Somrig start en söndag

OBS! Du vet väl att min blogg har flyttat? Du hittar den på: ATILIO.METROMODE.SE 
 
20150614_8847
I morse frågade Viktor mig om vi skulle ta en promenad innan frukosten. Vädret såg lovande ut och att låta dagen bli lång genom att skjuta på alla måltider på det sättet känns som en riktig sommarlovsgrej. Dessutom gillar jag ju att spendera tid med honom och att promenera, så jag sa ja till hans förslag.
 
20150614_8848
Parkerade cyklar kan vara ett av mina mest fotograferade objekt faktiskt.
 
20150614_8850
20150614_8853
Jag älskar när det är nästan helt vindstilla och Vättern ligger så tyst och fin med sitt klara vatten.
 
20150614_8863
Plockade med lite drivved hem till ett framtida projekt och fortsatte sedan vår promenad.
 
20150614_8875
Sen vandrade vi in i Sagan om ringen-skogen som vi kallar den.
 
20150614_8871
Den vackraste jag vet <3
 
20150614_8877
Vi gick förbi fyren som är ett annat av mina mest fotograferade objekt, älskar den!
 
20150614_8886
Sen bestämde sig Viktor, den galningen, för att bada. Visst ser det skönt ut på bilderna, men lite kallt var det allt ;)

20150614_8885
När han torkat lite i solen gick vi till affären och köpte frukost.
 
20150614_8899
Jag plockade upp lite rädisor från mina pallkragar och åt de första smultronen direkt på plats.
 
20150614_8908
Sen dukade vi upp frukosten framför en serie men den där sommartraditionen ska jag berätta mer om en annan dag. Nu går mina ögon i kors så det får faktiskt bli en liten tupplur innan vi ska laga mat och sen flänga iväg på bio ikväll. Hur ser er söndag ut?
1 elise:

skriven

började dagen med favoritfrukosten, bloggläsande, sedan traskade jag till biblioteket och lånade hem en hög med grafiska noveller (bästa sommarläsningen jag vet!) och sedan dess har jag bara ätit goda saker, tvättat/städat och kollat orange is the new black. PERFEKT söndag if you ask me.

2 Emma & Julia:

skriven

Men åh vilken underbar dag du verkar ha haft! Älskar bilderna, sjukt fina dessutom :)

3 Evelina - Evelinas Ekologiska:

skriven

Härlig söndag!! Det är så fint där ni bor!

Jag har redigerat bilder, promenerat med Elsie, hälsat på hos min syster och kollat igenom hennes kläder (garderobsrensning!). Det har varit kallt och mulet här idag!
Nu kommer snart Fredrik hem igen <3 Han har varit i Malmö och hälsat på vänner och familj.

Hoppas du får en fortsatt bra söndag!

/Evelina - Evelinas Ekologiska

4 petronella :

skriven

men åh, fint!

5 Linnéa Thell Jansson:

skriven

Vad mysigt att gå på bio!! Nu blev jag jättesugen, för det var så himla länge sedan!

6 ISA:

skriven

Det där var väl en helt fantastisk start, lyckostar som haft sol idag med! ni bor verkligen himla fint, även om Karlsborg inte är big enough for me ;) haha!

7 Vicky:

skriven

den där fyren är vekrligen dödsfin. och hur vackert är inte sommarsverige nu liksom. dör av längt och saknad. <33

8 Hey Emelie:

skriven

Så mysigt det lät! Skulle dock aldrig kunna traska iväg på prommis innan frukost, är alldeles för hungrig för det på mornarna ;)

9 Beatrice:

skriven

Åh, så himla mysigt! Längtar tills jag kan välja det där själv hemma i sommar, ska ju bo hos mina föräldrar hela sommaren, haha.
Idag har jag mest bara suttit i min säng med öppet fönster och upprullad persienn och njutit av vila och några avsnitt av en serie på Netflix. Sitter i detta nu och väntar på att latmans-kvällsmaten ska bli klar i ugnen, så att jag äntligen kan få i mig lite föda, hehe.

10 Emma Nilsson:

skriven

Supermysigt ju och den där fyren alltså, finaste jag sett! Förstår varför du tar massvis med foton på den, fortsätt med det!

Jag är på besök hos min mamma och pappa i Kalmar så idag har jag haft en lång sovmorgon och sedan spenderat eftermiddagen i deras trädgård med Mileon och en bra bok. Ikväll är jag hemma hos min syster och systerson för att mysa!

11 corneliaeriksson.blogg.se:

skriven

Det låter underbart, och det ser så ut också! :) Jag har sovit hemma hos mams och paps i helgen, så min dag började med en promenad i skogen (gråmulet men behagligt) och sedan mättade jag magen med en äggmacka. Hade tänkt måla klart uthuset som jag och lillebror rödmålat, men det saknades färg så jag la jobbenergin på att rensa ogräs i grusgången - helt frivilligt - istället (gissa om mamma blev glad!?). Under eftermiddagen har vi haft "byggdag" med hockeyföreningen, en skottramp och ett litet utegym försökte vi få ihop trots att det SPÖSPÖSPÖREGNADE hela tiden. Har sedan tränat, cyklat (till mitt andra) hem i regnet och gjort i ordning lite kvällsfika. Nu ligger jag utslagen på soffan, kollar på fotboll fast jag är 100% ointresserad, redigerar bilder och väntar på Johannes som jag äntligen ska få krama om efter 11 dagar ifrån honom.

Ps. Längtar till juli! Kram hejdå och varsågod till bautalång kommentar. Tjing.

12 myrtillus.blogg.se:

skriven

ett himla fint inlägg och vilken härlig dag! ha de :)

13 Sara Pettersson:

skriven

Hej! Måste bara säga att jag diggar din blogg och podd väldigt mycket! Du ger kraft till ökad kreativitet och mod i livet. Blev dessutom inspirerad av ditt söndagsinlägg och gjorde mig en liknande variant på bloggen. Hoppas på många fler härliga inlägg, fotografier, tankar och idéer framöver!

Kommentera här: