DIY: Spökmagneter av löv

OBS! Du vet väl att min blogg har flyttat? Du hittar den på: ATILIO.METROMODE.SE 
 
 
Här förbrukar man minsann inte saker i onödan utan de kylskåpsmagneterna jag gjorde i slutet av september för att skapa lite höstfeeling hemma har nu fått svida om till halloweenmagneter. Ett annat tips som jag glömde skriva i gårdagens inlägg om att tackla gråa dagar är ju såklart att verkligen embracea (kan av någon anledning inte komma på det svenska ordet) alla högtider och händelser på alla sätt som går. Jag har ju inga barn och halloween är ingen högtid vi firar egentligen men lite pynt gör det ändå så mycket roligare. Om ni nyss har tittat in ska jag passa på att tipsa om den här fina fladdermusgirlangen man kan göra för att göra sitt hem lite läskigare.
 
Efter en månad på kylen var löven lagom torra och matta i färgen så jag beslöt mig för att klippa lite i dem och klä dem i spökskrud.
 
Målade därför några varv med vit akrylfärg på dem. Detta är ju det enda momentet som faktiskt tar tid eftersom man måste räkna in torktiden. Annars är det här gjort på ett kick!
 
Ritade sedan dit ögon och mun och ja, nu möter jag dem varje gång jag blir hooOoongrig. Haha okej, det kanske var mer som än uggla än som ett spöke - men ändå!
 
 
1 Venice:

skriven

Det var det ;) Ska gå upp i arbetstid och få schema!

2 ♫♪ sandra:

skriven

gulligt!

3 Mikaelas tårtor och bakverk:

skriven

Gillar du att baka? Kolla in min nystartade bakblogg för både tips, idéer och recept!:)

4 En uppsala blogg:

skriven

Berättar om den verkliga händelsen kring filmen Annabelle och The conjuring på bloggen.

5 En uppsala blogg:

skriven

Berättar om den verkliga händelsen kring filmen Annabelle och The conjuring på bloggen.

6 En uppsala blogg:

skriven

Berättar om den verkliga händelsen kring filmen Annabelle och The conjuring på bloggen.

7 ♥ Evahle.se - en blogg om psykisk hälsa ♥:

skriven

Vilken cool idé. :)

8 jessica:

skriven

alltså du är så himla finurlig!

9 Caroline:

skriven

Vilken smart och gullig idé!

10 My Fredblad:

skriven

Gud vilka underbara! Har du alltid varit såhär pysslig utav dig?

11 Emelie:

skriven

Så fina! :)

12 MALIN:

skriven

Vilka söta spöken! Bra tips :)

13 Klara:

skriven

Haha, men åh, vilka gulliga!

14 Klara:

skriven

Haha, men åh, vilka gulliga!

15 Sandra:

skriven

Nej, vad gulligt! <3

16 Liza:

skriven

Åh, men vilka söta små spöken! :)
..och tack för den fina idèen!! ..jag kan ju göra massvis av sådana små spöken, sååå mycket löv som vi har utanför, hihi :).
Kram

17 Malin Westergren:

skriven

Vilken himla smart idé! :D De är väldigt söta! Vad du är kreativ!

18 smäm:

skriven

men så sööta :D

19 Anna :

skriven

Åh vilken fin blogg du har!!

20 Rebecka:

skriven

Nej men vilken fina!

21 Sabina :

skriven

Vilken rolig grej :-)

Kommentera här: