Recept: Amerikanska pannkakor med äpple

OBS! Du vet väl att min blogg har flyttat? Du hittar den på: ATILIO.METROMODE.SE 
 
 
Skrev ju i veckan att ni fick hojta om ni ville ha recept på pannkakorna med äpple i och det gjorde ju många av er. Det tar ju sin lilla tid att stå och steka pannkakor men jag tycker att man blir mätt så himla länge på dem så det gör liksom inte så mycket. Om man dessutom lägger in de färdiga i ugnen under tiden (fast bara på typ 50 grader) så håller de sig fina ända fram till servering. Har man ett eget favoritrecept på just amerikanska pannkakor (t.ex. veganskt, glutenfritt eller sånna där godingar med bara banan och ägg) så kan man ju skippa min smet och bara lägga till äpplen till det receptet men brukar laga efter.
 
Sedan jag gjorde min första sats med maskrossirap förra sommaren så äter jag bara detta + bär på mina pannkakor. Är så hooked på det. Egentligen behöver man faktiskt ingen sötning när man har äpplen i pannkakorna men ska det vara ska det vara på riktigt tycker jag. Mvh Sockerälskarn
 
Amerikanska pannkakor med äpple
 
2 1/2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 tsk vaniljpulver
2 msk socker
1 krm salt
2 1/2 dl mjölk
2 msk smält smör
1 ägg
 
Blanda alla de torra ingredienserna i en skål och vispa sedan ner mjölket. Smält smöret och häll i även det och ha till sist i ägget. Denna smet gör ungefär 15 pannkakor.
 
2 äpplen
1/2 dl vetemjöl
2 msk råsocker
2 tsk kanel
 
Skala och kärna ur äpplena och skiva dem sedan tunt. Blanda ihop de övriga ingredienserna i en skål och dutta sedan äppelringarna i blandningen så att den täcker dem. Mina äpplen var rätt syrliga (vilket jag gillar bäst)och även rätt små, du kanske bara behöver använda ett ifall dina äpplen är stora. Lägg sedan en klick smör i pannan och lägg ner en äppelskiva. Låt den bli lite mjuk en stund och lägg sedan en klick pannkakssmet över. Vänd när ovansidan blivit full av små bubblor. Upprepa tills äppelskivor och pannkakssmeten är slut och hugg sedan in på en helt perfekt frukost!
 
1 Julia Müller-Sandvik:

skriven

äsch, det finns ju mycket vegetariskt som inte är sojaprodukter, så skulle du vilja käka vegetariskt eller veganskt någon gång så är det ju helt lugnt, grönsaker, rotsaker, svamp och risnudlar är inte att förakta ;)

btw, I looove amerikanska pannkakaor, undra om det går att göra sådana som vegan :)

2 Emma & Julia:

skriven

Åhh mums! Gjorde också amerikanska pannkakor nyss :)

3 Maria:

skriven

Åh det ser supergott ut!

4 Maria:

skriven

Åh det ser supergott ut!

5 Linda:

skriven

ser underbart gott ut

6 Fanny:

skriven

Gud så gott! :D

7 Annster:

skriven

Tack så mycket!
Förstår precis vad du menar. Det är så lätt att skriva vad som helst, bara för att det är en skärm.
Grejen är bara den att det sårar minst lika mycket. Något det kanske inte tänker på.

8 G I N A ~:

skriven

Mums! så fina bilder :3

9 frida:

skriven

åh jaa men åk till paris, det är ett måste!

wow med maskrossirap. jag älskar vanlig ljus sirap men tycker inte om maple syrup som man brukar ha på amerikanska pannkakor. men hur är maskrossirap?? blir så taggad på att testa laga allt du gör!

10 ɑ n n i k ɑ:

skriven

Super mumsigt! :)

11 ♫♪ sandra:

skriven

åh gott!

12 ♀ THE REVOLT ♀:

skriven

Aldrig smakat :o men verkar spännande xD ska kanske ge det en chans ^^

13 SARA EMILIA:

skriven

Men åh så gott! Och så fina bilder du fotar :)

14 Sara Ekman:

skriven

Mums :)

15 Nora Cederin:

skriven

Ser så himla gott ut! Måste testa detta till någon brunch! Kram

16 Kajsa:

skriven

Men åh va gott !!

17 Emelie:

skriven

Åhh så gott!

18 Lydia:

skriven

mums!

19 miningalinn:

skriven

Ser riktigt gott ut!:D

20 Emilia:

skriven

Sv: Ja men eller hur! :)

Åh vilken härlig och fin blogg du har! Här kommer jag definitivt kika in fler gånger :)

21 Klara:

skriven

Dessa vill jag så himla gärna prova göra!

22 Caroline:

skriven

Lät riktigt gott med äpple i! Brukar oftast ha banan i annars ^^

Kommentera här: