Borås genom min iPhone


Igår morse hoppade jag på en buss och sen ett tåg och sen ett tåg till som skulle ta mig till Borås.

Trött men ändå pepp eftersom jag skulle gå på en konferens som heter Kreativt Bränsle. 

Har nästan aldrig varit i Borås innan och visste inte att det var såhär fint med Viskan rinnandes i staden.


Efter en snabb incheckning på hotellet var det dags att börja den egentliga arbetsdagen.

Hela konferensen hölls på Textile Fashion Center. Vilket ställe och vilka lokaler de har!


Ni ser ju! 


Vet att jag efterlyste någon att hänga med på kvällen men det klaffade inte i tid med någon och det var ändå rätt skönt, för jag var dödstrött när dagen väl var slut. Tog igen mig framför Vänner.


Och grävde djupt i godispåsen!

Sen gick solen ner och jag somnade utan att ens säga godnatt till Viktor. 

Och vaknade sen av mig själv strax efter fem, något som ej behöver bli en vana, tack. Men jag hade en krönika som skulle in och seg som jag är hade jag inte börjat än så det var ändå skönt med lite extra skrivtid.

När det var fixat åkte jag ner för att ta del av resans egentliga höjdpunkt (hehe): nämligen hotellfrukost! Tyckte sådär om deras chiapudding men blev helt förälskad i den äpple, kanel och mandeltopping de hade till yoghurten. Här ska efterapas!

Sen fortsatte konferensen. Ni vet de där hårda mässgodisarna i olika färger som alltid finns i varje monter? Nästan alla har börjat göra såna i en hallon/lakrits-variant nu. Har ätit hur många som helst <3

Borås och Göteborg känns lite same same vädermässigt men det gör inte så mycket. Är så fullproppad med inspiration och idéer nu. Mycket tar jag med mig i min yrkesroll men det mesta går att applicera även på bloggandet. Ska hem och smälta allt sen delar jag med mig, lovar.


Nu sitter jag på tåget hem och njuter. Älskar, älskar, älskar att vara på resande fot. Fast det bästa är såklart att han jag är kär i väntar på mig när jag väl kommer hem igen. Och gissa med vad? Jo, tacos såklart ;)
1 Nastasja:

skriven

åh men hallå! Har missat denna efterlysning, hade lätt velat hänga annars, bor ju där! Haha.

Svar: Amen vad fasen ;) hade dock två heeelt fullbokade dagar på konferensen men nu när jag vet det hör jag av mig till dig direkt nästa gång :D
Sandra Lundin

2 Anonym:

skriven

Ser härligt ut! Vad du är grym :-)

3 sofiamilk.se:

skriven

Vilka härliga bilder, och hallå! Vilken fantastisk ögonfärg du har!!

4 Linn:

skriven

Hehe tror faktiskt ja såg dej

Svar: Du skulle sagt hej ju :)
Sandra Lundin

5 Maria Ekblad:

skriven

Åh hotellfrukost är ju guld. Och tacos med! Plus vad härligt det låter att bli peppad och inspirerad!

6 starsinlife.blogg.se:

skriven

Låter skönt!!

7 Rebecka:

skriven

Hotellfrukost <3

8 Daniella 🌙:

skriven

Alltså wow vad vacker du är <3

9 ellen björktegen:

skriven

Men va va va! Jag bor ju här! Det hade ju varit superkul att få träffa dig! Kanske nästa gång :)

Svar: Åh, jag visste inte! Ja, hör av mig om det blir fler gånger :D
Sandra Lundin

10 ISA:

skriven

åh förstår att du var heeelt slut på kvällen där, så mycket intryck kan jag tro! men hallå! kul att du reser med jobbet numera ;) och btw, blir lite nyfiken på uttrycket "nästan aldrig varit i Borås". haha nästan?? kram <3

Svar: Haha förstår att det låter superluddigt men det är sant :p har varit på knalleland, Borås djurpark och på stationen tusen gånger. Allt ligger ju i Borås men jag har ju aldrig sett något så därför har jag nästan aldrig varit i Borås ;) haha
Sandra Lundin

11 Vicky:

skriven

att borås var så fint??? hade aldrig trott *ignorant storstadsbo* nämen allrtså om nån e bäst på att hitta det stora i små platser så är det DU

12 Nora Bååth:

skriven

Dina ögon!!! Så galet fina

13 fyrtiotaggare.com:

skriven

Härliga bilder och liten resa :)

14 Sandra - Frihetsvindar:

skriven

Hela det här inlägget måste upp på min visionstavla. Resa, konferens, hotellfrukost och en partner som väntar med tacos när en kommer hem. <3
Väldigt fina färger i hotellrummet by the way.

15 elise:

skriven

ååh, hotellfrukost <3 bästa grejen ever.
och är precis likadan, älskar att vara på resande fot och har inte något emot att vara det ensam, snarare tvärtom.

Kommentera här: