5 bra saker

Viktor har varit bortrest med jobbet sedan i måndags och kommer inte hem igen förrän imorgon eftermiddag. Lite ensamt blir det såklart men jag har ändå kommit på fem fördelar med att han är borta.
 
1. Jag behöver bara bädda en sida av sängen varje morgon, känns som att jag vinner mängder med tid på detta trots att det bara handlar om sekunder.
 
2. Jag kan passa på att äta all mat som han ändå inte gillar, som räksoppa. Denna innehöll tomat, chili, kokos och lime och var så himlans god.
 
3. Dessutom passar jag på att gå på loppis och fynda utan att behöva rådfråga med någon där hemma. Igår kom jag till exempel hem med en grön (!) soffa för 75 kronor (!!!) som nu bor i allrummet på vår övervåning. 
 
4. Jag passar på att titta på sandra-serier, det vill säga allt sånt som han inte vill titta på. Och yay, för att New Girl äntligen börjat igen!
 
5. Men det bästa av allt är faktiskt alltid när han kommer hem igen. När man har fått längta och sakna i fem hela dagar och sedan bara får kramas länge, länge på han som är min finaste person.
1 Julia:

skriven

Den soffan är ju helt fantastisk!

2 småstadsfrun:

skriven

En alldeles utomordentligt bra lista som jag gärna skriver under på! Soffan var ljuvlig och soppan såg underbart god ut. Har missat att new girl börjat men ska genast förkovra mig! Önskar dig en fin dag.

3 Sandra:

skriven

Recept på soppan? :)

Och värsta billig soffa, shiet!

Svar: Haha är lika seg som vanligt på att svara :P
Receptet kommer här:

1 chili
1 gul lök
1 burk körsbärstomater
200 g coctailtomater (eller en till burk med körsbärstomater)
1 buljongtärning
1 burk kokosmjölk
1 lime
2 msk kokosflingor
salt, peppar och paprikapulver
+ ett gäng räkor om man gillar det

Hoppas att allt är bra med dig!
Sandra Lundin

4 Emelie:

skriven

WOW! vilken grym soffa!
Älskar sådana här listor!

5 CORNELIAS INTERIOR:

skriven

Vilket underbart fynd till soffa! Helt otroligt ju, cool färg :) Och soppan såg fantastiskt god ut!

6 Victoria:

skriven

Jag är lite nyfiken på vad han sa om soffan ^^

7 hanna, förbanna:

skriven

vilket mysigt inlägg! Och soffan ser ju jättefin ut!

8 Jasmine:

skriven

Du bjuder på fantastiska bilder i detta inlägg!
Soppan ser ljuvligt god ut och jag skulle inte tacka nej till receptet. Soffan är stencool, men jag är nog för feg för att köpa en egen.

Svar: Tack så mycket för din kommentar.

Må gott!
Kram

9 Ulrika:

skriven

Åh, det är ju något särskilt med att få igen den man saknat. Saknad är ju liksom bara andra sidan av kärlek - min dotter pratar mycket om det där just nu (hon är tre), hur hon saknar farmor och farfar och mormor och morfar när de inte är och hälsar på. Och då säger jag alltid det, att det är jobbigt att sakna men också en väldigt fin sak. För det betyder ju att man har någon man tycker väldigt mycket om.

10 C by Caroline ❤️:

skriven

Det är bra om man kan se fördelarna med det istället för att längta ihjäl sig :)

Kommentera här: