Sökes: Familj/par på landet

DSC_4412
Hej!

Här kommer en liten efterlysning från mig. Jag är en person som älskar att fotografera ögonblicksbilder och som dessutom mår som allra bäst när jag får andas frisk luft ute på landet eller i skogen.
Jag söker en familj eller ett par som bor någonstans utanför samhället och som gärna har djur eller odlar sin egen mat - gärna med ekologiskt tänk. Var i Sverige ni bor spelar mindre roll.
 
Jag betalar själv resan men ni står för husrum och mat under vistelsen som blir ungefär fyra dagar. Jag hjälper gärna till med arbete i trädgård och ladugård men ska ej ses som en extra arbetskraft. Det jag vill fokusera på är istället att dokumentera erat liv, hur ni arbetar och bor samtidigt som jag får vara en del av familjen under de här dagarna. Bilderna som tas kommer synas på den här bloggen och eventuellt bli en del av ett stort bokprojekt, men ni får såklart även använda dem i marknadsföringssyfte av er gård eller den verksamhet ni nu ägnar er åt. Fast mest vill jag såklart att detta ska bli ett oförglömligt möte för oss alla.
 
Jag skulle bli så tacksam om ni som läser detta skulle vilja dela texten för att jag ska hitta en matchning. Vet du någon som skulle vilja ha mig på besök? Ja, men maila då genast på [email protected].
 
Tack!
1 Alexandra:

skriven

Lycka till!

2 Daniella - au pair i Lond...:

skriven

Om du är sugen på att göra det utomlands finns workaways. Ska lätt göra något liknande nästa sommar. <3

3 Timeoftiger:

skriven

Hos oss finns det effektivt moderniserat jordbruk med mjölkrobot även om jag vet att i vår by finns även de ytterst "naturliga". Men skog och mark, älv och natur finns det gott om, även hästar. Du är alltid välkommen hit! (Eget rum finns).

4 Hey Emelie:

skriven

Åh vad härligt det låter! Hoppas att du får napp på någon härlig gård!

5 Hille:

skriven

Får man följa med? =)

Svar: Haha javisst!
Sandra Lundin

6 Emma:

skriven

Vilken jävla dröm <333

7 corneliaeriksson.blogg.se:

skriven

Åh, vilket underbart projekt! Jag har tyvärr ingen sådan gård att erbjuda (om jag hade hade du fått komma hur mycket som helst!) men jag hoppas verkligen att du blir inbjuden till fina ställen. Jag ser fram emot att se massor av fina bilder.

8 Clara:

skriven

Hej Sandra! Ville bara säga det (igen) att jag verkligen uppskattar din blogg. Älskar att titta in här på söndagskvällar för att "kolla vad Sandra gjort i helgen?". Har börjat lyssna på Källan nu och DU är verkligen den mest inspirerande personen jag någonsin stött på, om så bara på internet. Är i Karlsborg ngn gång ibland, skulle jag se dig då hoppas jag att inte verkar påflugen om jag kommer fram och säger hej ;)

Svar: Men åh, blir så rackarns glad över din fina kommentar. Tack, Clara! Okej, 1. det finns en risk att jag ser sur ut pga är visst mitt default läge MEN du får mer än gärna komma fram och säga hej - skulle bara bli glad över det :)
Sandra Lundin

9 Simone i Berlin:

skriven

Vilket kul projekt! Lycka till med att hitta rätt familj :)

10 Matilda:

skriven

Oh hoppas verkligen att du hittar nått bra!
Det låter helt perfekt!

11 Linda:

skriven

å vilken underbar idé! Har liknande att erbjuda, men jag är singel & inga barn... Däremot så ställer jag mig gärna i kö för att köpa om det blir en bok :)

Svar: Meen! Du får mer än gärna berätta vad det är du har att erbjuda. Att det var ett par/familj är mest för innehållets skull, så att det blir lite variation men jag diskriminerar då inte någon som valt att leva själv :)
Sandra Lundin

12 Lotta:

skriven

Hej! Om du har svårt att hitta så finns det ett nätverk som heter WWOOFF (world wide organisation of organic farming typ) och på den svenska delen finns det massor av ekologiska gårdar. Det är värt att kolla upp i vilket fall eftersom konceptet är att en åker till en gård och arbetar och lär sig om jordbruk i utbyte mot mat och husrum. Hoppas det blir en spännande upplevelse för dig, hur det än blir! Hej!

Svar: Tack snälla för ditt tips, ska genast kolla upp :)
Sandra Lundin

13 Elin Svärdh:

skriven

Hejsan, fick ett tips från min förra chef vad du efterlyste. Jag är en mjölkbonde som så gärna skulle vilka bli självförsörjande på allt jag äter vi har börjat mycket odling här. Du kan ju titta in på min blogg och instagram om det skulle vara intressant. www.elinsvardh.se och @elinsvardh Ha en bra dag.

14 Ellen:

skriven

Åh, önskar ju bara att det var jag som kunde passa in här!

Kommentera här: