Monthly Makers: Mönster

OBS! Du vet väl att min blogg har flyttat? Du hittar den på: ATILIO.METROMODE.SE
 
Den här månaden är jag värd för Monthly Makers och efter en publik omröstning har vi nu landat i temat MÖNSTER.
 
Jag tänkte att vi kunde dra lite snabb info bara när det gäller vad MM faktiskt är för något. Vi presenterar alltså 12 teman under året och det släpps ett nytt den tionde varje månad. Alla som vill får vara med och skapa något utifrån sin egen tolkning av temat och den 25:e vill vi ha in bidraget hos värdbloggaren eller på instagram/facebook. Viktigt är att det faktiskt är något du gjort under den givna månaden som du bidrar med, utöver det finns inga regler. I slutet av månaden sammanställs alla bidrag i ett inlägg fullproppat med inspiration så att man kan skapa på samma tema om och om igen under resten av året. Så ni är deltagarna och vilka är vi som håller i det då? Jo det är; Agnes, Alicia, Anna María, Annica, Beata, Beatrice, Elsa, Emelie, Jess, Jessica, Mikaela och jag.
 
Jag antar att man tolkar temat mönster utifrån det man oftast ägnar sig åt. Syr man kläder är det säkert givet att det är ett sånt mönster man talar om, brukar man illustrera är det kanske den typen av mönster som dyker upp i huvudet. Jag som är en allskapare (haha) ser helt plötsligt mönster i allting. Kanske det friaste temat hittils, eller vad säger ni? Källorna till inspirationsbilderna ovan hittar ni i den här mappen.
 
P.S Ni vet väl att man inte behöver vara med på alla teman? Gillar du att skapa skulle jag bli så himla glad om du ville bidra med något den här månaden.
1 Beata:

skriven

jay!!!!!!!!!!!!!peppen!

2 maja:

skriven

Nästan varje månad har jag tänkt att "nu kör jag!", men det har inte blivit av. Kanske lyckas jag ge det ett försök denna månad!? Hoppas! Ser iallafall fram emot att se vad ni andra har skapat för vackra mönster sen. :)

3 Klara Amanda:

skriven

Aaah, så roligt tema. Pepp! Hoppas jag kommer på något den här månaden.

4 Fredrikapåvinden:

skriven

Åh va kul! Det temat röstade jag på! De närmsta veckorna kommer jag dock befinna mig hemma i dalarna utan symaskin så jag måste hitta på nått jag kan skapa utan den... Spännande!

5 Anna María:

skriven

Så peppad på temat, svårt dock. Och svårare kommer det bli att skapa när jag är ute och reser som jag kommer vara den här månaden.

6 Jess:

skriven

Så pepp på det här temat! Finns ju hur mycket som helst att skapa utifrån det, måste nog ta några dagar och låta det sjunka in för just nu är det en salig röra i de kreativa tankarna, haha.

7 Matilda:

skriven

Ah, kul! Jag röstade också på det :)
Har redan fått vissa idéer, skoj!

8 Beatrice:

skriven

Rätt pepp på detta ändå!! Hade hoppats på kanske ord/bokstäver eller pärlor helst, men det här är superkul!! Har ett projekt jag velat testa ett par år nu (heh.....) som jag äntligen kan göra pga flyttar hem över sommaren! Nackdelen med att inte äga ett strykjärn kallas det också, haha.
Ska bli så himla spännande att se vad det blir för inskickade bidrag den här månaden! :)

9 Ida:

skriven

Åh vad kul! Har precis upptäckt MM och hann inte vara med sist, nu är jag supertaggad!! :D

10 Vajb:

skriven

Underbart tema! :) Älskar mönster! Såå mycket man kan göra!

11 Klara:

skriven

Nu har vi gjort en blogg, så nu kan vi också vara med på monthly makers, är superpeppade!

12 Tanten:

skriven

En liten fråga då jag är ny på det här med Monthly Makers. Jag känner mig redo med mitt bidrag, ska jag lägga upp det i min blogg & länka eller ska jag maila in bilderna någon stans?

Svar: Hej! Oj, ber om ursäkt om det var otydligt! Du kan alltid tagga dina bilder på instagram med #monthlymakers annars går det till som så att månadens värd (jag) lägger upp sitt bidrag den 25:e och i kommentarerna till det inlägget kan alla som deltar posta en länk till sitt eget bidrag. Så blogga gärna om det innan om du vill också delar du med dig av länken här den tjugofemte :)
Sandra Lundin

Kommentera här: