Det stora samlingsinlägget för Monthly Makers - Mönster

 
OBS! Du vet väl att min blogg har flyttat? Du hittar den på:ATILIO.METROMODE.SE
 
 
19125330785_11d2a41cca_o
Alltså jösses, vilka saker ni har skapat! Man kan verkligen se mönster i allt och tolka det här temat hur som helst och det har ni verkligen visat prov på. Vilken variation! I sedvanlig ordning kommer jag, som månadens värd, att dela med mig av allas skapelser här nedan. Bildstorleken på bidragen varierar och därför får vissa ingå i ett kollage längst ner på sidan, men tror inte att jag tyckte att era projekt är mindre värda för det. Tack för att ni velat dela med er!
 
 Sofiamilk har gjort en snygg väggklocka i gult och vitt
 
Mikaela har gjort en sån jäkla fräck tiger med olikfärgade mönster
 
Klara & My har experimenterat med baktik och gjort en supersnygg tavla på temat
 
Linnea Jonsson gjorde ett mönstrat porträtt och Karin arbetade i trä.
 
Jessica arbetade med digitala mönster
 
Julia har gjort ett härligt kaffemönster
 
Jess bakade en flädercheesecake med härligt jordgubbsmönster
 
Alicia sydde ett par grymma shorts & Vajb gjorde en kudde med egenfärgat tyg och fiskmönster
 
Anna María gjorde ett härligt citrusmönster som passar som bakgrund både i datorer och telefoner.
 
Tanten gjorde en vacker vimpel av vackert mönstrade papper
 
Emma Jansson letade inspiration vid en sjö till det här vackra mönstret
 
Silje har skapat rosor ur ett mönster gjort av kaffefilter
 
Anna Grape tillverkade ett eget fiskbensmönster
 
Beata tillverkade egna kuvert. Mönstret gjorde hon med hjälp av tapetklister och bläck
 
 
Beatrice sydde en förvaringspåse till toarullar av ett loppisfyndat tyg
 
 
Sara har tillverkat det här magnifika mönstret som passar lika bra som bakgrund eller bokomslag
 
Fanny plockade isär sin midsommarbukett och lekte fram ett mönster
 
Annica gjöt ett betongfat med hjälp av ett rabarberblad
 
Elsa har sytt den här fina väskan i ett vackert och småblommigt tyg
 
 
Tack för den här månaden! Den 10:e Juli presenteras nästa tema hos Jess. Så håll utkik!
Ni hittar Monthly MakersFacebook, Pinterest eller på Instagram under #montlhymakers.
 
Vi är tolv stycken (Agnes, Alicia, Anna Marìa, Annica, Beata, Beatrice, Elsa, Emelie, Jess, Jessica, Mikaela och jag) som håller i utmaningen men ALLA är välkomna att delta.
1 Lina:

skriven

Ohh vad fina alla saker är, så otroligt kreativt. Älskar klockan!

2 Vicky:

skriven

guuud karins träkreation herre så vacker.

3 Amanda Jona [SPONTAN]:

skriven

Verkligen så kul att se! :)

4 Mikaela:

skriven

Jag äääälskar verkligen de här samlingsinläggen och att få se vad alla har skapat! Blir lika stum av beundran varje gång!

5 Tyg och otyg:

skriven

Och jag har just publicerat mitt bidrag. Jag trodde att idag var sista dagen att blogga om vad man gjort, men jag hade visst missuppfattat det...
Min tolkning av mönstertemat finns iaf här: http://tygochotyg.blogspot.se/2015/06/monthly-makers-juni-monster.html?m=1

Svar: Vad synd :/ Vi har sagt att temat presenteras den tioende och så har man till den tjugofemte på sig att skapa något. När månadens värd har lagt upp sitt bidrag kan man börja länka till sitt eget och så gör värden en samanställning i slutet av månden. Tycker hur som helst att det var jätteroligt att du ville vara med och att du gjort två jättefina blomtryck!
Sandra Lundin

6 Jess:

skriven

Så mycket fint och finurligt, älskar variationen på allas tolkningar!

7 C'est la vie:

skriven

Så mkt kreativitet. Älsk på det <3

8 Beatrice:

skriven

Så himla kul att se vad alla andra har gjort! Har tydligen missat ett par stycken när jag kikat igenom kommentarsfältet, så himla roligt med några överraskningar också! Mina favoriter den här gången är nog de fantastiska tavlorna uppbyggda av streck, sofias supersnygga klocka och så alla de otroliga egengjorda mönstrena! Fattar knappt hur man kommer på mönster såhär bra, men alla är verkligen supersnygga!

Kommentera här: