När osäkerheten tar vid

Saker som jag lovade mig själv:

Att aldrig fokusera på siffror när det gäller kommentarer och följare
Att bara uppdatera om det är roligt och jag har något att säga
Att aldrig ta bort ett inlägg jag lagt upp = att aldrig skämmas
Att aldrig ge upp
 
Saker jag känner just nu:
 
Att den här bloggen (innehållet alltså, inte att blogga) är det tråkigaste som finns just nu
Att jag har så mycket inspiration men att jag är rädd att ni snart kräks på att läsa om mitt liv gång på gång på gång
Att jag tog bort det senaste inlägget ändå pga siffrorna som gör mig osäker
Att jag kikar på bloglovin ibland och blir ledsen när det går ner två följare trots att det är + 100 senaste veckan
Att jag blir blyg och önskar att ingen kikar in här för att se när jag gör bort mig
För jag är så säker på att jag håller på att göra bort mig.
 
 
Att balansera något man gör för sig själv med något man gör för att inspirera andra är så svårt. Ibland tippar en sida över och då känner jag mig såhär vilsen. Jag börjar tänka att jag inte är tillräckligt varierad och uppfinningsrik - att jag bara lägger upp samma saker om och om igen. Jag blir rädd att alla ska sluta läsa. Att jag ska bli någon man skrattar åt bakom sin egen skärm. Men innerst inne vet jag att det kommer kännas bättre imorgon, att alla som kikar in här bara är en bonus och att det finns en anledning till varför jag vill bidra med nytt innehåll till den här sidan varje dag. Den anledningen stäcker sig längre än till kändiskap och förmögenheter och ändå är det så lätt att fastna i osäkerheten.
1 emilia:

skriven

så kan jag känna över mitt instagramkonto.. inte för att jag har 1000-tals följare eller så. (var tvungen att kolla - har 117) men ibland föreställer jag mig hur folk sitter och tar skärdumpar och skickar till sina vänner och sen skrattar åt mig tillsammans för att jag är pretantiös eller verkar bara vara en sådan som är själv hela tiden (vilket i och för sig ligger en del i det;)) etc. Ja, vad kan du få ut av den här kommentaren då? Att du inte är ensam kanske? :p

Sandra! Jag gillar verkligen din blogg och tycker du verkar vara en sådan fin och genuin människa. Kan det vara jante som är och spökar? NEDRANS jante, hörru. Kram!

Svar: Haha jag vet inte vad det är som spökar men ja, troligtvis. Ibland känns det bara så oförtjänt att jag får nya läsare som ständigt vill kika in. Jag menar, den här bloggen är ju bara om mig och mitt liv och det känns så konstigt :P
Men ja, det hjälper absolut att veta att jag inte är den enda som tänker och känner sådär! Tack snälla för dina ord :) Kram
Sandra Lundin

2 Mikaela:

skriven

Jag tror de flesta som bloggar känner såhär ibland, jag vet att jag gör det jätteofta i alla fall! Men trist att du tog bort inlägget, jag gillade det! Men hade du stängt av kommentarerna på det inlägget? För det gick inte att skriva, så om du inte gjorde det medvetet så kan det vara därför det inte fick kommentarer? Jag gillade i alla fall krönikan, fick mig att le :) Och din blogg är absolut inte tråkig, tror inte att någon är på väg att kräkas, och ingen risk att du blir någon man skrattar åt. Det är en av de mycket få bloggar som jag verkligen blir glad av att se att det kommit ett nytt inlägg! Jag tycker i alla fall att du är sjukt bra och har noll orsaker att vara osäker (även om man såklart känner så ändå ibland). Men jag är övertygad om att det kommer kännas bättre senast imorgon om inte tidigare :)

3 linda:

skriven

sluta upp att känna sådär, du är awesome. :)

Svar: Tack fina du!
Sandra Lundin

4 Maria Ekblad:

skriven

Åh jag håller med till 100%. Jag tror alla känner så ibland. Jag blev jätteledsen när jag fick två som avföljde mig på bloglovin fast jag samma dag fick så många fina kommentarer på ett inlägg. Men man får väl försöka fortsätta jobba för att fokusera på det bra, eller ta siffrorna med en nya salt. Keep up the good work! :)

Ps. Tror alla bloggar går på segvarv nu i januari.. Så fort det kommer lite sol och blommor ute så kommer livsgnistan i cyberspace tillbaka. :)

5 onormaltnormal.blogg.se:

skriven

Hej. Ibland undrar jag också varför man bloggar och läser bloggar, vad som är drivkraften?! Men jag gillar att läsa din blogg. Den är långt ifrån långtråkig. Jag gillar särskilt att du har en sådan snäll och avslappnad ton. Det märks att du jobbar hårt för att skapa fina och tänkvärda inlägg! Hoppas du får tillbaka bloggglädjen för det är jättekul att läsa din blogg!

6 Beatrice:

skriven

Gud vad jag kände igen mig i det här. Har inte känt att jag haft något alls att lägga upp de senaste dagarna, så jag har helt enkelt låtit bli. Men du Sandra, jag tror på din blogg, mer än någon annan såhär ny blogg jag sett. Den är underbar, en bra blandning av allt, och inte alls för mycket. Så nu skickar jag lite pepp över internet, du klarar det här! Du ÄGER!

7 Frida:

skriven

Du Sandra, din blogg är ärligt talat det.mest.inspirerande.jag.funnit.på.hela.internet. Älskar allting du gör, oavsett hur du gör det eller när, och tycker att du alltid har så mycket pepp och kloka ord att säga.

Men förutom den obegränsade förkärlek jag har för din blogg - som jag ju tycker är eminent - så vill jag väl även påpeka att svackor väl måste vara en del av livet. Även sådana svackor som en som läsare inte uppfattar.

Risk för klyscha, men utan svackor så skulle vi väl inte uppskatta rusharna lika mycket. Sedan tycker jag inte att du ska vara så hård mot dig själv, det är så lätt att stirra sig blind på siffror i alla sammanhang och att falla för det är inte mindre än mänskligt.

Åh, vad jag önskar att jag kunde skicka en sån pepp-boost med denna kommentar som jag får av dina inlägg. Försöker nuuuuu. Hoppas du kände den pepp-boost-vinden så där över internet ;) kram <3

8 Småstadsfrun:

skriven

NEJ inte så alls!
Jag tycker snarare att det är häftigt med sådana som dig som har ett sådant "go" och vars inspiration aldrig verkar ta slut. DET är ju anledningen till att jag följer.

9 Anneli:

skriven

Du är väldigt inspirerande, du behöver inte alls vara osäker och din blogg är inte alls tråkigt utan tvärtom. När det gäller bloglovin har jag ingen aning om hur det funkar utan jag har din blogg bland mina bokmärken så vet inte om det syns på någotvis men jag går in dagligen, lr när jag kan för det finns så himla mkt att inspireras av. Jag har ingen blogg själv men jag lyssnar på din podcast ändå för det får en att tänka i banor som passar mig som ickebloggare också. Fortsätt med det du gör och utvecklas. Det är som du säger i podden att man visar bara sina framgångar på bloggar oftast och det är jättemodigt av dig att skriva om bakslag och negativa tankar, ibland behövs de komma ut och skäms inte för det för vi är ju alla människor och förstår. Kärlek till dig!

Svar: Tack snälla för de här fina orden, det betyder verkligen supermycket att du känner så och har tagit dig tid att dela det med mig. Tack! <3
Sandra Lundin

10 Louise:

skriven

Sandra! Den här bloggen är så fin och bra och känns så fullständigt genuin. Den är på riktigt och du är på riktigt, du är människa i din blogg, och ingenting annat skulle kunna vara finare eller mer intressant än det.

11 Frida L:

skriven

Hej! Jag tänkte bara säga att jag upptäckte din blogg häromdagen och blev jätteinspirerad! Använder dock inte bloglovin, men kommer garanterat hitta tillbaka ändå :) hej hej

Svar: Tack för din fina kommentar! Bloglovin grejen spelar liksom ingen roll egentligen, kändes bara jobbigt igår när andra saker drog ner en i tvivlet. Kram!
Sandra Lundin

12 christin:

skriven

1. tack tack tack tack tack för du delar med dig av osäkerheter och får oss andra att känna oss mindre dumma-i-huvudet för att vi också tänker de tankar du vågar ta upp.

2. upprepar nr 1

3. heja dig. heja oss! heja att våga titta osäkerheten rakt i ögonen.

Svar: Skönt att veta att jag inte är ensam och att det är en högst mänsklig känsla.. Men ja, heja oss :D kram!
Sandra Lundin

13 linnea:

skriven

jag har precis börjat kika in på din blogg och ser vilken fantastisk kreativitet du har! det är så inspirerande med människor som vill dela med sig av sina idéer och ge bort lite av det kreativa som man har och sprida glädje med det. det är precis vad jag tycker att du gör - sprider glädje, positiv energi och inspiration. Heja dig!

Svar: Så fin du är som tagit dig tid att skriva detta. Det har verkligen hjälpt mig för att komma på bättre tankar. Tack! Kram
Sandra Lundin

14 Timeoftiger:

skriven

Hej! Intressant inlägg. Jag tror att de flesta av oss kan känna igen oss. Det är tydligt med bloggandet, men finns närvarande överallt i livet. Upp och ner. Samt den skrämmande sanningen att ibland är det på riktigt dags att ändra kurs. Att det fina som varit har gjort sitt och att det är dags för någonting nytt. Smärta och tvivel föregår förändring.
Nu menar jag inte att det är så med din blogg, en liten svacka hör till och är helt friskt. Men blir man för självkritisk så försvinner glädjen i det vad man gör. Jag vet att den dagen kommer med min blogg också, när det är dags för en förändring. Den kommer inte ha samma skepnad tills jag faller bort. Någonting kommer att hända, men vad? När? Svindlande.

Svar: Tack för alla dina kloka tankar här på min blogg. Du har helt rätt! Just nu är det inte dags för mig att överge skutan, jag älskar det här för mycket. Det är det där läsarantalet som ter sig rätt svindlande ibland och som nästan gör mig blyg. Men om några dagar är det vardagsmat igen ;)
Sandra Lundin

15 hanna, förbanna:

skriven

Sandra - din blogg är superbra! Varierad och inspirerande med massa fina bilder och smarta tankar (och snygg är den också, din blogg)! De som inte uppskattar dig och den har ändå inget här att göra! <3

16 corneliaeriksson.blogg.se:

skriven

Meeen SLUTA. Du är så himla bra (obs inte vet jag pga känner dig inte i det där verkliga livet man tydligen lever utanför datavärlden??) (tror ändå att du är väldans bra!), fin, duktig, påhittig, inspirerande och trevlig. Jag är, som jag sagt förut, så glad att jag hittat hit! Har varken bloggat eller läst bloggar på cirkus en vecka och idag kände jag verkligen att jag saknat det. Klickade mig hit och har bläddrat igenom dina senaste dagar (obs ej stalkeraktigt hehheh) och allt är så himla mysigt att läsa. Dina bilder är fantastiska!

Förstår ändå vad du skriver om, hur du känner och allt det där. Önskar att man kunde stänga av de där kritiska, osäkra tankarna som gnager i huvudet på dig, mig och alla andra. DUMMA TANKAR! Blä.

I alla fall så tycker jag inte att du ska tänka så, för du är BRA. JÄTTEBRA.

Nu blev det här jättesvammligt och typ snurrigt och så, hoppas ändå att du förstår hur jag menar. Kram!

Svar: Tack snälla, fina du för de här orden <3
Sandra Lundin

17 ISA:

skriven

åh kan tänka mig att ju fler besökare - desto mer ångest kring alla tänkbara ting. Det där med unfollowers på bloglovin tänker till och med jag med min lilla blogg på. Kan ju grubbla i evigheter på varför och vem!

Svar: Haha ja känns som att det liksom är oförtjänt på något sätt och då börjar jag undra varför någon ens vill kika in här :P
Sandra Lundin

18 Hanna:

skriven

Jag förstår att man hamnar i det tankesättet ibland, men jag hoppas att du kan känna dig lite trygg i att jag (och tror jag talar för många andra av vi som följer dig!) absolut inte kräks på dig och dina inlägg - tvärtom är din blogg min favoritblogg just för att du delar med dig av din inspiration, dina kloka tankar och ditt liv! Kramar

Svar: Tack för din fina kommentar, Hanna! Det hjälper verkligen när man får skriva av sig lite så idag känns det bättre :) kram!
Sandra Lundin

19 Agnes - Cashew Kitchen:

skriven

Bästa Sandra! <3 Fint att du delar med dig av din osäkerhet och dina tvivel. Att alla aspekter av vem du är får omfattas på den här platsen. Det känns ärligt! Jag tycker att ditt innehåll ständigt är en källa till inspiration. Älskar bilderna och det ganska korta och enkla formatet. Förundras ofta över vilken enorm pysselenergi du verkar ha, som alltid har nåt nytt projekt på gång. For what it's worth så är dina inlägg alltid de jag klickar på först på bloglovin <3
En har sånadär dagar ibland bara. Det är bara att genomleva och vara snäll mot sig själv så kommer du säkert vakna med ny energi och självförtroende imorgon. Stor kram!

Svar: Du är så fin! <3
Sandra Lundin

20 Sofie:

skriven

Hej! Kompis till Jessica Karlsson som tipsade om din blogg, och jag fastnade direkt! Kikar in fler gånger om dagen för att se om du har uppdaterat :) Tycker att din blogg är väldigt välskriven med inspirerande och intressanta inlägg! Gillar främst dina mat/bak-inlägg! Fortsätt med det du gör, det är superbra! Stora kramar!

Svar: Men åh, vad söt du är. Tack snälla för atte du tog dig tid att skriva detta :) Blir så glad! Stor kram!
Sandra Lundin

21 angelicasvarld.blogg.se:

skriven

Låter som du fått en släng av "duktig flicka syndrom"...ge det tid så ger det med sig...allt behöver inte vara så perfekt! Du är bäst precis som du är!

KRAM

Svar: Du har helt rätt, och det värsta är ju att jag sätter det här i huvudet på mig själv. Förstår ju att ingen annan tänker så om mig men ja, ibland dyker de där tankarna upp ändå. Det hjälper alltid att få skriva av sig lite som tur är :) Tack för dina fina ord! Kram
Sandra Lundin

22 Camilla- AktivaDagar:

skriven

Du har så fin och intressant blogg! Men jag känner igen att man kan fastna i tankar och siffror och sånt...

Svar: Tack snälla, Camilla! Ja, det händer ju ibland att man får någon bugg i hjärnan och att tala (skriva) högt om det verkar vara det enda som hjälper mig.
Sandra Lundin

23 hejhej:

skriven

du har en jättefin, välgjord och genomtänkt blogg, det är iallafall så jag uppfattar den. Så himla fin helhetskänsla i den! Tycker det är en go balans mellan diy, livserfarenheter, nuet, drömmar m.m.
take care, stay cool.

Svar: Tack snälla för din fina kommentar :)
Sandra Lundin

24 Rebecka :

skriven

Sandra. Redan här vill jag säga att detta eventuellt kan bli min absolut längsta kommentar i mitt 22 åriga liv. Sandra jag kan förstå att du känner så här och varför. Sandra att känna så som du gör nu är att tvivla. Sandra jag kan ge mig sjutton på att du kommer känna dig super duper mega fantastiskt stark häftig och härlig när du har ifråga satt ditt eget tvivel och övervunnit det. Jag tror inte du kommer att fastna i detta tvivlet utan tror att du kommer ta dig igenom detta och då känna dig ännu mer stabil. Sandra är du rädd för att du hat satt för hög förväntan på dig själv? Att vi, jag, som läser här vill bli lika inspirerade varje gång? Jag talar nu för mig själv Sandra och jag säger att det är så skönt att läsa att andra tvivlar. För tvivlar gör vi alla någon gång. De förväntningar vi tror att andra har på oss stämmer antagligen inte alls med verkligheten. Det är vi själva som sätter grill i skallen och tror att människor tycker si och så. Strunta i vad andra tycker. Det är viktigaste är vad du tycker. Sandra jag vet att detta är svårt och läskigt. Men tror mig du blir inte en sämre människa av att lyssna på dig själv. Sandra jag tror att effekten är den motsatta. Mitt i ditt tvivel vill jag så gärna lyfta alla bra saker jag kan säga om dig utan att jag egentligen känner dig. Men Sandra jag vet inte om jag vågar säga allt det som jag tycker är bra med dig. Sandra jag vill inte sätta mer press på ditt tvivlande prestations huvud. Vad som är viktigt är att du säger till dig själv hur bra du är. För i tvivlet lyssnar man oftast bara på sig själv. Säger du mindre bra saker om dig själv så lyssnar du på det. Vänder du på det och börjar säga alla bra saker med dig själv så kommer du att lyssna på det. De flesta är sin största kritiker. Sandra man får då inte glömma att vara sin största peppmaskin också. Balans balans. Egentligen vill jag ge dig en stor kram och säga att du kommer klara dig bra. Strunta i siffror. Jag kommer att läsa och läs här så länge som du skriver. Smått som stort. Och jag kommer skriva allt som är bra med dig när du själv vågar tro på det igen. Sandra anledningen till att jag skrivit Sandra ca 12 gånger är en ursäkt för att jag kallade dig Sara i mitt inlägg där jag tipsade om dig. Hoppas du sover gott i natt och vaknar och ser på allt annorlunda. Kram!

Svar: Men kära nån, du är ju helt fantastisk! TACK för din otroligt smarta och klarsynta kommentar. Allt du skriver stämmer såklart och jag fnissade rakt ut när jag läste varför du skrev Sandra så många gånger. Haha du behöver inte tänka på det mer ju :P Tack för allt stöd och för alla fina ord. Stor kram!
Sandra Lundin

25 Liselott:

skriven

Det är nu du ska använda ditt ord "Fröjd"
Tänk att det här ska vara en fröjd för dig så lovar jag att det också blir det för alla oss som läser!!
Jag älskar din blogg den är så fin och så klok, välskriven och rolig och framförallt ärlig. Tycker om att du tar upp många olika ämnen, tankar och funderingar. Och dina biler är ju magiska.
Tittar in ofta ofta ofta!! :)

Svar: Ja, du har ju helt rätt! Tack finaste du <3
Sandra Lundin

26 Sandra:

skriven

Du får inte sluta blogga! Även om det bara är jag som läser till slut (fast det kommer aldrig hända).

Svar: Haha du är så söt! Lovar att jag ska ha en privat blogg bara för dig om alla andra slutar läsa :)
Sandra Lundin

27 Sandra:

skriven

Tror också det är så himla vanligt som bloggare att känna så. Och det är såklart ok. Det går upp och ner.

För ett år sen la jag av, sänkt av allt brus i sociala medier. Tyckte inte jag hade något att komma med.
Men så gick det ett halvår och suget återvände. Ibland bloggar jag mycket ibland inget.

Och så fick jag syn på dig (via niotillfem), började läsa dig blogg och jag är inte ensam om att bli inspirerad av dig ser jag <3. Ingen press verkligen, det du gillar och vill visa är tydligen ett framgångsrikt koncept :).
För mig personligen har du betytt mycket, återigen ingen press. Du var liksom den som gav mig tändstickan och tändsticksasken och så valde jag att tända elden. Som nu brinner av sig själv och ibland underhålls av mig.
Av dig lärde jag mig att inte titta på de där siffrorna. Jag blev åter sugen på att dela med mig av det JAG gillar. Det är superkul med läsare och kommentarer men jag lägger upp det jag vill på min anslagstavla.
Lång kommentar, men det kändes viktigt nu att berätta vad du gjort bara genom att blogga som du vill och gillar.
Heja dig och skit i statistik ett tag. Eller?
Stor frivillig kram!

Svar: Tack för dina fina ord, Sandra! Du har rätt i allt du skriver. Jag skiter faktiskt i statistiken och jobbar aldrig på att få upp den på något sätt, men ibland checkar jag läget och känner jag mig nere på något sätt så blir det alltid den ultimata nådestöten. Så löjligt egentligen! Tack återigen för din kommentar. Kram!
Sandra Lundin

28 Sara - litetarkiv.blogg.se:

skriven

Haha, och jag som typ gav upp bloggandet innan jag ens hade börjat för att jag kände att jag ändå aldrig kommer att kunna få ett sånt driv som du. Sluta INTE. Blir aldrig trött.

Svar: Meeen nej, du får inte heller sluta! Gillar ju att kika in hos dig också ju. Tack för dina fina ord i alla fall :*
Sandra Lundin

29 Emma Nilsson:

skriven

Känner igen mig i dina tankar men måste berätta att jag älskar din blogg. Jag tycker du är så himla duktig!

30 Annie:

skriven

Tänk inte så. Din blogg är intressant, välgjord och jättefin. Samtidigt känns det lite skönt att veta att jag inte är den enda med prestationsångest, vilket jag kan få för mig ibland. Men tänk vad mycket trevligare vi alla skulle ha det om vi inte klankade ner på oss själva!

Svar: Det är som tur var inte så ofta de här tankarna dyker upp men jag antar att det är högst mänskligt och att varken du eller jag är de enda. Stor kram!
Sandra Lundin

31 Anonym:

skriven

<33333 tycker att din blogg är en av de bästa jag läser! Puss, du ger mig så mycket inspiration. Sluta aldrig med det du gör.

Svar: Men åh, vad fin du är! Tack, tack snälla. Ska inte sluta, lovar <3
Sandra Lundin

32 Anonym:

skriven

MEN NEJ - känn inte så! Din blogg är konstant på en helt sjukt hög nivå (den måste verkligen inte vara det för att man ska stanna kvar obs), och dina inlägg om både det lilla och det stora livet är så fina att läsa! Jag bor i LA och din blogg får mig att älska och längta efter Sverige så himla mycket hela tiden, så mkt fint och mysigt! Du är grym!

Svar: Vad fin du är, tack snälla! Det går som tur var över rätt fort men det känns liksom både konstigt och läskigt att någon skulle vilja komma in här och läsa om mitt liv varje dag. Men det gör mig såklart otroligt lycklig! Kram
Sandra Lundin

33 Mia:

skriven

Men, du får ju inte sluta nu! Jag har följt din blog av och till i ett par månader och under de senaste veckorna har jag börjat se fram emot att läsa din blog lika mycket som de andra bloggarna jag läser (jag läser bara de stora, du fattar säkert vilka de är). Fatta att du är på god väg att bli en av dem. Jag vill inte stressa dig nu för såklart ska du skriva för att du vill det, men du måste veta att de du skriver är bra och intressant på väldigt många sätt!

Svar: Söt du är! Jag ska inte sluta, lovar :) Ibland börjar man bara undra varför någon annan skulle vilja gå in och läsa om ens liv såhär. Men tack för dina fina ord, de värmer mer än vad du tror :) kram
Sandra Lundin

34 Anonym:

skriven

Hej Sandra! Jag läser en hel del bloggar men kommenterar aldrig. Nu kände jag att jag ville göra det bara för att säga att jag tycker jättemycket om din blogg. BLir så inspirerad av dina foton, dina kreativa projekt och hur du vågar vara personlig och gå din egen väg. Det är få andra bloggar som jag läser all text på men på din gör jag det för det du skriver får mig att tänka, känna och relatera. Kram

Svar: Tack, tack snälla för den här fina kommentaren! Kram
Sandra Lundin

35 Nana:

skriven

Upptäckte bloggen häromdagen och jag föll för den fastän jag läser allt färre, så var det något som jag fastnade för. Den känns som äkta. Med en äkta ton. Var dig själv o ingen annan!

36 Mattlo:

skriven

Älskar din blogg och din ärlighet!

37 Nastasja:

skriven

Du vet ju att jag gillar din blogg hur mycket som helst men skriver ändå och förtydligar det! Tycker att det är så kul med dina DIY-grejer och att du faktiskt kör på din nisch. Att skapa grejer liksom. För även om du inte känner att du varierar dig tillräckligt mycket ibland så varierar du dig ändå massor inom områden du är så bra på! Dina recept är kul att läsa och det kliar i mina icke-gröna fingrar när jag du pratar om odling.

Spara den här kommentarssidan i dina favoriter och läs igenom allas peppande ord när det dippar. <3!

Svar: Tack, tack, tack för de här orden <3
Sandra Lundin

38 Sabina och Emilia :

skriven

Vi älsklar din blogg och fina bilder!! Du ska inte behövs könna så.

Svar: all världens pussar till er <3
Sandra Lundin

39 MALIN:

skriven

Vilken fin bild! Besökte din blogg för första gången precis och jag älskar den redan!!!! Du är verkligen jätteduktig, både på att fotografera och på att skriva :)

40 Ellen Lindberg:

skriven

Det är svårt att inte hänga upp sig på siffror, men i längden är det nog farligt att bara stirra sig blind på den. Det går liksom inte. Och du behöver verkligen inte oroa dig! De som kommer hit för det för att de gillar det du gör :) siffror då är oviktigt!

Svar: Tack Ellen! Nej, siffror stirrar jag egentligen inte på men ibland får jag svindel av det stora (för mig) antalet personer som kikar in här och då känns det så oförtjänt. När den osäkerheten griper tag i mig blir jag osäker på siffror och allt. Så löjligt egentligen :p
Sandra Lundin

41 josefine.:

skriven

EXAKT så här känner jag också. du är inte ensam och inte jag heller, så tack för att du delar med dig av dina tankar. skickar massa positiv energi till dig!
http://josefinelaul.wordpress.com

Svar: SÅ skönt att veta att jag inte är ensam. Tack!
Sandra Lundin

42 Anna:

skriven

Åh! Man ska faktiskt bara blogga när man känner för det. Så är det. Dock har jag märkt att kreativitet föder kreativitet. Och förhoppningsvis bloggar du mest för din egen skull. När jag ett tag tog lite bloggpaus kände jag efteråt att det var så tråkigt att inte kunna gå tillbaka och söka efter recept på något gott jag lagat.
Jag får nästan aldrig en enda kommentar men har iaf ganska många som kollar på min blogg. Försöker också att inte bry mig eller kolla så mycket. Ibland kikar jag mest för att se vad folk verkar tycka är roligt att läsa om för att jag kanske kunna göra mer av det.
Jag har ju precis hittat hit och älskar verkligen allt jag ser här. ALLT!!!
Så kör på precis så mycket du vill och så hoppas jag att du snart tycker det är kul igen :)

43 Ida här och nu :

skriven

Jag känner igen de du skriver. Men jag älskar verkligen din blogg och alla dina fina inlägg. Tycker inte att du ska skämmas eller oroa dig. Vi är många som trivs här. Kanske är de så att dom som avföljer gör de för att få mer tid. När jag blir osäker brukar jag försöka hitta positiva anledningar. Kram

44 Ida här och nu :

skriven

Jag känner igen de du skriver. Men jag älskar verkligen din blogg och alla dina fina inlägg. Tycker inte att du ska skämmas eller oroa dig. Vi är många som trivs här. Kanske är de så att dom som avföljer gör de för att få mer tid. När jag blir osäker brukar jag försöka hitta positiva anledningar. Kram

Svar: Ja, de där som avföljer bryr jag mig inte så mycket om egentligen. Det är snarare det där stora (för mig) antalet följare som får mig att bli osäker. Som att jag liksom inte förtjänar det och måste toppa mig själv hela tiden för att bevisa något för mig själv. Så löjligt och jag jobbar hela tiden på att tänka bort det. Ibland når det mig lättare och då hjälper det oftast att få skriva av mig. Tack för din fina kommentar, gör mig så glad! Kram
Sandra Lundin

45 Ida här och nu :

skriven

Jag känner igen de du skriver. Men jag älskar verkligen din blogg och alla dina fina inlägg. Tycker inte att du ska skämmas eller oroa dig. Vi är många som trivs här. Kanske är de så att dom som avföljer gör de för att få mer tid. När jag blir osäker brukar jag försöka hitta positiva anledningar. Kram

46 Caroline:

skriven

Åh, vet du vad? Jag kände för någon vecka sedan att jag behövde hitta några nya bloggar och hittade av en händelse hit. Nu har jag klickat in här varje dag och tycker verkligen att hela bloggen är så himla härlig att komma till! Verkligen. Så jag hoppas att du tar till dig av allas fina ord och kommentarer (vilket du verkar ha gjort såg jag i ditt senaste inlägg) och skakar av dig känslan av att vara otillräcklig. Jag vet, jag vet, lättare sagt än gjort. Men din blogg är en som iaf jag kommer att komma tillbaka till, det är jag helt säker på. Du är bra. Jepp. Tack å hej! :) Kramar

Svar: Tack snälla för den här fina kommentaren! Blir så glad att du tagit dig tid att skriva detta. Jag tar verkligen åt mig av allas fina ord och det känns inte lika överväldigande längre :) Kram!
Sandra Lundin

47 När Annie fotograferar i Kalifornien:

skriven

Alla har sina dippar. Nu är det vinter, hemma hos er, mörkt och trist <3 Det går över. Hörde ditt program med Nevnarien. Så bra.

Svar: Det har du helt rätt i! Snart vänder det :)
Sandra Lundin

48 Anna María:

skriven

Den där osäkerheten har vi nog alla i oss och det är väl det som är en av de fina grejerna med bloggar, att det är mänskligt. Så tack för att du delar med dig av osäkerheten.
Jag personligen tycker så himla mycket om din blogg och tycker att du hela tiden skriver bra och intressanta inlägg. Är så glad att jag hittade hit förra året. Du är bra! Kram

49 Jessan:

skriven

Men du verkar ju vara en helhärlig människa och jag tycker du är fantastiskt duktig, driven och framför allt kreativ!

Ibland har man dagar då självförtroendet sviker men vi finns kvar här även om det går en dag och du inte uppdaterar :) Sträck på dig och klappa dig själv på axeln, du inspirerar många! Kram!

Svar: Tack fina, fin a du för dina kloka ord. De gör mig så himla glad :) Kram!
Sandra Lundin

50 Alicia:

skriven

Sandra,
Det är väldigt intressant att lära känna dig. Till en början tyckte jag vi var så himla olika - men ju fler av dina själsnära inlägg jag läser, och när jag lyssnar på vad du säger i Källan, ju mer inser jag att vi också har en stor dos gemensamma faktorer. Jag trodde även att du var typ den säkraste personen på jorden för du känns så trygg och full av förtroende i det du gör. Allt du visar upp är väldigt, väldigt välgjort och alltid i perfekt belysning. Sanningen är den att JAG har känt jättestor prestationsångest sen vi drog igång MM jämtemot DIG därför att jag inte kan låta bli att jämföra mig och se allt det där som jag är dålig på och som du gör så väl. Men det är väl alltid lite så. Att en sitter i en ring och tittar åt höger och avundas utan att förstå att den som sitter på vänster sida tittar på och beundrar en själv.
Jag känner igen mig själv så himla himla väl i vad du beskriver här och jag har raderat tusen gamla inlägg på min blogg och facebook och instagram och just i detta nu sitter jag och nojar över mitt senaste inlägg. Det är en otroligt smärtsam balans med bloggande (eller skapande över huvud taget) och hemskt svårt att inte mäta sitt värde i antalet följare, likes och kommentarer. Jag vet inte vad det finns för bot heller, förutom kanske choklad och en kram. Just dessa vill jag skicka dig virtuellt nu, med fullt förtroende för att du skakar dig ur den här känslan när du är redo. För du är: så jävla bra.

Svar: Vilken fantastiskt fin kommentar. Tack snälla Alicia! Och p.s, du förstår väl att jag sneglat åt ditt håll och känt likadant? Du är värsta konstnären och här sitter jag och klipper i papper och knyter snören ;)
Sandra Lundin

51 Emma:

skriven

Din blogg är superbra, tvivla aldrig på det! Men om det nu skulle vara så att du tappar inspo och följare någon gång så är det väl en mening med det också. Herre gud du är ju inte mer än människa, det är helt normalt att känna så här. ALLA gör det ibland. Och känner du aldrig så skulle du ju aldrig känna erufori och glädje över det heller. Toppar och dalar behövs! Bestäm dig bara för att dit liv är fantastiskt, det gjorde jag :) kram till dig!

Svar: Så fint av dig att skriva det här, tack! Jag håller verkligen med dig, det måste finnas toppar och dalar annars känner man ju aldrig glädje. Tack! Kram
Sandra Lundin

52 Karin:

skriven

Hej! Jag har hittat ganska nyligen till din blogg och kände direkt att jag ville följa. Jag blev så inspirerad av din varierande blogg med fina foton, goda recept och massa mys. Jag har kollat igenom hela ditt arkiv snart, så ja - jag gillar din blogg massor! Oroa dig inte för läsarsiffrorna, du inspirerar fortfarande! Bloggläsare kommer och går så är det ju alltid. Och jag är så himla glad att jag har hittat hit, så heja dig!! :)

53 Charlotte:

skriven

Du är ju grym tjejen! :) Jag önskar att jag hade lite utav din talang. Hoppas du inte känner såhär fortfarande. Kram på dig!

Kommentera här: