Några loppisfynd

I lördags var vi som sagt en sväng på loppis och det visade sig att Viktors systers blivande man och jag hade samma klappande hjärta för loppissaker. De andra - not so much. Hur som helst så kom jag hem med en hel del skatter och här kommer alltså senaste veckans fynd.
 
Kudde i sammet och finaste gröna nyanserna. Fåtöljen och vattenkannan är också loppisfynd (den senare kostade mest av de två!) fast lite äldre sådana.
 
Den här söta lilla klockan blev min för en tjuga. Vet inte riktigt var den ska hänga än men jag kunde bara inte lämna kvar den i affären.
 
Vårens första krokusar fick bo i det här lilla glasäpplet. Ser nu att de behöver få lite mer plats om de ska orka blomma. Får leta upp en söt liten suckulent istället tror jag.
 
Efter Agnes inlägg om struvor var jag såklart tvungen att slå till på det här struvjärnet. Och det färgglada och våriga kastrullunderlägget kändes som en extra pepp i det här gråa vädret.
 
Ett gäng tomma ramar står på byrån i sovrummet. Jag har lite planer för min analoga kamera och förhoppningsvis fylls de med härliga bilder snart.
 
Men det bästa fyndet av alla var den här fina byrån som blev min för endast femtio ynka små kronor. Ni anar inte hur lyxigt det är att bo i en sån här liten håla där ingen har koll/bryr sig om gamla och nätta möbler <3 Köpte den egentligen utan att ha någon vidare plats för den men nu tror jag att den har fått en bra vägg att stå vid. Tyvärr är det uppe på vår hall som har noll fönster vilket gör att ljuset i bilderna är såhär skräpiga.
 
Nu åstetår bara det  där pilljobbet med att ställa i ordning saker som man vill ha på den + att klura på om den ska få lite färg på något sätt.
 
Den får i alla fall rymma allt mitt tyg som jag hittils bara knölat in i alla skåp där det funnits minsta lilla lediga utrymme. Perfekt!
1 Beatrice:

skriven

Åh, men så fina grejer! Känns praktiskt att ha en plats att ha saker på, haha. En etta är inte mycket plats för varken möbler eller något annat tyvärr... Men den lilla byrån var helt otrolig! Hade jag varit du hade jag bara slipat och lackat om den, för att den ska bli lite jämnare i färgen typ. Eller kanske målat lite ändå? Färg är ju himlans fint!

2 Sriwanna Salomonsson:

skriven

vad duktig du är på att finna loppisfynd! Det var längesen jag var ute nu... :/

3 milina.blogg.se:

skriven

superfina fynd! :)

4 Karin:

skriven

Byrån!!! <3

Svar: Eller huur! Är så glad :D
Sandra Lundin

5 Maria:

skriven

Superfin byrå men mest avis blev jag nog på glasäpplet! Måste också plantera saker i glas :D

6 Emelie:

skriven

Superfina fynd!!! Vill loppa med dig!!

Svar: Men det ska du ju snart :D
Sandra Lundin

7 Louise:

skriven

Åh så fina fynd! Har lyssnat på din podd hela dagen, så sjukt peppande. Kram! :)

8 Mikaela:

skriven

Åhh skulle också ha gått på loppis i helgen, men pappa skulle ha bilen så vi kunde inte komma iväg :( Så fina grejer du hittade, gillar byrån och glasäpplet bäst :D

9 Rebecka:

skriven

Struvor som är så roligt att göra!! Vi gör alltid en satts till julen :)

10 hejregina:

skriven

men åh så mycket fint! och struvjärnet såklart med tre olika ✿★✿!

11 Aaa:

skriven

Härliga prylar! I synnerhet kastrullunderlägget var i min smak. Jag tänkte på ditt tidigare inlägg och refererade till dig i dagens inlägg. Är glad om du läser den.

12 Alicia:

skriven

AAAAH alltså jag får dåndimpen av det här! ÄPPLET!!! Sååå fint! Och den lilla byrån! Allt annat också men framför allt dem!

13 Karin:

skriven

Fina fynd :) Härlig stil du har!

14 Sandra:

skriven

Jisses vilka fina fynd! Klockan är ju min favorit. Vilken dröm!

15 Malin:

skriven

Å, så fint. Vad duktig du är på att hitta guldkorn! Kram

16 Ronette:

skriven

Men åh, wow! Klockan! Sicket fynd. Den hade en ju inte tackat nej till.

17 Ida Martinsson:

skriven

Jag hade också tänkt springa på loppis , men så tråkigt att det inte blivit av :( Får ta mig i kragen efter att lönen kommit för jag ser ju på ditt inlägg att man kan ju hitta hur bra grejor som helst :) och fina med! :)

18 myawesomedays.blogg.se:

skriven

Vad duktigt du är på att hitta guldkornen. Jag blir oftast bara snurrig när det är för mycket av massa små ting, hittar aldrig något på loppisar eller marknader.

19 Annie:

skriven

Vilka härliga prylar! :)

20 Sofia:

skriven

Så himla fint!

21 Biggeros:

skriven

Härliga fynd du har gjort!!!

22 Biggeros:

skriven

Härliga fynd du har gjort!!!

23 Biggeros:

skriven

Härliga fynd du har gjort!!!

24 snie.blogg.se:

skriven

superfina fynd!

25 Ellen Lindberg:

skriven

Men oj, vilka fynd! Älskar klockan, så himla fin. Och verkligen prisvärd, en tjuga är ju ingenting för den skönheten. Och byrån. Åh, blir så avundsjuk!

26 Nathalie Tegelstam:

skriven

Vilka superfina fynd! :) kram

27 Lisa:

skriven

Stolen!!!! Så fin! Har du klätt om den själv eller hade den det där fina tyget? =)

28 Sofie Westberg | sofiewestbergs.se:

skriven

Glasäpplet <3

29 Nikolinas:

skriven

Superfina fynd!

30 Jasmine:

skriven

Vilket fint hem du har! Jag blir inspirerad.
Kram

31 tommy:

skriven

vad smart och fint =)

32 Annster:

skriven

Så fint :)

33 Sara :

skriven

Åh äpplet! Fyndade själv precis ett sådant på loppis för ett tag sedan och var så glad då jag älskar äpplen. Visste inte riktigt vad jag skulle ha i och efter att ha provat mig fram lite så blev det ett värmeljus - vilket visade sig var en fruktansvärt dålig ide! Funkade tills en kväll då ljuset exploderade och vi var nära att elda upp halva lägenheten. Anton fick agera brandman och det blev inte mycket kvar av det äpplet tyvärr. Skulle kört på en en liten blomma istället, så snyggt! Får hålla ögonen öppna efter ett nytt helt enkelt! Kram från Landala

Svar: Ja, jag tyckte att jag hade sett ett sånt hos er. Men shit, vad läskigt! Hur funkar det med Cleo då, har hon rivit ner allt på hyllan som Viktor förutspådde? Eller tagit sig upp till klockan på väggen? :P Haha.
Sandra Lundin

34 kerstin ehrenholm:

skriven

härligt med bra fynd och så billigt

35 nicolinda.blogg.se:

skriven

Meh, LÄCKERT hem! Du fyndade på bra, lovely.

36 Alina:

skriven

Snyggt!

37 Thea:

skriven

ååh vad fint! och håller med, bästa grejen med små ställen är att det går göra fina fynd, trots studentbörs!


sv; Visst!? Det är verkligen så himla roligt att hitta. I framtiden känns det dock roligt att få börja leta efter större saker, som fina golvlampor och någon fin fåtölj och omaka trästolar, hihi!

Kommentera här: