DIY: Ikea hack tvbänk

 
OBS! Du vet väl att min blogg har flyttat? Du hittar den på: ATILIO.METROMODE.SE 
 
 
Det är något speciellt med sensommaren tycker jag. Den tryckande hettan har för det mesta hunnit förbi och allt är inte längre nytt och spännande. Man njuter fortfarande av vädret och och allt det för med sig men det är inte längre läge att planera för sommaren. Den är inte över men den börjar absolut andas tyngre och tyngre. På sensommaren får jag en otrolig lust efter att baka och att inreda hemma. Alla dagar spenderade utomhus och allt trädgårdsbestyr och uteplatsfixande har fått mig att vilja boa inne så mycket som möjligt. Hundratals idéer poppar upp i huvudet och i skrivande stund har jag sju pågående projekt omkring mig på skrivbordet. En idé var att fixa i ordning mitt arbetsrum (har kallat det pysselrum hittils men nu när jag har en stationär dator är det även rummet jag pluggar i - därav den nya titeln) eftersom tidigare nämnda dators intrång förstörde atmosfären en aning. En hel vägg stod tom och jag visste att vi hade en gammal tvbänk ståendes i källaren så därför bad jag Viktor om hjälpt för att baxa upp den till lägenheten igen.
 
Den här tvbänken köptes till vår första lägenhet och bara någon vecka efter att jag kommit hem med den undrade jag varför vi valt svart färg då ingen av oss var intresserade av en massa svarta möbler. Därför målades den hastigt om till vitt och ivrig som jag var struntade jag helt i underarbetet vilket nu resulterade i att jag kunde dra av den gamla färgen. Den här gången lovade jag mig själv att vara mer noggrann och slipade därför upp alla ytor innan jag målade möbeln med fem lager (!) av en färgnyans som hette rosé.
 
Två nya knoppar som varit i min ägo i flera år sattes dit och helt plötsligt såg möbeln helt annorlunda ut. Jag är egentligen inte så mycket för rosa men den senaste tiden har jag verkligen fastnat för smutsiga pasteller så därför blev den här nyansen perfekt.
 
Hittils har jag förvarat allt porslin jag använder som rekvisita till foton i en trådkorg men jag avskyr verkligen öppna förvaringsytor och blir bara stressad av att se allt plotter. Därför satte jag två tygskynken innanför glasrutorna på bänken. Nu sväljer den allt porslin utan att jag behöver se det!
 
Så svårt det är att ta en helbild på en stor möbel i ett litet rum. Jag har inte helt kommit på vad jag vill ha på och över bänken men det löser sig nog så småningom. Nu har jag i alla fall lite extra förvaring och en helt bänk att fotografera på. Perfekt!
1 Anonym:

skriven

Men så snyggt :)

Svar: Tack :)
Sandra Lundin

2 Mamma:

skriven

Såååå fin den blev!!
Spännande och se vad det är projekt du håller på med ;)

Kommentera här: