Sommarfeeling i arbetsrummet

Mina skåpsluckor har fått på sig sommarkostym! Jag älskade verkligen den petrolblåa färgen jag målade dem i i höstas men klumpkatten Gösta missbedömde en dag sitt skutt och klöste stora revor i färgen när han försökte rädda sig från fallet. Det gjorde egentligen inte så mycket för jag älskar att måla, det är en av mina bästa avkopplingsgrejer samtidigt som det ju gör så himla mycket skillnad.
 
Skåpen är egentligen två vanliga Billy-bokhyllor från ikea som jag monterat dörrar på. Dessa måtbeställde jag på min byggvaruaffär och de kostade strax under 50 kronor styck. Två gångjärn sattes på vardera sida och ett litet lås monterades på framsidan. Superduperenkelt sätt att gömma förvaring i möbler som man redan har hemma om man som jag som blir lätt stressad av för mycket plotter.
 
Är ni nyfikna på hur hela mitt arbetsrum ser ut kan ni hitta en liten rundtur här. Men sen dess har jag ju byggt ett eget skrivbord så det är inte helt aktuellt längre. Har ni egna tips på ikea-hacks får ni gärna tipsa - älskar som sagt att få göra egna varianter av redan existerande grejer!
1 Anna:

skriven

Åh vad fint! Älskar tavelväggen.

2 Maria Ekblad:

skriven

Men vad fin färg, och vad gulligt låset är!

3 Elumynour:

skriven

Väldigt fint (Törs knappt använda ordet fräscht längre, så det får bli kliché no. 2 istället ;) )!
Vet du namnet på den växten som syns i bild 1?

Svar: Haha ;) Tack i alla fall :D Det är en monstera, en av de tåligaste växterna jag har. Så grym!
Sandra Lundin

4 Tora:

skriven

vad heter färgen?

Svar: Har blandat till den själv men tror att de ska finnas en liknande nyans i deras sortiment. Ska kika på det!
Sandra Lundin

5 sofiamilk:

skriven

Det där kan vara min absoluta favoritfärg. Har nästan exakt samma på mitt skrivbord men skulle vilja köpa den på burk, minns du vad den heter och av vilket märke det är? Kanonfint verkligen!

Svar: Har blandat till den själv men tror att de ska finnas en liknande nyans i deras sortiment. Ska kika på det!
Sandra Lundin

6 Anonym:

skriven

Vill också ha en sån klocka! Var kommer den ifrån?

Svar: Köpt den på etsy, ska se om jag kan hitta från vem!
Sandra Lundin

7 Elin:

skriven

Åh va fint! Var ifrån har du köpt låsen/beslagen? Jag vill härma ;)

Svar: På min byggvaruaffär men det är ett rätt vanligt märke så jag ska gå dit och se vad de heter någon dag :)
Sandra Lundin

8 Hanna:

skriven

Snyggt som vanligt!

9 lisilo.blogg.se:

skriven

Fint! Och det där med låsen var ju en väldigt fin och ytterst praktisk detalj. Särskilt när en har små klåfingriga fingrar som ska in i alla skåp. Skall lägga låsidén på minnet så att jag kommer ihåg det när det är dags för oss att börja inreda vår nya lägenhet.

10 michelle bergström:

skriven

Åh så fint! :)

11 Julia:

skriven

Oh! Jag fastnade också för klockan, den är underbar!

Kommentera här: