Mina små juveler

Smycken och jag har aldrig varit bästa vänner men det är ingen som kan påstå att jag inte har försökt försonas, för det har jag! Mängder av inköpta smycken och accessoarer ligger och skräpar i diverse skrin på byrån i vårt sovrum. Fina där de ligger men på mig känns de överflödiga och jag får en känsla av att mer likna än julgran än mitt finaste jag.
 
Men sen förlovade vi ju oss förra året och då kunde jag inte riktigt tacka nej till en ring. Till slut valde jag en ring med ett smalt band och en stor sten i mitten. Stenen är såklart inte äkta men jag visste att jag inte ville ha två ringar sen när vi gift oss så då kommer den här ringen (som alltså bara är provisorisk) bytas ut mot en ny, äkta. Det visade sig i alla fall vara helt rätt val för jag kan fortfarande gå och beundra mina fingrar nu när den sitter där och glimmar. Och med en ring på fingret började jag känna mig mer naken än innan, helt plötsligt kändes det som att jag faktiskt ville börja använda smycken. Därför köpte jag ett tunt, tunt guldhalsband med ett litet liggande kors på och jag bär det dygnet runt. Efter ring och halsband började mina handleder lysa ännu vitare än tidigare och jag beslöt mig för att hitta några fina armband med gulddetaljer för att liksom matcha mina andra smycken, något som visade sig vara svårare. Men så i veckan låg det ett paket från Lite Kalabalik (fantastiskt namn på ett företag förresten!) i min brevlåda och nu är jag och mina handleder tre fina armband rikare. Känner mig numera komplett iförd mina små juveler - det är ingen julgran här inte.
1 Julia Müller-Sandvik:

skriven

Jag har också nästan bara förlovningsring och vigselring på mig, annars är jag för glömsk och bekväm för smycken :)

2 Klara:

skriven

Det där med smyckeshumör går så mycket i perioder för mig, men oftast går jag utan då jag känner mig mest bekväm i det. Lite synd, för det är ju så himla fint med smycken! Superfin ring!

3 Klara:

skriven

Det där med smyckeshumör går så mycket i perioder för mig, men oftast går jag utan då jag känner mig mest bekväm i det. Lite synd, för det är ju så himla fint med smycken! Superfin ring!

4 lovisa:

skriven

håller med dig - klockrent namn på företaget! en sak jag varit nyfiken på förresten, angående korset (sett dig ha det på bilder tror jag): är du (praktiserande) kristen?

5 Caro:

skriven

Lite Kalabalik - är ett himla fantastiskt namn! Men håller med dig med att inte riktigt veta hur man hittar balansens med och utan smycken. De du verkar hittat är riktigt fina dock :)

6 Ulrika:

skriven

Är ju på sjukhuset mest hela dagarna så får inte ha ringar, men ska skaffa en kedja till vigselringen så man kan ha den runt halsen (det handlar ju om hygienrutiner, att man ska komma åt ordentligt när man spritar händerna mellan sina patienter). Fin ring var det du hade i alla fall!

7 Beatrice:

skriven

Jag har en lite allt eller inget-grej för mig för det mesta. Hatar egentligen smycken, men har i vissa stilar jag gått igenom kunnat ha mängder med hemgjorda armband kring ena handleden eller båda, ringar har jag aldrig klarat dock. Har haft ett och annat halsband som suttit på ALLTID också, men när jag väl tagit av det så har jag glömt att ta på det igen och så ligger det i badrummet tills jag flyttar det till smyckeskrinet igen. Så när jag flyttade hemifrån lämnade jag bara alla smycken hemma, och ändå verkar jag ha nästan lika många igen ett år senare!? Pysslar väl för mycket sånt antar jag, haha.

8 Sandra:

skriven

Åh, jag har likadant halsband fast i silver och jag älskar det!!! Lite Kalabalik är bäst!

9 Sarah:

skriven

är så dålig på att kommentera här, men att hitta hit var verkligen att hitta till en liten skatt! Sparar nu i bokmärken för att slippa gå omkring och fundera en hel dag om vad stavningen var nu igen pga alltid så disträ vid datorn. Men tack för all tid du lägger ner, så inspirerande!

Svar: Men åh, tack snälla du för dina fina ord!
Sandra Lundin

10 Småstadsfrun:

skriven

Kände likadant med ring och förlovning. Tyckte den var överflödig och i vägen. Men efter viss övertalning fick jag designa den själv. Det blev en tunn, rak modell med sten. Numera matchas den med klocka. Endast. Förr (innan barn) hade jag massor på mig och älskade mina smycken. Nu. Annorlunda.

11 Isabella - Szalai Fotografi:

skriven

sv; oh tack så hemskt mycket!
Det där känner jag igen, jag och smycken går inte alls hand i hand. Ibland kan jag dock ha något enkelt halsband som jag inte tar av mig på flera månader. :)

12 LINNEa:

skriven

Alla dina bilder är så himla fina...

Kommentera här: