Uppfräschning i arbetsrummet

OBS! Du vet väl att min blogg har flyttat? Du hittar den på: ATILIO.METROMODE.SE 
 
20150602_7196
I mars byggde jag ett eget skrivbord som jag blev så himla förtjust i. Projektet var väldigt enkelt och jag la helt enkelt en måttbeställd furuskiva på tre reglar som satt fastskruvade i väggen och stöttade upp allt med en rundstav. Efter lite funderande valde jag att behålla bordsskivan som den var eftersom träfärg ändå är så rackarns snyggt.
 
småbebisplantor
20150428_2694
Men under våren har alla mina plantor fått bo på skrivbordet och bara under de här månaderna har solen förändrat träfärgen något kopiöst. Skrivbordet fick en bastuliknande färg och stora ringar syntes från krukorna där träet ju inte alls hade mörknat. Jag bestämde mig för att vitlasera det hela men halvvägs inne i den processen bestämde jag mig för att lassa på med ännu mer vitt pigment än jag tänkt från början.
 
20150602_7175
Nu har jag ett helvitt skrivbord med fina ådringar och linjer.
 
66
Älskar fortfarande min lilla nook där jag spenderar oändligt många timmar framför datorn och förhoppningsvis även snart sitter och målar och pysslar med andra smågrejer.
 
20150602_7197
Känns som att mitt mörka golv och fönsterlister passar bra ihop med en ljusare palett. Plus att jag nu kan ösa på med träfärgade detaljer istället utan att det blir övermäktigt!
 
22
Min makers gonna make-tavla och organiseraren är två favoriter som också hänger kvar.
 
20150602_7179
Och Leeloo approvar vilket känns bra! :) Vad tycker ni?
1 Carolina:

skriven

Vilken mysig arbetsplats! Och bra med mycket space!

2 angelicasvarld.blogg.se:

skriven

Super fint!! Måste säga att jag gillar det vita så mycket mer än det trärena...då snyggt!!

3 Sandra:

skriven

Så himla fint Sandra! Mitt skrivbord är ett litet från 60-talet och jag älskar det men när det blir mycket ritningar m.m. till plugget så räcker det inte till. Önskar att jag hade meter efter meter att breda ut mig på. En vacker dag :). Kram på dig!

Svar: Sandra, tänker på dig varje gång jag ser en rhododendron-buske. Knasigt va? :)
Sandra Lundin

4 Mikaela:

skriven

Jag tycker ditt arbetsrum är fantastiskt och är fortfarande så imponerad över att du bara byggde ett skrivbord själv! Himla fina kaktusar har du också! Och organiseraren <3

5 Longevity - en blogg om hälsa:

skriven

Det blev jättebra med det vita! Snyggt!

6 Vicky:

skriven

sandra!!!!! allt du rör vid blir bannemig till guld.

7 Fyrtiotaggare.com:

skriven

Väldigt snyggt!

8 Stina - Tillvaron.se:

skriven

Jag gillar verkligen din kreativa lilla hörna massor. Superfint att göra det vitt ju och samtidigt kul att få haft det träfärgat en tid, bästa av två världar ju :)

9 Klara Amanda:

skriven

Hur fint som helst med vitt tycker jag. Bordet smälter liksom in i väggen <3

10 hanna, förbanna:

skriven

snyggt!

11 Emma Nilsson:

skriven

Superfint och härligt med ett stort och långt skrivbord! Ska förresten försöka hitta mig en sådan där kaktus som den längst in i hörnan, jättefin tycker jag! Vet du vad just den sorten heter?

12 Linnéa Thell Jansson:

skriven

Jag tyckte det blev jättefint!! Skulle själv vilja ha den sortens skrivbord, men bor fortfarande hemma och det finns tyvärr inget passande ställe i mitt rum /:

Kommentera här: