Måndagslistan

1. Vad ser du fram emot den här veckan?
Idag ska jag på möte med min nya chef och förhoppningsvis få klart prick allt innan jobbstart som är nästa måndag. Ska bli så skönt att få lägga in ett schema, sätta ner sakerna på nya kontorsplatsen och bara känna att jag har lite koll på läget. Sen är Viktor borta med jobbet hela veckan och då ser jag extra mycket fram emot att få träffa honom igen när han dyker upp igen lagom till en mysig långhelg ihop. Fast på söndag överger jag honom lite för då ska jag på utflykt med Jess!

2. Vilken var den senaste bloggen du började läsa?
Det var Ranias blogg som är fylld med magiska bilder!

3. Ska du laga någon härlig mat den här veckan kanske?
Vet inte hur det ser ut i trakterna där ni bor men här har maskrosorna redan börjat svämma över i varenda gräsmatta. Jag tänkte koka ihop lite sirap och även ge mig på maskrosmarmelad. Plus att ni imorgon ska få se en enkel och god rätt man snabbt gör på överblivet ris. Så de så!

4. Säg en grej du verkligen vill göra som du ska ta dig tid för den här veckan!
Att få skapa! Har kommit på en ny grej jag vill göra på MM´s tema tändstickor och måste sätta igång genast känner jag. Så pepp!

5. Innan vi gör måndag på riktigt, vilket ord ska du hålla hårt i hela veckan?
Vätska. Haha, så opeppigt ord att ha med sig! Men jag har haft huvudvärk i flera veckor nu och jag vet att det beror på att jag aldrig, aldrig dricker något annat än de där två kopparna med kaffe varje dag och det är ju sjukt egentligen. Så nu ska jag försöka tänka på vatten hela tiden så kanske det börjar lätta lite i skallen :)

6. Vad gjorde du igår kväll?
Hade telefonmöte med Sandra och spelade bezzerwizzer med Viktor.

7. En bild som symboliserar denna dag:
Pepp kanske man skulle kunna kalla starten på den här veckan för idag gick den här pressreleasen ut. SÅ SJUKT ROLIGT! Hoppas, hoppas att vi ses där :)

8. Vad åt du till frukost idag?
Ska äta frukost efter att jag varit ute och lunkat en stund. Har bestämt mig för att det blir någon god gröt och mackor med det här pålägget. Hoppas på lite mer tid senare i veckan så att jag kan göra rabarberkräm <33

9. Vilken tid på morgonen vaknar du?
Vaknar oftast någon gång mellan sex och sju. Ibland är det av mig själv men oftast av alarmet på telefonen eller väckarklockan Leeloo.

10. Hur ser du oftast ut till vardags?
Typ såhär minus lite panna.

De första fem frågorna kommer från Sara och de sista fem från Sandra.

P.S Förstår inte vad bloglovin sysslar med som helt plötsligt slutat visa mina bilder :( Kan inte göra så mycket åt det mer än att maila supporten varje dag men ber ändå om ursäkt, ser ju grymt tråkigt ut!
Hoppas att ni får en fin vecka!
1 Maria Ekblad:

skriven

Åh jag vill ju höra dig föreläsa. Får bli någon annan gång! Rania är så himla grym. :)

2 Rania :

skriven

1. Men åh, tack för länkkärleken <3
2. Kan man göra sirap och annat av maskrosor?! Hoppas på ett separat inlägg om det sen för nu Är jag nyfiken ;)

Så himla kul och spännande med nytt jobb, att fixa i ordning sin nya kontorsplats liksom <3

Vatten är såå gott! Har Alltid med mig en vattenflaska från clean kanteen, var jag än är :D

Önskar dig en mysig måndag!

3 Johanna:

skriven

Å den konferensen hade det ju varit kul att gå på! Bra tips :)

4 Sarah :

skriven

Trevlig lista! Jag läser din blogg via bloglovin och oftast på mobilen men jag har inte haft problem med dina bilder. Märkligt. Ha en fin måndag! 😊

5 Krister Nilsson:

skriven

Va trevligt upplägg och bra lista

6 Evelina - Evelinas Ekologiska:

skriven

Åh, älskar listor! Tusen tack för bloggtipset också, superfin blogg.
Spännande med BBCON! :)

/Evelina - Evelinas Ekologiska

7 Pauline:

skriven

kul att läsa dina svar, älskar första bilden!

8 kaneli:

skriven

Kul lista! Och verkligen magiska bilder på bloggen du länkade till!

Kommentera här: