Upcycla din garderob #1

 
Den senaste tiden har jag verkligen plöjt de avsnitt av Vintagejakten som går att hitta på svt flow. Lägg sen till att jag imponerats ordentligt av Fredrika och hennes sypepp samt även de fina klänningarna Ellen sydde för någon vecka sedan. Dessa tre grejer har helt enkelt fått mig att inse att det är dags att damma av symaskinen och ge sig i kast med de plagg som finns i min garderob men som av en eller annan anledning inte används.
 
Det här är alltså en serie videoninlägg som förhoppningsvis kan peppa er att upcycla er egen garderob. Lite mycket prat den här gången (och himmel vad mycket man fixar med sin lugg när man ser sig själv i en spegel hela tiden!) men det kändes bra att få förklara vad jag vill med det här lilla projektet. Hoppas ni gillar det!
1 Anonym:

skriven

Hey Sandra, skønt indlæg! Jeg vil glæde mig til de øvrige😀 Charlotte, charlotteluxhoej.com

Svar: Vad roligt att du tycker det :)
Sandra Lundin

2 Mikaela:

skriven

Skitbra video! Och kjolen blev såååååå fin! Klänningen är typisk sådan som jag också skulle kunna köpa på loppis men sen aldrig använda. Jag har nog en hel del såna plagg i garderoben också, men symaskin äger jag icke. Men min mamma har en, så får ta och åka dit med ett gäng kläder tror jag. Superbra idé på en ny bloggserie :D Jag hade också funderat på att börja göra lite DIY-videos (dock ej sömnad för kan ingenting om det) förresten, men jag känner mig så himla blyg framför kameran :P

Svar: Meen du kanske inte behöver visa ansiktet direkt? Underbaraclara har ju också börjat med videos men man ser ju bara hennes händer. Kör på det kanske? Vore superroligt att se lite diy-videos från dig ju :D
Sandra Lundin

3 Beatrice:

skriven

Du är ju så härlig! Och jag gillade klänningen på dig innan du klippte den till en kjol, haha. Men kjolen var supersnygg den med, typiskt bra plagg som funkar som både och!
Ser fram emot fler såna här videor, så kanske jag också vågar ta fram min symaskin lite oftare, heh.

Svar: Den var ju fyra storlekar för stor så den kändes inte helt bekväm att ha på sig men tavk beatrice :)
Sandra Lundin

4 Maria:

skriven

åh jag var tappat bort sladden och pedalen till min symaskin i en flytt :( förresten, hur går det med den lilla garderoben på 36 plagg? (Kommer inte ihåg vad du kallade det) :)

5 Sofie:

skriven

Så inspirerande!

6 Emelie:

skriven

Men SUPERBRA serie ju!!! Superroligt (och du är ju så galet charmig i dina videos) ! Har gärna en liten syträff med dig någon gång i en snar framtid :)

Svar: Det ska vi absolut ha! :)
Sandra Lundin

7 Sandra:

skriven

Det här ser jag fram emot att följa, kjolen blev jättefin och jag blev sugen på att damma av symaskinen :) Jag är så glad att jag hittade din podcast och sen din blogg för någon vecka sen. Tack för all inspiration du ger :) /En ny läsare

Svar: Men åh, tack du för din fina kommentar!
Sandra Lundin

8 Sara - litetarkiv.blogg.se:

skriven

Precis den här inspirationen behövde jag idag. Har precis röjt ut en del av garderoben och hittat gammalt strunt som skulle kunna få nytt liv. Jättesnygg kjol!

9 corneliaeriksson.blogg.se:

skriven

Vad pysslig du är! Klänningen var jättesöt från början men förstår att den kanske inte är direkt lättanvänd. Hoppas kjolen kommer till användning mer ofta! :)

10 Stina - Tillvaron.se:

skriven

Men åh så kul! Tycker jättemycket om dina videos och detta ska bli jättekul att följa :) Fick en gammal symaskin i somras som jag hittills bara använt till ett enda litet syprojekt, hoppas jag kan inspireras av dina!

11 Flora:

skriven

Alltså Sandra du är så himla mysig!!! Och känns så naturlig på film, vilket är ovanligt jö :) fin kjolen blev!

Svar: Tack och puss!
Sandra Lundin

12 Anonym:

skriven

vad fin och söt du är! Och så härlig röst du har! Puss

13 Anonym:

skriven

vad fin och söt du är! Och så härlig röst du har! Puss

14 Emelie:

skriven

Åh ja, mer sånt här!! :D

Svar: Vad roligt att du gillade det :)
Sandra Lundin

15 Maria Ekblad:

skriven

Och åh vad fin kjolen blev! Gillar snurren i spegeln också :D

Svar: Tack Maria :) Glad jag blev över det du skrev om din blogg. Klart du ska köra, du är ju grym!
Sandra Lundin

16 Sandra:

skriven

Jisses Sandra! Gillar dina videos supermycket. Blir glad av att bara se dig.
Detta var extra roligt. Så inspirerande. Enkelt och lustfyllt.
Wow!
Tack för övrigt för tipsen om tv-programmet och de andra bloggarna! Ännu mer inspo!

17 Småstadsfrun:

skriven

Jag gillar att upcycla allt möjligt, allt blir så mycket roligare då. Dessutom känner jag mig stolt när jag lyckats med något riktigt bra.
Tackar för övrigt för trevlig inspiration!

18 Anna María:

skriven

En utmärkt serie detta! Älskar hur kjolen blev också! Heja dig!

19 Malin:

skriven

Jag har tänkt ett tag att jag måste fixa till en del plagg i min garderob. Perfekt med lite inspiration.

Du verkar vara en så mysig person. Jag blir glad varje gång jag kikar in på bloggen.

Svar: Tack för din fina kommentar :) Blir så himla glad!
Sandra Lundin

20 Anna:

skriven

Jättefint!! Så kul att kika på. Bra att det inte var så långt tyckte jag. Även om det ju också är trevligt ibland såklart. Känner igen det här med att gå på känsla. Jag är värdelös på att sy pga orkar inte mäta och fixa och det blir ju aldrig rakt ändå. Så nu har jag gått in med inställningen att övning ger färdighet. Struntar därför i mätandet till stor del och syr lite på måfå för att få in rätt känsla i alla fall. Vi får väl se hur det blir..

21 lovisa:

skriven

alltså din bloggkreativitet vetter ju inga gränser med allt du kommer på! ser fram emot att följa serien med råge, tyvärr har jag ingen symaskin men njuter ändå *sympatisk*

22 michelleserra.webblogg.se:

skriven

Men åh, drömmens dröm! Vill ha nu!

23 Sabina:

skriven

Så himla bra blev det! Ibland är det sådana här klipp som är det enda som står emellan ett nytt favoritplagg och en klänning som aldrig lämnar garderoben, LOVE it!

24 ellen:

skriven

yes yes yes! älskar videos! och så fin kjolen blev! alltså, för min del så skulle du nog kunna göra vad som helst i dina videos för jag bara älskar att se och höra dig prata. du är verkligen inspirerande med alla idéer du har och att vi alla får ta del av dom är guld värt. kram på dig! ps. ser fram emot att följa din serie väldigt mycket :)))

25 Alicia:

skriven

KLÄNNINGEN ÄR JU VIT OCH GULD!!! Hehehe skämt åsido. Asbra serie! Sjukt svartis på dig som är så himla skicklig framför kameran och när du pratar i podden! Det är en sann fröjd att titta och lyssna. Och välbehövt peppande med sömnad och upcycling såhär års.

Kjolen blev för övrigt jättefin! Om jag ska säga något som helst konstruktivt så tänker jag att du skulle kunna klippa in ljudspår när du pratar över vissa bilder där du syr, nålar, snurrar och gör saker istället för att lägga på musiken. Då går det att banta längden lite. Tänker nog särskilt på ~4.58 där det är en stillbild på maskinen medan du pratar, följt av en snutt musik medan du jobbar.

I alla fall: Sjuk impad av dig! Hoppas du blir peppad att fortsätta det här med videoinlägg för jag gillar't!

Svar: Haha dog lite på den första meningen. Och ja, den är vit och guld ;)
Japp, har också tänkt på det så det var verkligen bra kritik. Det blir som sagt lättare att jobba med video varje gång eftersom jag hela tiden lär mig något nytt :)
Sandra Lundin

26 Ellen Lindberg:

skriven

Men åh, fina du! Roligt att du gillade min klänningar :) Din kjol blev ju dessutom kanonfin!

Kommentera här: