Filmtips: What's eating Gilbert Grape

OBS! Du vet väl att min blogg har flyttat? Du hittar den på: ATILIO.METROMODE.SE
Jag har aldrig varit någon stor filmfantast och har missat många sevärda historier på grund av det. Min mormor tipsade mig för en tid sedan om What's eating Gilbert Grape som hon trodde skulle falla mig i smaken och hon hade så rätt! Det är ju knappast någon ny film med sina 22 år på nacken men jag tipsar ändå för jag är bombsäker på att den tåls att titta på igen.
 
Filmen handlar om familjen Grape som bor i en håla där det inte händer något alls.
 
Gilbert (Johnny Depp) och hans systrar är de som tar hand om familjen.
 
Om sin utvecklingsstörde lillebror Arnie (Leonardo DiCaprio).
 
Och sin olyckliga mamma som inte lämnat huset på sju år.
 
Han vet att det antagligen inte finns något annat liv för honom än just där, i pyttelilla Endora. Men så en dag träffar han Becky.
 
Alltså jag älskar Juliette Lewis så rackarns mycket och i den här filmen är hon världsvettig och så fin.
 
Det är en så himla fin film om kärlek, vänskap och familjerelationer.
 
Och om jag ska vara ärlig så, eeh. Ja ni fattar.
1 Emma:

skriven

Jag måste ha varit nio eller något när den kom och har älskat den sen dess. Håller med om att Johhny är en hunk! Kanske måste se om den snart igen nu när du påminnde så fint.

2 Lilly:

skriven

Denna har jag sett och ja den är helt underbar. <3

3 Lisa:

skriven

Åh, jag älskar den här filmen! =)

4 Sara:

skriven

åh, den här växte jag upp med! en riktig filmklassiker som jag sett sååå många gånger, men inte på många år nu.

5 Emelie:

skriven

Den är ju så bra! Måste nog ta och se om den någon dag... Lasse Hallströms filmer brukar vara väldigt bra, filmer som Chocolate, Sjöfartsnytt och Ciderhusreglerna är alla favoriter. Rekommenderas!

6 Amanda Jona [SPONTAN]:

skriven

Åh, den filmen är ju så himla fantastisk!

7 Fredrikapåvinden:

skriven

Haha alltså åh en av de bästa filmerna ju!

8 Ebba Molin:

skriven

Åh tack för tipset! Jag läste denna bok för herrans många år sedan, men filmer har jag inte sett!

9 Elin:

skriven

Åh jag kände likadant innan jag började intressera mig för alla superbra indiefilmer som kommer ut varje år, men som man inte hör särskilt mycket om. Kolla på indiwire.com för inspiration och annars är mina heta tips Locke, Obvious Child och Short Term 12!

Svar: Åh, tack snälla för tipset!
Sandra Lundin

10 Elin:

skriven

indiewire.com ska det vara :)

11 Sandra - Frihetsvindar:

skriven

Johnny är inte av denna värld. Den vackraste personen jag vet tror jag <3 Bra i varje film...

12 Matilda:

skriven

Ah, superbra film! Superfin film!

13 Charlotta Sofia springer o trimmar:

skriven

Eh.. märker att jag är lite äldre än genomsnittet som bara: "Åh, klassiker!" Den kom väl nyss? Haha, nejdå, vet att det var ett tag sen men ibland känns saker så himla nyss. Tack för att du påminde om sjukt bra film. Måste se den snart!

14 Ellen :

skriven

Så himla bra, den ska jag se idag! Har verkligen ingenting att göra så det passar perfekt.

15 Jessica:

skriven

Åh den filmen är så himla fin! Var ett tag sedan jag såg den, men det är nog dags att se den snart igen känner jag!

16 hanna, förbanna:

skriven

Herr Depp = Mancandy. Så är det bara. Deal with it, liksom.

17 Mia:

skriven

Haha, underbar kommentar där på slutet! ;) Jag älskar för övrigt också Gilbert Grape.

18 sandra:

skriven

åh, har aldrig sett den men får nog minsann göra det nu!

19 ISA:

skriven

åh den klassikern! Johnny Depp där alltså <3
men heter den så på originaltitel? haha, svåröversatt ;)

20 Beatrice Jakobsson - Fotograf :

skriven

Gillar verkligen filmen! :)

21 Alicia:

skriven

Åååååh jag måste VERKLIGEN se om den, typ NU <33<3<3<3

Kommentera här: