Recept: Brownies med rabarber och vit choklad

OBS! Du vet väl att min blogg har flyttat? Du hittar den på: ATILIO.METROMODE.SE 
 
 
Åh, vad jag önskar att jag kunde hoppa och göra en sån där kick med fötterna i luften över att det är fredag. Kan inte hoppa på det sättet (är ingen studsig och flänging person utan rätt seg på det sättet) och kan dessutom inte riktigt ta ledigt heller. Har tre fotograferingar inbokade i helgen samt en intervju som ska göras till tidningen och ett reportage som ska vara inskickat tills i början på nästa vecka. Har dock inte fotat porträtt på några veckor så det ska bli jätteroligt att få göra det så jag ska inte klaga.
 
Men är det fredag så är det fredag liksom och därför bjuder jag idag på ett helt otroligt gott recept på brownies. Jag har massvis med frukter och bär i frysen som jag ska försöka baka upp nu innan våren är här och har man inte egna rabarber kvar så kan man antingen utesluta det helt eller tillsätta någon annan sötsyrlig frukt istället. Det låter kanske konstigt men just det här fruktiga bryter av så fint mot chokladen och konsistensen är fantastisk, sådär kladdig i mitten med sega och lite hårdare kanter <3  Tyvärr har jag omvandlat måtten från engelska så de är lite knasiga,  men jag tror ni grejar det ändå.
 
Brownies med rabarber och vit choklad
 
2,4 dl socker
1,2 dl matolja
2 ägg
1 tsk vaniljpulver
1 dl kakao
1,2 dl mjöl
1/2 tsk bakpulver
1/2 tsk havssalt
2,4 dl rabarber
1 dl valnötter
1 dl vit choklad med citronsmak
 
Sätt ugnen på 200 grader och klä en bakform (ca 20x20 cm) med bakplåtspapper. Vispa ihop socker, matolja, ägg och vaniljpulver i en bunke. I en ännu större blandar du samman kakao, mjöl, bakpulver och havssalt. Häll sedan ner de blöta ingredienserna i bunken med de torra och vispa. Skär rabarbern i små bitar, hacka valnötter och chokladen (det går bra att byta ut den till annan smak) i bitar och blanda ner i smeten. Grädda i mitten av ugnen i 20-25 minuter. Låt svalna innan de skärs upp i bitar. Ringla gärna över lite vit choklad innan servering.
 
1 Mikaela:

skriven

Ser faaaantastiskt goda ut! Jag är svinhungrig redan så det här var tortyr haha. Tur att jag har mat i ugnen!

2 maja:

skriven

Det där såg riktigt gott ut. Bör absolut testas! :)

3 elise:

skriven

guuuud, ser så himla gott ut. måste genast göra dessa känner jag.

4 Fredrikapåvinden:

skriven

Men åhhh! Det här ska jag verkligen prova att göra!

5 Ellen:

skriven

Alltsååå! Det ser så in i bänken gott ut! Woaaa!

6 Madeleine Parkenberg:

skriven

Gud vad gott! :D

7 Venice:

skriven

Wow! Jag är inne i en helt vansinnig fikamadnessperiod och blir helt tokig när jag får se såna här underbara recept! :D please!! <3

8 Beatrice:

skriven

Gick direkt tillbaka till Bloglovin för att spara detta, haha. Låter galet gott, och den där citron-chokladen är ju <333

9 Matilda:

skriven

Låter typ för gott för att vara sant. Nom!

10 angelicasvarld.blogg.se:

skriven

Men vännen...det ser ju helt lovely ut!!

11 corneliaeriksson.blogg.se:

skriven

öhhhh <33 gott ??!! vi har också massa rabarber (rarber som jag säger hah) i frysen, så detta lär ju bakas!

jag känner ÄNTLIGEN lite fredagskänsla, eller inte riktigt än, men när jag kommer hem och nyduschad får hoppa i pyjamas och slänga mig på soffan, klappa katt och kolla på spåret (hej 70 år) kommer nog fredagskänslorna. just nu sitter jag i skolan och har precis skrivit klart en sviiiinsvår tenta, väntar på pojkvännen som skriver ännu, har haft ångest hela veckan och har verkligen försökt lära mig men det är så svårt och det känns inte som att jag vet vad kursen handlat om? jaja, nu är den gjord och även fast det antagligen blir omtenta så känns det skönt att vara klar. (om du undrade hahah)

vill iaf skicka en ha-en-fin-helg-hälsning och hoppas att det går bra med fotograferingarna! :)

12 Aaa:

skriven

Tack!

13 sofia:

skriven

bra blogg med bra bilder! kram

14 Beatrice Jakobsson - Fotograf :

skriven

Gud vad gott och kul med reccept! :)

15 Johanna Marie.se:

skriven

Åh fy bubblan va gott de låter!

16 Sofie:

skriven

Det både ser ut och låter jättegott, detta måste helt klart testas:)
Varma hälsningar,
Sofie

17 JUNITJEJ:

skriven

Vad det ser gott ut!

18 Emma Nilsson:

skriven

Det där ser så fruktansvärt gott ut!!

19 C by Caroline ❤️ :

skriven

Åh vad mumsigt! :)

20 Fyrtiotaggare.com:

skriven

Underbart vackra browniebilder!!!

Svar: Tack :)
Sandra Lundin

21 ISA:

skriven

nej sandra, nu får du sluta. Det där är elakt. Drägglar sönder min dator här :((

22 Jessica:

skriven

Alltså dessa ser ju helt magiska ut!

23 Josephine:

skriven

Åh, så gott! :D

24 Sofia:

skriven

Men magi! Det ser hur gott ut som helst. :D

25 Amanda Jona [SPONTAN]:

skriven

Men jag dör så gott! Så fina bilder som vanligt också! :)

26 Ellen Lindberg:

skriven

Ser helt ofantligt gott ut!

Kommentera här: