DIY: Fladdermusgirlang & BOOkstäver

OBS! Du vet väl att min blogg har flyttat? Du hittar den på: ATILIO.METROMODE.SE 
 
 
Lustigt att jag skrev senast igår om hur suget för att bygga riktiga möbler är större än det där småpillet som jag brukar ägna mig åt och att jag idag ändå lägger upp ett sånt inlägg. Men det är ju, som ni säkert vet, halloween nästa vecka och att ge mig på att svarva ut en pumpa ur ett träd känns lite överkurs för mig ;)
 
Även om halloween inte är vår absolut största högtid så märker man ju faktiskt av den med alla pumpor i affärerna, maskeraddräkter i skyltfönstrena och barn som ropar "bus eller godis". Att förändra sitt hem efter årstider och högtider är ju inte nödvändigt men som jag har skrivit tidigare så tycker jag att dessa små förändringar är så mysiga! Efter lite sökande på pintererst hade jag en rätt så bra bild av vad jag ville pyssla ihop men glömde såklart att spara källan till mina idéer. Därför kommer en liten snabb genomgång nedan om hur ni själva gör en fin fladdermusgirlang och glittriga BOOkstäver (hehe).
 
För att göra fladdermössen ritade jag av den här mallen. Den är bara halv eftersom det är tänkt att man ska vika tyget/pappret dubbelt och sen veckla ut den för att få en hel fladdermus. Tyckte det verkade krångligare än att bara rita två sidor av den från början, så det gjorde jag!
 
Sen ritade jag med skolkrita på svart filt, klippte ut och sydde med symaskin ett enda långt streck genom varje liten kropp. Hela projektet tog mindre än halvtimme att genomföra, vilket alltid är positivt! Tror absolut att man kan göra det här fast i svart papper om man inte har filt hemma.
 
När jag ska klippa ut stora bokstäver gör jag dem aldrig på frihand eftersom det är så himla svårt. Istället lägger jag ett tunt papper över min datorskärm och kalkerar av ett fint typsnitt i photoshop.
 
Efter att jag klippt ut mina bokstäver ritade jag av dem på en bit tjockare kartong.
 
Därefter ska man nämligen pensla dem med skollim och om man har för tunt papper så kommer det gå sönder.
 
 Strössla sedan rikligt med glitter över. När det har torkat faller allt överskott av och då kan man lätt borsta ner det i burken igen och använda det en annan gång.
 
Sen hängde jag upp girlangen med washitejp och fäste bokstäverna med häftmassa på väggen.
1 Mikaela:

skriven

Fint! Särskilt bokstäverna var sjukt fina! Jag vågar aldrig hålla på med glitter för att det verkligen hamnar ööööverallt, men det kanske bara är jag som är klantig... Men det är ju så fint med glitter!

2 sara:

skriven

snyggt! ;D

3 VERONICA - fashion blog:

skriven

Guuud så fint!! :) Ha en fin tisdag, hoppas din dag varit grym och att du får en urmysig kväll!

4 Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ:

skriven

Åhh påhittiga och duktiga du:) Så fint det blev. Smart det där med att lägga ett papper över bokstäver på datorn. Det ska jag lägga på minnet:)

sv: Haha, ja alltså det är verkligen läskigt i skogen när det blir mörkt. Jag får alltid tankar av att det står typ en mördare eller något där inne och bara väntar på att överfalla mig haha;)

5 Viktoria Eriksson:

skriven

så fint! :)

6 Jessica:

skriven

vilket härligt pyssel! litar dock inte på mig själv med lösglitter då det alltid hamnar ö v e r a l l t när jag är i farten..

7 Amanda Jona [SPONTAN]:

skriven

Men nej vad fint det blev! :)

8 Elin:

skriven

Sv: åh vad roligt, har du själv testat det teet? :)

9 Marie:

skriven

SÅ fint det blev =D

10 MADDISENJ.SE:

skriven

Så fint

11 Nora Cederin Foto:

skriven

sv: Åh blir så himla glad och peppad! TACK. Massa kramar :)

12 Julia Müller-Sandvik:

skriven

Det servurtjusigt ut!

Sv Eriks berömda är en chorizosalsa.. suuupergod, och han är allt lite berömd för den ^^

13 Charlotte - Stories by me:

skriven

Ooh! Fint! :)

14 AnnaKK:

skriven

Jag blev så irriterad när jag var i affären igår: Skulle haft en grej som funnits på hyllan för trädgårdsprylar, men plötsligt var hela hyllan borta och ersatt med halloweensaker!?! >:-I

Har faktiskt inte ens tänkt på att det snart är den högtiden - fast halloweenvarianten har försvunnit ut ur detta hus sen barnen blev stora. Firar väl inte allhelgona heller precis, men den helgen brukar jag trots allt ha koll på. Men i år är helt enkelt huvudet fullt av en massa annat!! <:-)

15 Vicky:

skriven

boo-texten var ju supergullig. jag är inte så superkreativ när det gäller halloween, men idag knäckte jag min utklädnadsnöt! peppar nu halloween som fasen. hehe.

16 Jenny:

skriven

Vad fint det blev!

17 Robex Lundgren:

skriven

Finna bilder

18 Tess:

skriven

Men åh, så fint! :D Kram

19 Kimmey ~ Kung varje dag:

skriven

Snyggt!

Kommentera här: