En rundtur på mitt kontor

Fick en fråga ifall jag inte kunde ta och visa upp mitt kontor här hemma för er och visst kan jag det!
Vi bor som sagt stort så jag och Viktor har kunnat få varsitt eget rum att göra vad vi vill med, vilket är så lyxigt! Tror att ni har sett det mesta redan men kan väl vara fiffigt att samla allt i ett inlägg så stig på, stig på.
 
Älskar ju blommor så att ha en bänk full med dem var nästan givet för att jag skulle trivas här inne. Dessutom så rymmer den en massa rekvisita jag har till mina matfotograferingar. Har satt upp tyg framför dörrarna eftersom öppen förvaring och jag inte är bästa vänner.
 
Här sitter jag alltså och bloggar varje dag. Kan vara den sista på jorden som har stationär pc :P
Om ni undrar ifall jag alltid har det såhär välstädat så är svaret: ja. Blir superstressad av stök och allt har sin egen plats. Till och med yogamattan där borta i hörnet.
 
Om ni däremot undrar ifall vi alltid har såhär smutsiga fönster så är svaret: nej. Hyresvärden tvättade taken och då blev det sådär!

Har tröttnat lite på mitt skrivbords utseende den senaste tiden och försöker komma på en smart lösning för det ultimata skrivbordet. Storleken är nämligen helt perfekt eftersom jag både har en datordel och en del där jag kan pyssla och ha mig.
 
Lite favoritprylar på väggen.

Samma vägg är i övrigt helt tom så att jag ska kunna fotografera saker mot den utan att ha en massa prylar i vägen.
 
På väggen som är till höger när man stiger in i rummet har jag två ikeabokhyllor som rymmer alla mina pysselpryttlar och symaskin, ljusbord m.m. Gillar som sagt inte öppen förvaring så jag har satt på dörrar på dem och målat i finaste petrolfärgen som alltid ser illblå ut på bilder.
 
Fördelarna med att jobba hemifrån istället för att hyra ett kontor/lokal:
Det blir mycket billigare eftersom man slipper en extra hyra
Man har alla sina saker samlade på samma ställe
Det är lätt att veta var och när ljuset är som bäst +
Att man har tillgång till flera olika rum att fota i
Det går att ta en paus och få andra sysslor gjorda emellanåt
Man får hänga med sina katter hela dagarna
 
Nackdelarna med att jobba hemifrån:
Man har alla saker samlade på samma ställe = svårt att skilja på jobb och fritid
Det är svårt att koppla bort andra hushållssysslor ibland och bara fokusera på jobbet
Om man ska röra på sig måste man aktivt ta det beslutet annars är man ju bara hemma hela dagen
Man träffar få andra människor.
 
Alla är olika men jag älskar att ha platsen hemma att kunna vara här hela dagarna och göra lite här och lite där. Kanske mest för att jag numera har ett så spretigt yrke som faktiskt kräver att jag är både i köket och i trädgården och fixar emellanåt.
 
Idag är det förresten sista dagen att vara med i den här tävlingen.
1 Erika:

skriven

Vad är det du jobbar med? :) Ser riktigt mysigt ut. Sådär ljust hade jag också behövt ha det egentligen.

2 Ronette:

skriven

De fiffiga hänga-upp-en-planta-hållarna. Har du gjort de själv eller köpt nånstans? Fina! Blev sugen på att skaffa.

Svar: Jag har köpt dessa två men har gjort en egen idag som kommer upp som ett diy-projekt här imorgon :D
Sandra Lundin

3 Karin O:

skriven

Men så fint!

4 Emelie:

skriven

Är superspänd inför avgörandet i treehouse-tävlingen ^^

5 Elin karlsson:

skriven

Vilket fint kontor du har! Mycket fina tavlor och detaljer som du har :)

6 Sanna Preifelt:

skriven

Guud vad avis jag blir, vill också ha ett kontor... Där en kan få ha sina grejer, få vara i fred, sitta ergonomiskt och allt sådant. Jaja, i framtiden kanske!

Btw, tänkte bara säga det - många beställningar som jag fått in på designer just nu hänvisar till din sida som inspiration. Världens bästa komplimang om du frågar mig :) Kram!

7 Ninni - Vimsiga mamman:

skriven

Så stiligt :) verkligen fint

8 Kimmey ~ Kung varje dag:

skriven

Fint du har det :)

9 Sandra:

skriven

Åh, det är ju drömmen att ha ett hemmakontor. Har märkt nu när jag varit hemma och ledig på dagarna att ljuset i mitt vardagsrum är helt fantastiskt just under de timmar jag är på jobbet. Tog en bild för att påminna mig om att ett hemmakontor hade varit fint :)
Du har också härligt ljus ser jag :)

10 Charlotte:

skriven

Mysigt kontor, kul att se hur du har det. Va avis jag blir på er när ni säger att ni bor så stort att båda har ett eget rum :D Jag vill ha ett större rum där jag kan inreda med studio! :) Hade varit drömmen.

11 Céline:

skriven

Men gud så himla underbart, älskar verkligen hur du har inrett det! :)

12 Alicia:

skriven

Ofantligt vackert! Men alltså vi är nog som natt och dag du och jag, haha. I ett fullkomligt kaos trivs och skapar jag allra bäst. Kan inte hålla det i ordning i en kvart ens och allt jag äger är så vackert (höhö) så det måste stå längst fram... Kan avundas din stil många gånger.

13 Ellen:

skriven

Hej! Som en snabblösning på skrivbordsutseendet kanske du kan göra som Annaritar och sätta på vaxduk på bordsskivan, alltså typ häfta fast under? Fast du kanske vill ha det ljust och cleant. Men jag tänker att det är ju också bra för att man inte behöver vara så försiktig när man pyssar, med lim och sånt. Ett tips i alla fall. Kram!

14 corneliaeriksson.blogg.se:

skriven

Åh så mysigt du har det! Mitt skrivbord är i princip tomt, det är så skönt att ha fri yta tillgänglig när man väl blir pysselsugen eller vill sätta sig ned och skriva något eller ja, helt enkelt bara behöver ytan. Det känns så mycket lättare då :)

15 Vicky:

skriven

lyxigt med så mycket ljus och yta!!! mitt största problem i san francisco helt klart. brukade fota så sjukt mycket mer mat innan, sen flyttade jag dit och så vart det bara oinspirerande lysrörsljus i köket.

16 hanna, förbanna:

skriven

jag har just skaffat mig en ny stationär dator som jag kommer jobba och blogga från ;)
Fint, ljust och lugnt kontor du har!

17 Matilda:

skriven

Trivsamt är ordet som ploppar upp i hjärnan. Så personligt och ljust!

18 kaneli:

skriven

Wow vilken dröm att få jobba i en så fin omgivning. Verkligen himla fint alltihopa.

19 Jessy:

skriven

Åh, va mysigt!

20 Thea:

skriven

Det ser så himla hemtrevligt ut med alla växterna!!

21 Pauline:

skriven

åh så fint :)

22 Linnea:

skriven

Superinspirerande ju! Vad heter och var har du hittat både stolen och skrivbordet? Har letat efter såna ''luftiga'' o fina sååå länge!

Svar: Tack :) köpte stolen på loppis men skrivbordet heter linnmon och är från ikea!
Sandra Lundin

Kommentera här: