Recept: salted caramel ice cream

OBS! Du vet väl att min blogg har flyttat? Du hittar den på: ATILIO.METROMODE.SE 
 
 
Jag kan eventuellt ha gjort det! Hittat det perfekta glassreceptet alltså. När jag bläddrade bland mina bokmärken jag sparat på telefonen anade jag inte att skatten skulle gömma sig just där. Receptet har bara fyra ingredienser,  är både sött och salt, går att göra utan glassmaskin och blir inte isig och stenhård. Om inte det låter underbart så säg vad som gör det. Okej, banan & chokladglass och avokadoglass är ju lysande exempel men nu fokuserar vi på detta!
 
Salted Caramel Ice Cream
 
5 dl vispgrädde
i burk kondenserad mjölk
3 msk honung (plus lite till som topping)
0,5 tsk havssalt (plus lite till som topping)
 
Börja med att vispa grädden tills den precis börjar bli fluffig. Tillsätt därefter den kondenserade mjölken, honungen och saltet med hjälp av en spatel och blanda försiktigt. Häll sedan smeten i en glassmaskin eller en vanlig bytta och sätt in i frysen. Efter sex timmar bör den vara färdig att avnjutas.
 
Jag vet att det är måndag men jag kommer nog inte kunna sova inatt om jag inte får ta en liten kula till av den här glassen. Så gott!
1 Anonym:

skriven

Men hallåå eller! Lät ju förbaskat namnam! Så har även jag sparat detta :)~

2 Jess:

skriven

Allt som börjar med salted caramel, mums alltså. Vet vad jag lägger till på inköpslistan imorgon!

3 charlotte:

skriven

Låter fruktansvärt gott!

Svar: Ja, sååå gott :D
Sandra Lundin

Kommentera här: