1 till 10

1 Fint citat
Blev så kär i ett citat när jag läste Konsten att skapa en tjej av Caitlin Moran och har tänkt på det enda sedan dess. Det stod: Och när man blir kysst på det sättet är man en födelsedag, är man en komet, är man sånglärkor. <3 Måste göra en tavla med det här citatet någon dag.
 
2 Fina saker på sistone
◊ Det här mailet jag fick en dag. Så fint att ta sig tiden att skriva något sånt!
 
Hej!
Jag vet inte om du minns vem jag är, men vi möttes på den där träffen som Infocenter höll för "månadens fotograf". Jag vill bara säga att jag spanat in din framfart inom olika sociala medier och låtit mig imponeras och fascineras av din kreativa ådra och inte minst din närmast omänskliga produktivitet. Bra jobbat!
Vänligen
xx
 
◊ Och att Linnea ville göra en liten intervju med mig på sin blogg.
 
3 Program/filmer som skrämde mig som liten
Ika i rutan - så obehaglig på något sätt!
När Jussi brännmärktes i Bröderna Lejonhjärta, mardrömmar länge efter den scenen alltså!
Världens läskigaste säl i Pingu
 
4 Komplinganger du tänkt ge till någon på internet men aldrig sagt
♥ Tycker att Frida har det finaste håret jag någonsin sett.
♥ Blev imponerad över hur grym Jess visade sig vara på att sticka! I eftermiddag kommer ett inlägg med mitt stickprojekt btw.
♥ Tänker ofta på den där bilden på Flora när hon äter god gröt. Vet inte varför men jag älskar den. Så fin!
♥ Är kär i Emmas ljusa och vackra instagramfeed.
 
5 Utländska bloggar som alla borde följa
HIGH WALLS
almost makes perfect
enJOY it
ohdeardrea
Sugar & Cloth
 
6 Saker jag avskyr
↓Sura disktrasor
↓ Beskrivningen "köttiga läppar" - låter så äckligt!
↓ Hur nedlåtande männen på byggvaruaffären är varje gång jag kommer in för att handla något
↓ När ett visst sorts jamande kommer nerifrån hallen och jag vet att en katt har ett byte med sig in
↓ Att bli niad
↓ Personer som ställer in saker i sista sekunden
 
7 Prylar jag önskar mig just nu
Ett matbord till vardagsrummet
Finfina kuddar
Den här vasen
I princip vad som helst från Ariele
Fina underlägg till köket
En chemex
Nya bestick
 
8 Grejer jag vill göra i år
√ Bo på hotell här i närheten och bara koppla bort vardagen trots att vi är nära hemma. Äta middag ute, gå på stand-up, dricka drinkar i hotellbaren osv.
√ Lära mig dreja
√ Åka båt (någon båt bara!)
√ Skriva klart barnboken jag har i hjärnan
√ Att sätta mig ner och rita/måla för att det är roligt och utan press på att det ska bli något mästerverk
√ Åka till Stockholm när det är varmt och skönt pga har bara varit där på vintern
√ Köpa pulka och åka tillsammans med Viktor
√ Gå på bröllop och dop för våra finaste familjemedlemmar
 
9 Av mina bästa tv-serier
Sopranos
The Wire
Fargo
House of Cards
The League
Girls
True Detective
Oz
Game of Thrones
 
10 random saker om mig
- En bit av min underläpp saknar färg ↑
- Jag tappar en del av mitt luktsinne när jag har hörlurar i öronen annars är det nästan hur bra som helst
- I mitt förra pass stod det att jag hette "Sandra Dee" mvh någon som var besatt av Grease på högstadiet
- Har sommarjobbat som försäljare av lysrör vilket var mitt värsta jobb någonsin - slutade efter två veckor
- Är supernostalgisk och kan spendera timmar i gamla bildarkiv, dagboksanteckningar eller på youtube med musikvideos från 90 och 00-talet
- Äter nästan allt utom bruna bönor och saker på tub, med undantag för kaviar och tandkräm
- Köpte hus när jag var 19 och flyttade därifrån när jag var 20
- Är superklumpig och har blåmärken överallt efter saker jag gått in i
- Mitt guilty pleasure är att lyssna på relationspodden med Bingo och Katrin
- Jag älskar att resa för själva resandets skull. Om jag hade kunnat hade jag bara åkt runt på en buss eller ett tåg dagarna i ända
 
1 Jess:

skriven

Men tack snälla du! :) Förvånade mig själv med hur bra det gick faktiskt, haha :)

2 maja:

skriven

Åh, rolig lista! Kanske lånar den modellen någon dag! :)

3 Frida:

skriven

Åj vilken fin idé! Tycker så mycket om små random information/tankar/idéer, det blir så personligt och spontant att läsa om. Dessutom älskade jag precis varendaste bild i detta inlägg, superfina!

4 Beatrice:

skriven

Alltså, måste bara kommentera på den fucking äckliga Pingu-sälen. Tittade för jag undrade vilken det var och hade glömt det avsnittet, tack och lov hoppade mitt internet ur precis när de visat sälen första gången så jag slapp se mer, så himla äcklig! Kanske inte men för livet, men undviker nog gärna att titta på den igen, hehe.

Svar: Hahaha ja visst är den obehaglig? Snacka om att skrämma livet ur små barn ;)
Sandra Lundin

5 Rebecka:

skriven

Vilken rolig lista, hoppas det är okej om jag lånar den till min blogg!

6 Patricia♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ:

skriven

Himla kul att läsa den här listan och få reda på lite mer om dig. Ika i rutan var hemsk, skulle knappt vilja se det idag haha:P

Kram

7 G I N A ~:

skriven

alltid roligt att läsa sånna listor :)

8 Maria:

skriven

Så himla bra lista! Älskar att du hette "Sandra Dee" i ditt förra pass <3

9 hanna, förbanna:

skriven

vilken fin lista! Och JA! Ika i rutan, vad var meningen med det programmet? Eller Simpor och grodfötter?! Gillar inte heller uttrycket "köttigt". Alls.

10 Maria Ekblad:

skriven

Haha Bing och Katrin är också mitt gulity pleasure. Och hur kunde du vara rädd för Ika, så mysig!

11 Ellen Lindberg:

skriven

Uuuuusch, Ika i rutan! Avskyr det programmet så oerhört mycket och har än idag svårt för henne. Hur kunde det ens klassas om barnprogram? Helt sinnessjukt, haha!

12 Vicky:

skriven

sandra dee alltså ... LOVE IT. och att du köpte HUS när du var 19?!?! jag flyttade iofs hemifrån tidigt som fasen (14) men har aldrig köpt nåt i hela mitt liv när det kommer till boende. impressed!!

13 Anonym:

skriven

Hej Sandra! Har lyssnat på alla avsnitt av din podd och nyligen börjat läsa din blogg,du verkar vara en så himla härlig och inspirerande person. Du är varmt välkommen hem till mig och min trädgård i Stockholm i sommar,bor nära en sjö och badplats i ett mysigt gammalt område:). Kram på dig!

Svar: Men åh, tack snälla du! Det betyder verkligen mycket att du tagit dig tid att skriva detta. Låter som att du bor på ett riktigt drömställe ju :) Lyx!
Kram
Sandra Lundin

14 ISA:

skriven

HAAH. Alltså det har var den bästa listan jag sett tror jag. Skrattade högt på "köttiga läppar". HAHA. Har du någonsin använt det uttrycket?? så osoft.

Svar: Haha nej jag har aldrig använt det men läser det rätt ofta i böcker. SÅ obehagligt :P
Sandra Lundin

15 Mikaela:

skriven

Haha, vad knäpp grej att ditt luktsinne försvinner när du har i hörlurar?! Jag älskar sådana här listor, tror jag kanske måste fylla i den här själv också :) Tycker både dina och Jess stickprojekt blev sååå fina!

16 Flora:

skriven

haha gullo! älskar denna lista. hur sjutton kunde det stå sandra dee i ditt pass?

17 Emelie:

skriven

Grym lista!!! Och ÄLSKAR dina random facts om dig själv! Du har en mycket bra smak för serier ;)

18 Ellen:

skriven

För nostalgin: http://open.spotify.com/user/menkattmat/playlist/347i2dkECV9GXSxPjJlMpm

Kram!

19 corneliaeriksson.blogg.se:

skriven

1. Vilket vackert citat! 2. Vilken rolig lista, så himla mysigt att läsa massa olika små fakta. 3. Vill du göra något tokigt-oväntat-spontant i år så kom till Dalarna! Då får du resa, vi kan åka båt (!), prata nostalgi och INTE äta bruna bönor. 4. Ja, jag vet, konstigt förslag osv men hey - jag försöker leva i nuet och allt det där!

Svar: Men sluuuta! Längtar prick ALLTID till Dalarna! Alltså på riktigt. Men alltså på riktigt nu, JAA :D
Sandra Lundin

Kommentera här: