DIY: Kruka av ett rep

OBS! Du vet väl att min blogg har flyttat? Du hittar den på: ATILIO.METROMODE.SE 
 
20150520_5211
För två veckor sedan la jag upp ett inlägg där jag visade hur jag hade gjort skålar av sisalgarn. Hela idén kom från mitt första projekt till Motnhly Makers som ju blev både fat, skålar och underlägg i papper. Jag har utvecklat tekniken ytterligare och faktiskt gjort en kruka i samma stil.
 
20150520_5447
För att snabbt påminna er kan jag berätta att det enda man behöver är ett långt snöre och en symaskin. Den här gången valde jag sisalgarn pga det är så himla vackert med naturmaterial.
 
20150520_5454
Man rullar ihop det runt sig själv och börjar sen sy i sicksack-söm runt hela. Runt, runt och runt ända tills man har en botten som är i lagom storlek.
 
20150520_5465
Sen tiltar man sin botten åt sidan och fortsätter sy tills man känner sig färdig.
 
20150520_5209
Jag valde att måla halva krukan med vit färg och nu står den i matdelen i vårt vardagsrum och man kan skymta den på den här bilden.
 
Untitled-1
Hela processen tar ungefär en timme eftersom man behöver fylla på undertråden emellanåt, men det är ändå en rätt mysig syssla och slutresultatet blir ju så fint!
 
20150520_5213
Fiffigt va?
 
På tal om skapande så kan ni nu rösta på det tema/material ni helst vill skapa på under juni månad. För att rösta klickar ni här.
1 Nastasja:

skriven

Gillar detta så mycket och verkligen detaljen med halva i vitt. Du är så bra, Sandra!

2 Alexandra:

skriven

Superfint!!

3 Mikaela:

skriven

Jättefin! Gillar verkligen att den är halvt målad i vitt!

4 Maria Ekblad - bröllops & nyföddfotograf:

skriven

superfint! Gillar också att ena halvan är målad i vitt. Men blir den vattentät? Eller kör du innerkrukor på något smart sätt? :)

Svar: Jag planterar inte direkt i den utan sätter ner plantan i den plastkruka plantor ofta kommer i från affären. Jag gjorde min botten så pass stor att jag kunde sätta ner ett krukfat (med höga kanter) på botten!
Sandra Lundin

5 angelicasvarld.blogg.se:

skriven

MEn super vackert! som alltid så gör du så härliga saker! Att den sen var i dipdye var ju bara helt Lovely!

6 Emma Nilsson:

skriven

Du är så påhittig och gör så fina saker! Massvis med inspiration så fort jag besöker din blogg, det gör mig så glad :)

7 Emilia:

skriven

Vilken otroligt fin och enkel kruka. Jag föll stenhårt för den!

8 Minna:

skriven

Vilken inspiration! Krukan är helt underbar!

9 Matilda:

skriven

Det blev superfint! Oh vad jag älskar att du är så himla kreativ, får så mycket inspiration av dig!

10 starsinlife.blogg.se:

skriven

Jisses vad duktig du är!!

11 Skogsraah ☾:

skriven

Riktigt bra tips!

12 Smäm:

skriven

Den blev verkligen såå snygg! :)

13 Stina - Tillvaron.se:

skriven

Himla fin den blev, riktigt fint att måla halva vit :)

14 SOFIAMILK:

skriven

SÅ. FINT. Älskar hur du lät en liten bit vara naturfärgad, det gjorde hela grejen tycker jag. Du är verkligen duktig och sprider så, så mycket inspo.

15 C'est la vie:

skriven

Tokgillar <3 <3 <3

16 C'est la vie:

skriven

Tokgillar <3 <3 <3

Kommentera här: