Fem tips en måndag

OBS! Du vet väl att min blogg har flyttat? Du hittar den på: ATILIO.METROMODE.SE
 
→ Den här månaden är Agnes och Beatrice med i senaste numret av Hemma i HSB å Monthly Makers vägnar. Så sjukt roligt att se!
 
→ På tal om MM så har Jessica lagt upp sitt samlinginslägg nu och hörrni, lämna lite förslag på vad vi ska ha för tema nästa gång va! På onsdag lägger vi upp en omröstning på de förslag som kommit in hittils.
 
→ Bor du i Helsingborg med omnejd får du gärna komma förbi RumEtt på Dunkers för att väva ihop med mig den 3/10. Ja, det är långt fram i tiden men det är lika bra att boka in det i kalendern redan nu :)
 
→ Jag vill verkligen, verkligen tipsa er om att se Ann Heberleins serie på svtplay som heter Mina två liv. Den handlar om bipolaritet och jag tycker att det är så jäkla viktigt att sätta sig in i psykiska sjukdomar och hur de påverkar människorna som lever med dem.
 
→ På tal om viktiga saker som måste få ta plats i samhället så har Ida startat ett instagramkonto som heter @ung.och.dum där unga personer får ta plats och uttrycka sig.
 
Och som bonus: Jag har ju berättat att jag ibland gör lite mindre hemma hos-fotograferingar och när jag frågade ville många av er se de bilderna. Så jag tänkte att de skulle få bli ett inslag här i bloggen ibland, men hur coolt vore det inte att göra ännu en serie som var som den här? Ska klura på om det kan bli verklighet!
1 Vicky:

skriven

känns ju mitt i prick med hemma hos-fotograferingar här hos dig! du hade varit bäst på det tänker jag. puss

2 Anna:

skriven

Måndagstips är så himla bra. Gött att komma in här en måndag morgon och bara börja med detta :)
Nu har jag förresten bloggat lite. Håller på att söka nytt jobb och fastnat lite i det det senaste. Nåväl. Ha en fin måndag!

3 Anna María:

skriven

Många bra måndag-tips! Ja! Hemma-hos-serie! Gör det. Vore jättekul!

4 angelicasvarld.blogg.se:

skriven

Vilka toppen tips en regnig måndag!

En skön dag önskar jag dig1

5 elise:

skriven

åh, jättebra tipsat av dig vad gäller "mina två liv". jobbar själv som psykiatrisjuksköterska på en mottagning för personer med bipolär sjukdom.
när vi ändå pratar psykisk sjukdom kan jag tipsa om mitt instakonto Edawareness där jag lyfter ätstörningar ur mitt eget perspektiv som f.d drabbad, krossar myter o fördomar, lyfter kunskap, osv. klickar man på mitt namn kommer man till kontot :)

6 ISA:

skriven

så mycket bra grejer du hittat! tack för tips, ska kika på länkarna nu ;)

7 sandra:

skriven

åh! måste ju verkligen försöka komma och väva med dig i helsingborg! :)

8 {Rania Maria Photography}:

skriven

svar: Ja den är ju smått fantastisk faktiskt! Jättekul att jag upptäckt den :) Kommer bli något jag också gör varje sommar skulle jag tro.

9 Anna:

skriven

Härligt med tips!! :D

10 Beatrice Jakobsson - Fotograf :

skriven

Åå vilka bra tips och vad roligt för alla som bor i närheten av Helsingborg. Om jag hade bott närmre så hade jag lätt kommit!

Vad kul med omslag eller serie, hoppas du klurar ut något bra och att det blir till verklighet, håller tummarna! :)

11 Anonym:

skriven

Åh jag ska försöka komma till RumEtt, pluggar ju liksom i Helsingborg! Vore så himla roligt!

12 Beatrice:

skriven

Men gud så kul, Sandra! Kikade på detta nu (tar igen en hel veckas bloggläsande, haha) och såg att du också har en workshop på RumEtt! Jag har två veckor efter dig, om jag inte räknar fel! Ska se till att anmäla mig till din dag då, vävning är ju så kul!!

Kommentera här: