blogg har flyttat? Du hittar den på: ATILIO.METROMODE.SE 
 
 
De senaste månaderna har jag nästan bara satt tänderna i stora och meckiga DIY-projekt som har inneburit att jag byggt en herrans massa möbler, förvaring och så vidare. Nu kände jag att det var dags att ta en paus från att tänka hållbart och stabilt och bara ägna mig åt något roligt och litet.
 
Mina favoriter när det handlar om att skapa för skapandets skull är små dekorationer som följer årstiderna. Vårt kylskåp är vitt, gigantiskt och väldigt tråkigt och därför är det oftast detta som får spegla årets gång och utveckling. Förra sommaren gjorde jag magneter av stenar jag plockat på stranden, i höstas blev det klätt i varma färger och lagom till halloween blev kylskåpet en aning spöklikt. Nu kändes det dags att bjuda in våren och för mig kändes det helt rätt att göra det med hjälp av blommor i härliga färger.
 
Efter en stund funderande bestämde jag mig för att det var kvinnosymbolen som skulle få bli utsmyckad. Därför klippte jag ut detta i ett tjock papper och radade upp ett helt gäng plastblommor köpta på loppis.
 
Sedan limmade jag helt enkelt på dem i olika lager och lät det torka under tyngden från några tjocka böcker. För att fästa allt på kylen använder jag mig av ett magnetark som har klister på ena sidan, så himla smart uppfinning!
 
Tillräckligt stort pyssel för att jag idag ska orka bygga ett nytt skrivbord och tillräckligt mycket dekoration för att köket ska kännas lite härligare.
1 Kreater Malin:

skriven

Vårigt och styrkegivande på alla de sätt! (muskelemojin här då :)

2 Matilda:

skriven

Tjusigt och peppigt!

3 chrissy:

skriven

ameh satan i gatan vad kreativt + coolt!! du är så himla duktig & finurlig!

4 Maria Ekblad:

skriven

Åh vad fint! ♀

5 Linnéa Thell Jansson:

skriven

Åhh det här måste jag verkligen testa!! Nu blev jag jättepeppad!! Måste bara hitta plastblommor!

6 Fyrtiotaggare.com:

skriven

Vackert!!!

Svar: Tack :)
Sandra Lundin

7 Stina - Tillvaron.se:

skriven

Så fint! Har varit sugen på att göra något med plastblommor sedan jag Anna Marias krans som hon gjorde. Får nog köpa på mig ett gäng nästa gång jag går på loppis och experimentera fram något :)

8 ida foto. ♛:

skriven

åh så vackert!! :D

9 linda:

skriven

nä, fan va snyggt! en sån skulle jag ju vilja ha på mitt kylskåp också. eller ovanför sängen kanske. ^^

10 Hey Emelie:

skriven

Men så himla fint!

11 Mikaela:

skriven

Ah men WOW vad fint! Har samlat på mig plastblommor ett tag utan att veta vad jag ska göra med dom, kanske det blir något liknande!

12 Denise :

skriven

Så fint det blev!

Svar: Tack så mycket :)
Sandra Lundin

13 Julia Müller-Sandvik:

skriven

Himla tjusigt blev det!

14 Aaa:

skriven

Härligt! Arketypen jag associerar till i tarotkorten för detta är Kejsarinnan. Kvinnokraft som när den är som bäst!

15 Frida:

skriven

Men åh så fint och peppigt! Du är så fantastiskt finurlig Sandra :D

16 Jessica:

skriven

men åh vilken grej! Hur fint som helst! Måste nog sätta blommor på vårt kylskåp också... :D

17 Erika:

skriven

Vilken underbar blogg! Älskar dina texter och dina bilder! Vad använder du för kamera! Vad glad jag blev att jag hittat hit!

Ha en strålande dag!

/Erika

Svar: Tack, vad roligt att du gillar den :) Jag fotar med en nikon d7000, alltså ej fullformat. Kram!
Sandra Lundin

18 Fredrikapåvinden:

skriven

Åhhh! Det var ju superfint! Ni blev jag jättesugen på att göra något liknande!

19 Madeleine -PHOTOGRAPHY FEMINISM VEGANISM:

skriven

Wow vad fint!

Kommentera här: