Tråkiga besked

OBS! Du vet väl att min blogg har flyttat? Du hittar den på: ATILIO.METROMODE.SE 
 
20150522_5504
Den senaste veckan har jag haft en riktig kamp med mig själv och mina känslor. Helt plötsligt tog det stop i jobbet med podcasten och jag bestämde mig för att ta ett litet sommaruppehåll. Vänta, vi börjar om och snälla nu måste ni läsa nogrannt för det här är så jäkla svårt och jobbigt att prata om.

Jag älskar Källan och jag älskar att ni verkar älska min podcast. Varenda dag får jag glada mail, kommentarer och andra meddelanden från er som säger att det är ett så bra och inspirerande initiativ. Och att tänka att det är JAG som gjort allt det utan några som helst kontakter, ekonomiska medel eller erfarenhet gör mig så stolt samtidigt som det skrämmer mig så mycket på samma gång. För hur ska man kunna ge upp en framgångssaga? Hur dum kan man vara som slänger bort något som har så mycket potential?
 
Men såhär är det: Jag har ett vanligt jobb att gå till samtidigt som jag jobbar med den här bloggen som om det vore mitt jobb det med. Jag skriver krönikor, slutför alla inbokade fotouppdrag och försöker även andas där emellan. Men faktum kvarstår ändå att jag under ett helt halvår har tillbringat nästan all min vakna tid framför en datorskärm för att hinna med allt och nu skriker min kropp efter rörelse och frihet.
 
20150522_5503
Sedan några månader har jag fått hjälp av Sandra att rodda en del med Källan för att få allt i mitt liv att gå ihop men nu är min tid ännu mer knapp. Och när Viktor sa "du kanske kan be om ännu mer hjälp då?" svarade jag "det jag behöver hjälp med är i så fall att boka gäster, skriva alla frågor, göra intervjuerna och redigera avsnitten. Det är prick allt jobb och då är ju inte podcasten min längre?".
 
Men samtidigt:Tänk vilken bra grej det varit för mig att få prata och närma mig flera av mina idoler, tänk så många som uppmärksammat den och tänk om den faktiskt kan bli riktigt stor? När jag velade fram och tillbaka kom Viktor återigen med en fråga och den här gången löd den "Vilken är din första tanke?" varpå jag svarade "Att det är så skönt att slippa tänka på allt jobb kring podden" och där hittade jag mitt svar. Att ha gjort något lyckat är så roligt men att ge upp det trots att det fortfarande är bra är nog nödvändigt ibland. Även om jag skulle få 5000 kronor per avsnitt (vilket ju är en rätt bra månadslön) hade jag tagit samma beslut. Den här bloggen uppdateras när jag kan och vill utefter vad som sker i mitt liv, och även om jag njutit av att göra podcasten så är det en extra arbetssyssla. Jag mår alltså inte dåligt och har inte tröttanat utan är bara en person som tycker att det blir lite maffigt att til slut jobba 150% varje vecka.
 
Den värsta känslan i det här är egentligen att det känns som att jag sviker er som lyssnar men den kommer uppstå på ett annat sätt i framtiden, det vet jag redan nu även om jag inte kan berätta mer än så. Men håll ut, ni ska få er dos av inspiration från kreativa och härliga människor. Tack för att ni lyssnat och peppat under alla 32 avsnitt!
1 Ethel:

skriven

Tråkiga nyheter, men det viktigaste är ju alltid att du ska må bra!

Svar: Tack för dina fina ord, Ethel! Såg den fantastiska klänningen du sytt hos Fredrika. Gör du dem på beställning tro? :)
Sandra Lundin

2 Sara i Åre - TRÄNINGSGLÄDJE:

skriven

tack för fina 32 avsnitt!!

Svar: Tack <3
Sandra Lundin

3 Maria Ekblad - bröllops & nyföddfotograf:

skriven

Men åh det låter som ett så klokt beslut om du känner så. Det har varit superkul att lyssna och så grymt inspirerande men hela grejen handlar ju också om att följa sina DRÖMMAR och göra det man mår bäst av. Då är det ju ett självklart val att det inte ska slita på dig. Kram fina du!

Svar: Tack <3
Sandra Lundin

4 Anna María:

skriven

TACK Sandra för att du kastade dig ut och bara gjorde! Det har varit och är så kul att lyssna på alla. Har några olyssnade kvar som jag tänkte beta av i sommar. Jag förstår dig helt och fullt och tycker du gör rätt som lyssnar på dina känslor.
Om något så har du ju ändå bevisat vad mycket du kan utföra om du bara kör.
Heja dig!

Svar: Tack <3
Sandra Lundin

5 Andrea:

skriven

Tack tack tack för alla de inspirerande avsnitt du gjort! Det låter som ett klokt beslut för dig och jag är superglad att jag hittat din blogg genom podden! Kram!

Svar: Tack <3
Sandra Lundin

6 Evelina - Evelinas Ekologiska:

skriven

Vad skönt och bra att du lyssnar till dig själv och hur du mår. Det är ju det viktigaste! Det låter som ett sunt beslut just nu <3 Wow, 32 avsnitt! Helt galet och det är ju helt otroligt vilket jobb du lagt ned!
Kram /Evelina - Evelinas Ekologiska

Svar: Tack <3
Sandra Lundin

7 Beatrice:

skriven

Alltså, Sandra, TACK för att du har gjort den här podden! Tack för att du orkat, vågat och peppat, och för alla fantastiska gäster du fått med. Och tack för att de ligger kvar så att man kan lyssna, om och om igen tills man kan vartenda avsnitt utantill om det är vad man vill!
Och tack också för att du lyssnar på dig själv, det är alldeles för få där ute som gör precis just det. Peppande kramar!!

Svar: Tack <3
Sandra Lundin

8 Matilda:

skriven

Så tråkigt, men samtidigt - TACK för dessa avsnitt! Vilket jäkla jobb du har gjort! Men givetvis ska en själv alltid gå i första hand, få njuta lite av livet istället för att uggla framför en datorskärm. :D

Svar: Tack <3
Sandra Lundin

9 Stina - Tillvaron.se:

skriven

Tack Sandra för alla fantastiska avsnitt! Väldigt tråkigt att det nu är slut, men du måste ju självklart prioritera dig själv och din tid. Du är oerhört inspirerande även här på bloggen så vi får hålla till godo med den så länge helt enkelt ;)

Svar: Tack <3
Sandra Lundin

10 Denise:

skriven

tack för en mycket bra och trevlig podcast men du gör rätt i att lyssna på vad som känns bäst för dig. Kram och hoppas du får en fin sommar!

Svar: Tack <3
Sandra Lundin

11 elise:

skriven

amen ååh klart som fan du ska ta detta beslut sandra!! heja dig som vågar vara så ärlig i bloggen om det hela. vi hinner fan inte allt här i livet. det allra viktigaste är att må bra och att hinna andas och koppla av ju. kram till dig och tack för alla fina avsnitt!

Svar: Tack <3
Sandra Lundin

12 Alexandra:

skriven

Fy vad tråkigt!! Klart vi förstår dig. Tack SNÄLLA för din underbara pod, har till och med sparar avsnitt för att jag inte vill att den ska 'ta slut'. Vilket tur känner jag nu. Lyssnar alltid på den när det känns som att jorden inte snurrar längre. Lycka till!

Svar: Tack <3
Sandra Lundin

13 Sandra:

skriven

Självklart ska du göra det som är bäst för dig och tack för att du delar med dig så ärligt! Vad glad jag är nu över att jag har några avsnitt kvar att lyssna på i arkivet :) Tack för all inspiration du ger!

Svar: Tack <3
Sandra Lundin

14 Malin:

skriven

Tycker att det är tråkigt att en av mina favoritpoddar lägger ner men blir ändå glad över att du lyssnar på dig själv och vad du och din kropp klarar av. Ta hand om dig

15 Malin:

skriven

Tycker att det är tråkigt att en av mina favoritpoddar lägger ner men blir ändå glad över att du lyssnar på dig själv och vad du och din kropp klarar av. Ta hand om dig

Svar: Tack <3
Sandra Lundin

16 Frida:

skriven

Men åh, så himla viktigt ändå att ta sig tid att unna sig själv och vad en själv behöver. Det är ju så himla lätt att glömma bort, mitt uppe i allt när allt är så roligt, men så viktigt att prioritera. All pepp och kram till dig som ju gör så mycket och gör det så bra. <3

Svar: Tack <3
Sandra Lundin

17 Jonas:

skriven

Du låter klok!! Tack och lycka till med allt!

Svar: Tack <3
Sandra Lundin

18 {Rania Maria Photography}:

skriven

Tack för en otroligt podd! Är lite glad över att jag hittade dig och den så sent, jag har mycket gamla avsnitt kvar att lyssna på i sommar! Det är otroligt starkt och bra av dig att du lyssnar på vad kroppen och dina känslor säger dig.

Jag ser fram emot att se vad du kommer att hitta på här näst, jag bara vet att det kommer bli grymt bra! Men ha i åtanke att då ha ett upplägg som gör att du kan arbeta mer med andra så du inte behöver axla allt själv <3

Svar: Tack <3
Sandra Lundin

19 Charlotta Sofia springer o trimmar:

skriven

Jag ÄLSKAR Källan men förstår dej så väl. Ibland måste en välja för sin egen hälsas skull. Och vi har fått 32 fina avsnitt och det är jag så tacksam för. Tack braiga du! :-)

Svar: Tack <3
Sandra Lundin

20 Rebecka :

skriven

Så synd, men tack för en inspirerande podd och klokt tänkt av dig att lyssna på dig själv! Spännande att se vad som händer i framtiden :)

Svar: Tack <3
Sandra Lundin

21 ISA:

skriven

Men sandra, du är bara människa. Inte övernaturlig. Du har ett liv och podden är inte ditt jobb. Det var en rolig och väldigt givande sidosyssla men nu rullar ditt liv på med andra projekt. Så ÄR livet. Life goes on. Vi får tacka för de fina avsnitt vi fick, och stor klapp på din axel för att du lyssnade inåt nu. Du vet vilket framsteg det är va? <3

Svar: Tack <3
Sandra Lundin

22 Madeleine -PHOTOGRAPHY FEMINISM VEGANISM:

skriven

Ibland måste en bara sänka garden och Nä, det här får inte plats i mitt liv just nu för annars får jag själv inte plats i mitt liv. En kan inte göra allt i helan världen samtidigt. Jag vet hur det kan vara, har så sjukt mycket jag skulle vilja göra också. Jag tycker det låter som ett fruktansvärt bra beslut att låta det vila ett tag, för det kan ju förebygga en eventuell promenad in i väggen eller hur? Heja dig att tänka mer på dig själv och din kropp! Puss & kram

Svar: Tack <3
Sandra Lundin

23 Mikaela:

skriven

Vad tråkigt, men TACK för fantastiska avsnitt! Det var längesen jag berömde podcasten nu men det betyder inte att jag tyckt att den blivit sämre, haft lite tidsbrist bara ;) Den är lika fantastisk som vanligt! Du har verkligen gjort ett fantastiskt jobb med den! Längtar tills den återuppstår i någon mystisk form :)

Svar: Tack <3
Sandra Lundin

24 Linn Strömberg:

skriven

Tycker du har gjort ett bra beslut! Man måste få tänka på sig själv också <3

Svar: Tack <3
Sandra Lundin

25 Carolina:

skriven

Så himla tråkigt men såklart kommer att respektera ditt beslut. I slutändan är det ändå välmåendet som är det viktigaste. Är säker på att din kreativitet och målmedvetenhet kommer att fila fram nya, spännande projekt. Jag är också den typen av människa som tycker precis allt är roligt och så springer jag på i 120 utan att andas men till slut skriker kroppen (och knoppen) bara NEJ NEJ NEJ NEJ. Och då måste man lyssna. Varje gång jag får en idé eller någon frågar om jag vill starta upp något/hänga med på något/spela/sjunga/vad som helst säger jag "får jag tänka på det någon dag?" och så gör jag det och sedan tackar jag nej till minst 50 % av sakerna. Förut sa jag "ja" till allt vilket resulterade i att ingenting var speciellt roligt längre (trots att det såklart var det från början) just för att jag, precis som du också skriver, saknade rörelse och frihet.

Tack fina Sandra för de otroligt inspirerande 32 avsnitten du bjudit oss på! Nu kommer snart sommaren då vi får andas lite mera. Stor peppkram till dig!

Svar: Tack <3
Sandra Lundin

26 Vicky:

skriven

åh, sandra. så ledamt att höra men framför allt BRA och så jäkla vettigt att du lyssnar på dig själv. ett sånt himla superjobb du gjort med källan. är så ärad att jag fått vara med balnd det himla supergänget du dragit ihop alldeles själv. enorm kram!!!

Svar: Tack <3
Sandra Lundin

27 Sarah:

skriven

Åh så tråkigt, källan är ju min absoluta favoritpodd. Men SÅ BRA att du fattar ett beslut som du mår bra av. <3

Svar: Tack <3
Sandra Lundin

28 angelicasvarld.blogg.se:

skriven

Finaste DU...tråkigt men jag förstår precis vad du menar...fokusera på dig själv, att må bra, att känna att du har tid att leva... Blogg, Podd etc är extra sysslor de ska skänka energi och glädje inte döda den...

KRAMAR

Svar: Tack <3
Sandra Lundin

29 Wilda:

skriven

Källan är som jag sagt många gånger en fantastisk podd, men det är ju för att du är den som gör den fantastisk. Och om du inte orkar och vill, så är det alldeles självklart för mig att du inte ska göra det. Det är väl ändå det Källan handlar om? Så tänker jag. Att hitta sin väg, på sina villkor, och så att det känns bra. Jag tycker snarare att du hyllar Källan som idé genom att du gör detta val. Så tack, för att du håller fast vid din magkänsla och din glädje. <3

Svar: Tack <3
Sandra Lundin

30 Emma Grann Fotografi:

skriven

Det känns som att du har tänkt efter och gjort bra beslut!

Och jättefina bilder!

Svar: Tack <3
Sandra Lundin

31 Anonym:

skriven

Tack för alla fina avsnitt och ta det med ro att du ett uppehåll eller slutar helt. Du måste må bra och vad alla andra tycker är skitsamma! Du är bödy

Svar: Tack <3
Sandra Lundin

32 Anonym:

skriven

Bäst*

33 Mia Söllwander:

skriven

Klokt beslut Sandra. Du ska vara stolt över dig själv att du väljer att lyssna på dig själv och din kropp. Det kan vara så himla svårt ibland och det är så lätt att köra på för hårt.

Jag förstår att allt redan är bestämt och genomtänkt men även om du skulle låta någon annan göra allt arbete kring podcasten så skulle det fortfarande vara din så länge det är du som pratar.

Tänk vilken radio- eller tv-profil som helst, inte fan sitter de och bokar sina egna gäster och klipper dina egna program. Men likväl tycker man att det är deras program. Jag tänker att det är lite så du måste se på dig själv.

Folk vill lyssna på källan för att du är bra på att intervjua och för att du lyckas utrycka att du är genuint intresserad av vad personen som du intervjuar har att säga.



Svar: Tack <3
Sandra Lundin

34 Mia:

skriven

Det är modigt att säga nej och stopp! Kram!

Svar: Tack <3
Sandra Lundin

35 Sara - litetarkiv.blogg.se:

skriven

Tack för all inspiration och jobb du lagt ned! Låter ju faktiskt helt orimligt att all din tid ska gå till att jobba så mycket, fastän det är ett roligt jobb. Podden är din och kommer så förbli även om du lägger ned den ett tag eller låter den leva vidare på annat sätt nån annanstans. Det är DITT verk. Du ska verkligen vara superstolt. Kram

Svar: Tack <3
Sandra Lundin

36 Jess:

skriven

Låter som ett klokt beslut, även om det såklart är tråkigt på samma gång. Instämmer med övriga här och säger tack för alla toppenbra avsnitt, har varit guld värt på tråkiga tågresor :)

Svar: Tack <3
Sandra Lundin

37 Timeoftiger:

skriven

Heja på dig! Du är så ung att du hinner så mycket mer. Men du behöver ork för att ha inspiration. Det går alltid att börja om! Lyssna på ditt hjärta och never give up!

Svar: Tack <3
Sandra Lundin

38 Julia Müller-Sandvik:

skriven

BRA JOBBAT! Du kan lämna med flaggan i topp :)

Svar: Tack <3
Sandra Lundin

39 Jessan:

skriven

Tack för 32 riktigt bra avsnitt! Har lyssnat på allihopa och kommer sakna din podd men jag förstår samtidigt ditt beslut!

Svar: Tack <3
Sandra Lundin

40 Isabel:

skriven

Det är bra att sluta på topp! Lyssnade på din podd under vår resa i Asien hela våren och du har gjort ett fantastiskt jobb! I ärlighetens namn har jag undrat (även om det inte är min ensak) hur du har orkat med allt. Bra att avsluta innan det blir för mycket, på riktigt! Stor kram!

Svar: Tack <3
Sandra Lundin

41 Charlotte:

skriven

Det är tråkigt att höra, men det låter också som något klokt och nödvändigt just nu. Du är en grym och framförallt väldigt inspirerande person! :)

Kram

Svar: Tack <3
Sandra Lundin

42 Ethel:

skriven

Hehe jag vet inte hur jag "svarar", så skriver en ny kommentar.. Gud vilken komplimang! Så glad jag blir :) Gissar att du menar knytklänningen? Jag måste nog säga tyvärr inte, den är lite bökig att sy och den har detaljer som jag inte är helt nöjd med. Så jag skulle inte vara bekväm att göra den till någon annan när den har brister :/

Min förra kommentar blev lite kort, så vill bara tillägga att jag, precis som andra, verkligen njutit av dina poddinlägg. Som tur är har jag några kvar att lyssna på. De hjälper till att tagga mig till att vara kreativ, att lyssna på drivna människor är verkligen peppande.

43 Anonym:

skriven

Är precis som alla andra ledsen att du bestämt dig för att sluta med podden, gillade den mycket! Hade tänkt nu att jag skulle lyssna klart på de senaste avsnitten som jag missat, men det går inte? Får bara "this podcast has reached its bandwidth allowance..."-meddelande. Hur ska jag göra för att lyssna?

44 Matilda Lundin:

skriven

Jag har känt mycket likadant som dig o förstår dig precis!
Du kommer återfå kraften så småningom om det är jag säker på. Sätt dig själv i främsta rummet! Många kramar från London (snart flyttar jag till Sverige!!) !

45 Matilda Lundin:

skriven

Jag har känt mycket likadant som dig o förstår dig precis!
Du kommer återfå kraften så småningom om det är jag säker på. Sätt dig själv i främsta rummet! Många kramar från London (snart flyttar jag till Sverige!!) !

46 Emma:

skriven

Hej! Har också problem att lyssna på de tre sista avsnitten. Nåt som blivit knas?

47 Emma:

skriven

Hej! Har också problem att lyssna på de tre sista avsnitten. Nåt som blivit knas?

48 Emma:

skriven

Hej! Har också problem att lyssna på de tre sista avsnitten. Nåt som blivit knas?

49 Anna Munkhammar:

skriven

Sicken oturför mig. Jag upptäckte dina podcasts igår och har lyssnat på dem massor både igår och idag. Tack för alla avsnitt du gjort det ger mig jättemycket. Ta en paus och hitta lite lugn ett tag. Kram :-)

Kommentera här: