En söndag i videoform

Ibland är jag lite dålig på att dokumentera vår vardag och det blir lätt så kameran endast tas fram när jag ska föreviga olika projekt. Men det här är verkligen något jag ska försöka bli bättre på för min egen skull, eftersom det är så fint att ha minnen från dagar som dessa. Från söndagar då det inte händer så mycket egentligen men som upplevs som de härligaste i hela världen. Här kommer just en sån film från en ganska typisk söndag i vårat liv - kattgos, god mat, promenader, gos i sängen, spel och långa bad. Oroa er inte för Gösta i slutet han äter som tur var inte på tulpanerna (som är giftiga) men gnager gärna lite på bladen när man är med och påpekar att han inte får.

 
1 Fyrtiotaggare.com:

skriven

Men åh vilken härlig liten film, den gjorde mig glad :) Hur lägger du in filmen direkt i bloggen? Tack för dagens mesta sajl 😃

Svar: Tack snälla :)
Sandra Lundin

2 fyrtiotaggare.com:

skriven

Dagens första smajl skulle det ju vara 😅

3 Nana:

skriven

Åh vilken härlig film :)

4 Stina - Tillvaron.se:

skriven

Så härligt att du fortsätter med "söndagsfilmerna", tycker de är så mysiga att se på!

5 Jess:

skriven

Så mysig video :) Tycker sådana söndagar är bland de bästa, när man egentligen inte gör något särskilt men att det ändå känns som världens bästa dag.

6 Beatrice:

skriven

Men orka att du är så grym på att filma också, haha. Fattar inte hur du får så fint ljus i filmerna? Min kamera vägrar samarbeta och ställas in som jag vill när jag filmar, får kanske läsa den där manualen som jag vägrat bläddra i eller nåt... Vad redigerar du filmen i? Och hur får man en låt som Vimeo godkänner? Den brukar säga att jag inte får lägga upp pga upphovsrättsskyddad musik... :(

7 lovisa:

skriven

vill ju bah hoppa in i filmen och sätta mig och dricka kaffe merej på direkten!

8 Carolina:

skriven

Men vilken fin och mysig film! Älskar klippet när katten gäspar stort! Han påminner om vår sjusovare till jämthund. :) Ha en fin måndag!

9 Charlotte :

skriven

Hei Sandra,

Sikke en smuk lille film. Elsker din æstetik. Hvad er det for musik du har lagt over? Og hvilket/hvilke programmer har du brugt til at redigere filmen med?
God mandag!

- Charlotte

10 Vardagsmagi:

skriven

Kloka katter, sova bort större delen av dagen. :) Mysig och fin video.

11 Evelina - Evelinas Ekologiska:

skriven

Vad härligt!
Vad använder du för program när du redigerar filmen?
/Evelina

12 Rebecka :

skriven

Vad roligt med en film! :)

13 ♫♪ sandra:

skriven

åh älskar att kika på sånna här filmer!

14 hanna, förbanna:

skriven

vilken superduperfin film! :D

15 LisaMarie:

skriven

Åh himmel vilket vackert vinterlandskap ni har! Ni verkar ha väldigt mysiga och bra söndagsvanor för övrigt. Och en sak till, vad var det för gult i burken som stod framme på bordet? Olja? Nån form av sirap? Blev nyfiken ^^

16 Elvira:

skriven

Pannkakorna såg såå otroooligt goda ut har du kanske något recept tips till dem?? vill göra dem prick nu ^^

Svar: Ja, det har jag! Har inte tillgång till det just nu dock men lägger ut det snart!
Sandra Lundin

17 Anna María :

skriven

Vilken fin film. Och färgen på väggen i köket är så fin.

18 Vajb:

skriven

Mysig film! :) Jag blev otroligt sugen på amerikanska pannkakor nu... :)

19 Börje:

skriven

Fin liten film. Och vilken sömnig och härlig katt.

Kommentera här: