DIY: sommarminnen som kylskåpsmagneter

OBS! Du vet väl att min blogg har flyttat? Du hittar den på: ATILIO.METROMODE.SE 
 
 
Idag har vi varit nere vid Vättern och solat och badat för att uthärda i hettan. Jag älskar att ligga och läsa i solen och samtidigt köra ner mina fötter i den varma sanden, så himla härligt! För en gångs skull kändes vätterns vatten riktigt varmt och vi både badade och spelade strandtennis i vattnet. Inte ofta man vill ligga och plaska där i hur länge som helst ;) Men förutom alla de beachaktiviteter jag nu nämnt så finns det en som jag nog gillar lika mycket nu som när jag var barn. Nämligen att gå runt och leta efter fina stenar och slipade glasbitar. Det blev ett helt gäng jag kom hem med och efter lite klurande kom jag på att jag skulle göra dem till kylskåpsmagneter för att kunna behålla sommarminnena länge.
 
Det är inget svårt pyssel utan det första steget du behöver göra är som sagt att ge dig på jakt efter några fina stenar. På bilden av mina färdiga magneter syns tre stenar som jag inte plockat på stranden, utan de är köpta i Universeums shop för en billig peng.
 
Använd dig av riktigt starkt lim för att vara säker på att magneterna håller.
 
Sedan är det bara att limma på magneter i valfri storlek på baksidan. Jag har fått förstärka några av de största stenarna med fler magneter eftersom de var lite för tunga.
 
Tadaaa! Lite trevligare kyl än innan men jag tror minsann att jag får sätt upp några roliga kort så den slipper se så tom ut.
1 Anonym:

skriven

Tjusigt :)

2 Pernilla:

skriven

Vad fint och vilket bra tips :)

Kommentera här: