En liten break

OBS! Du vet väl att min blogg har flyttat? Du hittar den på: ATILIO.METROMODE.SE 
 
20150512_3867
Igår öppnade jag ytterdörren och fick en så kvalmig och söt blomdoft kastad i ansiktet på mig att jag nästan backade tillbaka in i hallen igen. Hägg. Jag förstod att det var häggen som äntligen slagit ut och sedan flög alla vårtecken förbi ett efter ett. På min löprunda såg jag nämligen svanen ligga och guppa i sin vik, körsbärsträden som svajade över alla utemöbler, tulpaner som stod praktfullt mot ladugårdsväggar och de nyklippta fåren i hagen. Och hela rundan höll jag inne gråten. Kämpade på ända tills jag kom hem igen.
 
2
20150512_3870
Det finns ingen annan tidpunkt på året då jag gråter så mycket som på våren. Det är så vackert och smärtsamt på samma gång. En hel vinters förhoppningar som från en dag till en annan går att hitta utanför dörren. Rädslan i mig att jag ska missa allt och vakna upp en grå novemberdag utan att förstå vad som hände. Fällan i att gå tillbaka till i arkivet från föregående år och tänka att man ska hinna med prick samma sak det här året. Önskan om att stanna upp och bara njuta samtidigt som man ska göra allt, allt, allt hela tiden. Och gråten som aldrig riktigt vill sluta.
 
3
Det här stället är fortfarande det bästa jag vet men med nytt jobb och allt har jag bestämt mig för att ta lite ledigt nu. Imorgon åker jag och Viktor iväg på vår första resa ihop (första trots att vi varit ett par i fem år) och jag tänker koppla bort allt vad dator och blogg heter under dagarna i Köpenhamn. Hoppas att ni föstår och att ni med glädje tittar in här på söndag när jag är tillbaka igen.
 
Kommer ni på något ni önskar läsa här eller om ni har någon fråga så kan ni använda kommentarsfältet under tiden, så försöker jag göra er till lags när jag är på hemmaplan igen. Tack för att ni är så fina och för att ni vill hänga här med mig! ♥
1 Rania:

skriven

Åh jag förstår dina känslor kring våren. Det är så vackert och energigivande men det är över så himla himla fort. En paus låter otroligt härligt och rätt. Önskar er en helt underbar resa, njuuut!

Så himla fina bilder här! Älskar brickan med pannkakor, té och smoothie. Allt ser så fint och gott ut! Jag är inspirerad!

Svar: Men åh tack! Jag är verkligen ingen stjärna i köket så det är ju bra att jag lyckas få det att se gott ut haha :D

2 Pauline:

skriven

alltså det första stycket lät ju heeeelt underbart vackert

det låter bra! hoppas du får det bra i köpenhamn :)

3 Julia Wisniewska:

skriven

Men gud vad fint!

4 Emelie:

skriven

Jag är så himla nyfiken på ditt nya jobb, på titeln låter det verkligen som ett drömjobb! Vet inte hur mycket du får berätta, men kanske om några av dina arbetsuppgifter eller tankar du har/får kring jobbet? Kram :)

Svar: Tror jag får berätta allt jag vill om det så jag kan absolut skriva mer i ett inlägg framöver :)
Sandra Lundin

5 Stina - Tillvaron.se:

skriven

Du är väl värd en paus Sandra! Hoppas ni får det underbart i Köpenhamn <3 (Jag är oerhört sugen på att åka dit så om du har lust när du kommer tillbaka vore det jättekul med en liten guide till staden :))

6 Hey Emelie:

skriven

Åh, jag känner igen mig så mycket i det du skriver. Jag älskar när våren och sommaren kommer, men samtidigt känner jag ofta vemod och stress över att det är nu allt ska hända, allt det där man väntat på så himla länge. Och allt det vackra, det är så ljuvligt så att man blir gråtmild.

Ha en underbar semester nu med din käresta. Köpenhamn är superfint. Blir nästan lite avundsjuk nu, min kille skriver uppsats och pluggar 24 timmar om dygnet känns det som, så att jag knappt hinner se honom. Nåja, snart är det ju sommar trots allt.

Och så till sist, älskar bilderna i det här inlägget! Så snygga på alla sätt :)

7 chrissy:

skriven

men gu unna dig lite tid off sandra!! och: känner igen den där vårkänslan, verkligen. men du: jag lovar att du hinner njuta av den, och sommarn med, innan de försvinner och november kommer och ersätter. LOVAR. puss.

8 sofiamilk.se:

skriven

"För visst gör det ont när knoppar brister" är det första jag kommer att tänka på. Du skriver så himla, himla fint Sandra, och det är ofta du sätter ord på mina tankar. Idag är en sådan dag. Man vill ta in så mycket runtomkring sig att man tillslut inte orkar ta in något alls.

Ha en fin resa och koppla av riktigt ordentligt! Kramar!

9 KAJSA:

skriven

Dina ord är så kloka! Du skriver precis vad jag känner för våren och sommaren.

Hoppas ni får en bra resa, kram!

10 MALIN:

skriven

Så fint med blommor!

11 hanna, förbanna:

skriven

ta en paus, det är du absolut värd <3

12 Victoria:

skriven

Så fina bilder & jag hoppas ni får en trevlig resa.

13 corneliaeriksson.blogg.se:

skriven

Åh, fina du! Det gör du helt rätt i. Hoppas verkligen att ni får det bra, när ni är i Köpenhamn tycker jag att ni ska gå in på ett fik som heter Kalas (jag vet inte vart det ligger, men centralt tror jag) och fråga efter Bea. Det är min kusin, hon är hur bra som helst, hon kan säkert ge er tips på saker att se och göra osv.

Ha det bäst!

14 Mikaela:

skriven

NJUT av ledigheten, det är du så värd! Hoppas ni får det fantastiskt i Köpenhamn!

15 Timeoftiger:

skriven

Ha en fin resa!

16 Nastasja:

skriven

Du alltså, du och ord. Du kvalar in på min topplista av fina saker i bloggvärlden! Ett så sant budskap, det här med att längta så länge efter våren och allt och samtidigt vara rädd att förlora det fina och då förlora det i oron. Hoppas ni får en underbar semester, ses när du är tillbaka! <3

17 Paula:

skriven

Hoppas du kan dela med dig av Köpenhamnstips, jag åker dit helgen efter dig nämligen :)

18 Jess:

skriven

Klart du ska ta en paus! Ha det nu toppenbra på er resa och kolla inte blogg-appen en enda gång ;)

19 Catrine:

skriven

så vackra bilder och underbara blommor! ja det är en helt magisk tid just nu!

20 Simone i Berlin:

skriven

Det är klart att bloggen ska stanna hemma nu du är ute och far. Ha en fin resa!

21 Frida:

skriven

åh vad jag hoppas att ni får det finfint i köpenhamn <3 känner så igen den där rädslan och glädjen i att ha massor som händer, och vill väl mest bara säga att du är så fin och bra som du är, ifall att det hjälper att höra. kram och kram och njut av breaken!

22 Alexandra:

skriven

Med all rätt!!! Njut!!!

23 Maja:

skriven

Önskar er en underbar resa!
Se till att njuta ordentligt så väntar vi på dig här :)

24 Mia:

skriven

Fint skrivet och jag känner igen mig! Bra att du tar ledigt, ha det fint i Köpenhamn! Och nu vill jag skriva KRAM också fast jag inte känner dig :)

Svar: Haha KRAM tillbaka :D
Sandra Lundin

25 Isabel - outofoffice.devote.se:

skriven

Du gör rätt i som tar en liten paus! Njut av semestern :)

Svar: Tack så mycket Isabel!
Sandra Lundin

26 Anna María:

skriven

Delar exakt den här känslan med dig att jag inte vill missa en sekund av allt det fina och fantastiska som kommer. Njut av Köpenhamn och allt vad ledighet heter. Köpenhamn är för övrigt en så himla bra stad.

27 Jessan:

skriven

Jag är också alldeles för bölig på våren och tror definitivt det är en släng av vårdepression. Jag får liksom panik över allt jag vill hinna med och snart är både vår och sommar över och det är november igen!!

Hoppas ni får en fantastisk resa, tycker du gör helt rätt i att ta ett break från blogg och datorer. Njut av varandra!

28 Liselott:

skriven

Njut Njut Njut
av våren, ledigheten och tiden tillsammans med V <3
Finns alltid här det vet du!! Vi ses snart igen!! Om ni passerar
så står jag där och vinkar och snabbkramas!! <3 <3

29 Jasmine:

skriven

Ibland behöver en lite paus! Hoppas du får njuta av en underbar resa :)

30 ISA:

skriven

Sandra fina! nu ska du bara njuta som tusan av er resa! Koppla bort all stress, krav och press och ha det underbart!! du vet att vi alla är kvar här :D

31 Nora Bååth:

skriven

Så mysigt och väldigt vackra blommor!

32 Maria Ekblad:

skriven

Åh det låter skönt. Hoppas ni har det superfint i Köpenhamn <3

33 Evelina - Evelinas Ekologiska:

skriven

Åh, känner igen mig i att gråta på våren..! Det är en speciell känsla det där, svår att beskriva.

Så vackert ihopsatta bilder med alla fina blommor <3

Tycker du gör helt rätt i att ta en liten bloggpaus och njuta av semestern!
Jag var i Köpenhamn med Fredrik för några år sedan :) Fin stad! Vill gärna åka dit igen :)

Ha det så fint!

/Evelina - Evelinas Ekologiska

34 Sofia :

skriven

Så fint!!

35 Emilia:

skriven

Vilken fantastik beskrivning av våren. Vid en lekpark bland lägenhetshusen växer häggen och den lukten påminner mig så mycket om skolgården när man snart fick sommarlov att jag riktigt kunde känna lukten av grus, varmt gung-gummi och asfaltkritor. Tänk vad lukter kan ge oss. Älskade vår. Hoppas ni får en fin tid ihop i Köpenhamn <3

36 Jessica:

skriven

Jaha så det var häggen jag kände! Gick ut någon dag och kände en söt doft, och kände det vart jag än var i stan. Väldigt förvirrande när man inte vet vad det är ;)

37 lina:

skriven

ohww så härligt! Känner igen det där med rädslan av att missa våren, solen skiner utanför fönstret och här sitter man inne med plugg upp över öronen. Men det är bara att ta in varje sekund man får! Ha så kul i Köpenhamn, du måste visa bilder på staden när du kommer hem! :)

38 moniki.blogg.se:

skriven

så fint!
Sv: tack!

39 moniki.blogg.se:

skriven

sv: tack så mycket! *

40 starsinlife.blogg.se:

skriven

Åhh vad skönt med en tripp, ha det skönt i Köpenhamn:) ♡

41 Maja:

skriven

Ha nu en underbar resa! Förhoppningsvis är det ännu mer härlig vår i Köpenhamn och bara njut!

42 Charlotte - Storiesbyme.se:

skriven

Ha en fin resa! :)

43 Koehler - Skönhetsblogg:

skriven

skönt med lite ledighet!

Sandra: Ja men då är ju detta jättebra för dig! :) Bara att klippa en ny i så fall. Kram!

44 linnea :

skriven

Ta paus! Njut :) hoppas att er resa blir riktigt fin :)

Svar: Tack! Det har vi verkligen gjort :)
Sandra Lundin

45 linnea :

skriven

Ta paus! Njut :) hoppas att er resa blir riktigt fin :)

46 linnea :

skriven

Ta paus! Njut :) hoppas att er resa blir riktigt fin :)

47 elise:

skriven

känner verkligen igen mig i det du beskriver, sandra.
hoppas du får en fin vistelse i kphmn <3

48 Joanna:

skriven

Fina bilder :)

49 Emma Nilsson:

skriven

Så himla fint inlägg och ledighet är en värd! Unna er det :) Hoppas ni får en underbar resa!

50 Longevity - en blogg om hälsa:

skriven

Jag älskar verkligen också våren, fullt av liv och glädje på något vis. Ungarna blir skuttigare och gladare

51 Jessica:

skriven

Jag kan förstå dina känslor kring våren, älskar själv våren och vill aldrig att den ska ta slut! Jag tycker du är värd att unna dig en resa, njut och ha det så roligt tillsammans! Köpenhamn är ju så mysigt!

52 AgnesBlixa:

skriven

Åh håller med. Våren är så fantastisk.
Vad skönt att resa iväg lite och stänga av alla medier sånt behövs ibland!

53 Matilda:

skriven

Så fint! Jag förstår din känsla, våren & sommaren är vackrast men stressigast. Jag blir alldeles nojig när jag tänker på allt man ska hinna med samtidigt som man måste tjäna pengar. Usch.. Bra beslut att åka iväg! Hoppas verkligen att ni har haft det fint! Kram!

54 Alicia:

skriven

Så vackert skrivet, Sandra, och jag kan förstå allt vad du beskriver även om jag inte precis känner igen mig. Jag är nog ganska mycket tvärt om - våren är min peppigaste och mest sorglösa tid (även om jag också stressar för att hinna med allt). Hoppas den är snäll mot dig med all sin förgängliga skönhet. Kram

Kommentera här: