Rund spegel + gröna växter = Kärlek

mirrorandgreen
Jag snubblade över en helt magisk inredningsbild på pinterest för några veckor sedan. Ljuset var fantastiskt och på väggen hängde en rund spegel med ett gäng eukalyptusblad över. Eller jag tror i alla fall det var så den såg ut för jag har inte sett bilden sen dess men det är så jag sparade den i mitt huvud.
 
En rund spegel  och eukalyptus ligger väl båda väldigt rätt trendmässigt så det var kanske inte så konstigt att jag fastnade för dem. Och släppa tanken kunde jag inte, så jag bestämde mig för att härmas och försöka skapa ett lika vackert blickfång på min egen vägg.
 
 
När jag var på loppis sist hittade jag två speglar av den här modellen, en stor och en liten. De fick följa med hem och strax därpå befriade jag spegeln från den förskräckliga plastramen. Den satt bara fast med lim på baksidan så det var inget stort ingrepp egentligen och kostade mig en tia eller två för båda.
 
Sen hängde jag upp den på väggen och pyntade med en torkad kvist av den bukett pistachia jag köpte i min blomsteraffär för några månader sedan. Så enkelt sätt att skapa en ny och härlig atmosfär i rummet. Känns somrigt, eller hur?
1 hanna, förbanna:

skriven

enkelt och fint! Vet inte vad det är, men cirkelformen attraherar mig på ett underligt och magiskt sätt ;)

2 Maria Ekblad:

skriven

Men så fint! Älskar grönt. :)

3 Klara Amanda:

skriven

Ah, men hur snyggt!? Så enkelt men vackert sätt att inreda med spegel.

4 Emilie:

skriven

Så bra att du är morgonpigg så att jag har åtminstone 1 blogg att läsa till frukost. 😁

Svar: Haha :D
Sandra Lundin

5 Sofia:

skriven

Gud vad fint!!

6 fyrtiotaggare.com:

skriven

Väldigt somrigt! Och när kvisten ligger så där så ser det ut som att en sommarvind just tagit tag i den lite :)

Svar: Ja eller hur! :)
Sandra Lundin

7 Rania:

skriven

Åh det blev jättefint!n Jag är lite dålig på det där med speglar, jag har dem bara liksom där jag verkligen använder dem (toa och en ovanför byrån där ja sminkar mig) men de är ju verkligen en fin detalj!

Svar: Hihi jaa väldigt glad att Ante tog kort, jag sov så märkte inget haha, och Ellie ser smått däckad ut <3

8 starsinlife.blogg.se:

skriven

Åhh vad fint!! Vad påhittig du är, jätteduktig!

9 Beata:

skriven

so pretty!

10 Amanda Jona [SPONTAN]:

skriven

Superfint! :)

11 Sandra - Frihetsvindar:

skriven

Instämmer med övriga, superfint. Enkelt är härligt alltså.
Men du, hur ser upphängninganordningsknickedicken ut..?

12 corneliaeriksson.blogg.se:

skriven

Så fint!! Alltså på riktigt hur ska vi planera osv haha? Jag saknar typ msn, när man chattade hejvilt, det hade varit smidigt ju! Mail är ju så TRÅKIGT, facebook glömmer jag alltid titta, direktmeddelande på instagram? Liksom va? Skriva brev = mysigt men även = kommer inte hinna planera innan sommaren är över och förbi.

Kan vi inte smsa? Det är det bäst tycker jag haha. Det blir som lite knepigt om vi ska kommentera fram och tillbaka här också haha! Kram

13 Emma Nilsson:

skriven

Så många bra idéer du får hela tiden, blir så glad av att läsa din blogg! :)

14 FrökenTV, bloggen om tv och film:

skriven

riktigt snyggt

15 Jessica:

skriven

Men snyggt! Älskar kontrasten mellan den strama spegeln och bladen!

16 Madeleine Stenberg:

skriven

Så fina bilder! Och tack så mycket för din kommentar!

17 Julia Müller-Sandvik:

skriven

sv: Haha, jag vet, så himla fånigt ändå men jag känner precis samma sak och värre: satt där s jävla sjuk och vägrade erkänna att jag inte borde vara där... tills min chef kom in och sa att jag skulle gå hem! Himla pinsamt... helt blek och darrig :P

Åh så fiffigt, och supertjusigt :D

18 Anna:

skriven

Ja så sommrigt och fint!!

19 Nora Bååth:

skriven

underbart!

20 Fredrikapåvinden:

skriven

Åhhh så fint! Nu ska jag också leta efter en rund spegel!

21 Linnea, fotografier:

skriven

Jag tycker det är supersnyggt med runda speglar, har alltid velat haft en!!

22 Beatrice:

skriven

Superfint! Har en rund spegel hemma på tonårsrummet, men det har aldrig slagit mig att lägga en växt på den! Mycket snygg detalj.

23 Julia Wisniewska:

skriven

Så himla snyggt!

24 Therese:

skriven

Men så fint!

Svar: Tack snälla :)
Sandra Lundin

25 Jessan:

skriven

Va snyggt! Vi har en rund spegel i vår hall, kanske ska pynta den med en kvist. Tack för tipset!

Kommentera här: