Recept: Smultronsirap

OBS! Du vet väl att min blogg har flyttat? Du hittar den på: ATILIO.METROMODE.SE 
 
 
Det senaste året har det blivit viktigt för mig att verkligen försöka ta tillvara på det som naturen erbjuder oss varje säsong. Inte för att det är gratis egentligen utan för att det bara finns där för oss att plocka. Vilken fröjd det är att kunna gå ut i naturen och att man faktiskt får plocka i princip vad man vill. Tack vare detta intresse har jag kunnat testa en mängd olika (oftast helt fantastiska) recept som jag delat med mig av. Sirap och marmelad har visat sig vara två härliga saker att göra eftersom de i princip håller hur länge som helst, vilket innebär att man kan ta fram en del av sommaren under hela ruggiga hösten och kalla vintern. Tidigare har jag delat med mig av recept på maskrossirap och granskottsirap och nu kommer ännu ett, fast med smultron. Håll i hatten för det är verkligen busenkelt!
 
 Det enda du behöver är de här tre ingredienserna; socker, vatten och ett gäng härliga smultron.
 
Koka upp 2 dl socker och 2 dl vatten och låt koka i ungefär tjugo minuter.
Lägg sedan i lika stor mängd smultron i en burk, slå över sockerlagen och låt burken stå i kylen under natten.

Nu blir det plättar i veckan, det vill jag lova!
1 Anonym:

skriven

Gott :) o fina bilder :)

Svar: Tack så mycket :)
Sandra Lundin

2 Tanaada:

skriven

Alltså din blog <3 <3 kan inte sluta läsa, klockan är 00:51 å jag inser nu att min läggdags har sedan länge paserat förbi, hah! men åh vad glad jag är över att ha hittad din blog. <3 hoppas du har en dunder bra middsommar! Kram!

Svar: Haha men åh, finaste kommentaren jag fått ju! Tack snälla :) Hoppas att du är ledig idag så att du kan sova ut eftersom du missade läggdags ;) Glad midsommar! Kram
Sandra Lundin

Kommentera här: