Källan avsnitt 4. med Sandra Beijer

Jiho, strunt i vad jag skrev i måndags - det är ju onsdagar som är min nya favoritdag! Anledningen till det stavas ju Källan och även om jag egentligen har fri tillgång till alla kommande avsnitt så är det något speciellt att få lyssna igenom allt i podcaster. Vill ni inte lyssna via telefonen utan direkt i datorn kan ni göra det genom att klicka här.
 
I dagens avsnitt har jag Sandra Beijer som gäst. Vi skulle kunna prata i evigheter om hennes blogg eftersom det är en av Sveriges största (och bästa!) bloggar. Men istället tänkte jag att vi skulle prata om det finaste yrket jag kan tänka mig - nämligen författarskapet. Om ni mot förmodan har missat det så släppte fröken Beijer sin första roman i våras. Den heter Det handlar om dig, har blivit otroligt kritikerrosad och ni hittar den bland annat här. I avsnittet nämner Sandra även vulkan som helt enkelt är en sida för dig som själv vill ge ut din bok utan att blanda in några förlag. Det blir även lite missförstånd från min sida huruvida Sandra sa upp sig innan hon fick bokkontrakt eller inte (haha vilken grej att hänga upp sig på!) och jag tycker att hon är så himla fin när hon försöker få mig på rätt spår. Kärlek till den här fantastiska kvinnan helt enkelt!
 
Jag vet att jag sa att det inte skulle bli mer ljudstrul men det blev det visst ändå eftersom min supermikrofon bara spelade in min röst i vårt samtal (åtgärdat nu). Som tur var så spelade även Sandra in från sin dator och det är hennes kopia som ligger ute. Den avslutas väldigt abrupt innan vi ens hinner säga hejdå, men den var faktiskt slut på prick det stället så det funkar nog ändå!
 
En liten fråga bara, den där fantastiska jingeln som Lovisa har gjort spelas just nu bara i början av avsnittet. Är den för hög? Tycker ni att jag ska lägga till den även i slutet efter att jag sagt hejdå till min gäst? Ni bestämmer!
1 Mikaela:

skriven

Åh vad spännande, ser fram emot att lyssna! Jag röstar på att lägga till jingeln i slutet med :) Tycker att den har lagom ljudnivå!

2 Maria:

skriven

Lagom hög jingel. Lägg in den i slutet med tycker jag. Vad kul att du har fått med så roliga gäster! Blir asbra till frukosten. Men jag gillade väldigt mycket dina avsnitt när du pratade själv, så har du mer sånna om dina egna bloggtankar så vore det fint med ett sånt avsnitt emellanåt. :)

Svar: Det kommer :) Har tänkt att varva mitt eget och andras innehåll, men nu kör vi två avsnitt till med grymma gäster!
Sandra Lundin

3 Elin:

skriven

Spännande! Lycka till.

Sv: Hoppas dessa övningar kan vara till hjälp, viktigt att få träning för hela kroppen! :)

4 Petra:

skriven

Åh vad roligt! Ska lyssna i eftermiddag :)

5 Boel:

skriven

Åh vad roligt! Ska lyssna senare :D

Sv: Tack!

6 Beatrice:

skriven

Inser att jag missat en hel del när jag varit sjuk? Galet bra podd! Röstar också för att lägga jingeln i slutet också, känns bra att avsluta med något som man börjar med.

Tror dessutom att jag missat att berätta att jag ju faktiskt taggat dig i ett 10 frågor-inlägg! Du hittar det här om du känner för att svara på frågorna: http://herbariumet.blogg.se/2014/november/tio-fragor.html

Svar: Men då har du ju massa att ta igen :D vad roligt att du tyckte det, tack! Ja, jag tror också att det passar bättre så.

Jag har sett utmaningen och tänkte göra den på fredag :) tack för att du tänkte på mig!
Sandra Lundin

7 Isabelle Olsson:

skriven

Men vad spännande!! :-D Då förstår jag att du gillar onsdagar lite extra!

8 Jennifer Sandström - resor, kärlek & drömmar:

skriven

Vilken mysig fredags-lyssning medan snön färger marken vit utanför fönstret och jag diskar och pluggar :)

9 Jennifer Sandström - resor, kärlek & drömmar:

skriven

Och sickna bra frågor du ställde!!

Kommentera här: