Källan avsnitt 3. med Sara Woodrow

Tjohoo, nu ligger det tredje avsnittet ute på the world wide web. Med mig i avsnittet har jag Sara Woodrow, kanske mer känd under sitt nick Smäm. Hon är en konstnär och formgivare som numera lever på att jobba med det hon brinner för - något som alltid gör mig otroligt inspirerad. Hennes blogg är en av de första jag började läsa och sedan dess har den varit en av mina absoluta favoriter, har ni missat den gör jag er en stor tjänst idag och ger er en inblick i hennes liv.
 
Vi snickesnackar om lite allt möjligt och avsnittet är fyllt av massa härlig information om denna bruden men framför allt hennes smarta tankar kring ämnena vi diskuterar. När jag lyssande tillbaka på avsnittet tyckte jag att det hon sa om att designa bokomslag för sig själv (vilket bara är ett exempel och går att applicera på det mesta) var helt genialt. Säger inte mer än så om det utan ni får helt enkelt klicka er in och lyssna själva. Man hör mig rätt kasst men detta är sista veckan med riktigt dåligt ljud, jag lovar! Sök på Källan i er podlyssnarapp eller klicka här för att spela i webläsaren.
 
Här hittar ni Saras blogg och nedan är lite fler länkar kring det vi pratade om.
Webshop
Smäm för Kosta Boda
Artemilia
Denna veckas torsdagstema
 
Tycker du att jag missade en massa viktiga frågor? Följde jag inte upp på något intressant hon sa eller väckte det egna funderingar hos dig? Ställ dem nedan så ska jag i så fall försöka locka tillbaka Smäm i framtiden (hej, här lovar vi mer än vi kan hålla!) för att luska ut svaren.
1 Mikaela:

skriven

Jag gillar verkligen också Sara och hennes blogg! Har inte hunnit lyssna på podden än, mina hörlurar är ute på vift, men laddar ner och väntar med spänning tills jag hämtat lurarna!

2 Vicky:

skriven

hurra! ska definitivt lyssna sönder podden. perfekt då jag precis lyssnat igenom alla avsnitt av en annars frekvent lyssnad podd. pepp!

3 Cassandra:

skriven

Hej, fin blogg du har! Kolla gärna in min blogg och delta i min tävling :D

4 Elin:

skriven

Fin blogg!

Vad gör du idag?

5 Elin:

skriven

Åh, detta måste jag kolla in!

Sv: Ja, gör det. Det är verkligen en order då det är den bästa maskinen jag har i mitt kök! Älskar juicer <3 i alla former, haha :)

6 ACIRES:

skriven

Perfekt tajming! Behöver något att lyssna på medan jag panik städar lägenheten inför dagens fotografering!

7 ACIRES - Fotograf i Skåne:

skriven

sv; Nej, fick inte något meddelande om svar i alla fall! Jag har lite olika priser på bilderna sedan beroende på om man vill ha den i webbformat (960px) eller högupplöst (2000px) som då passar för förstoringar upp till 18x24. Större än så försöker jag att inte sälja längre då jag gärna ser att dom beställer förstoringarna genom mig! :)

Åh, men gud, det hade jag nog velat, om jag vågar, haha! Men skicka iväg ett mail till [email protected]. :)

8 Julia Müller-Sandvik:

skriven

åh, älskar smäm och älskar din blogg med..!! Heja heja :)

sv: precis, bättre än att hiva! Jag har 4 udulater och 2 dvärgpapegojor :)

9 Agnes - Cashew Kitchen:

skriven

Hej! Vad fint att du har uppmärksammat min frånvaro :) Och ja, allt är bara fint med mig, tack för omtanken! Har haft tankarna på annat håll på senaste. Tänkte på det där du sa i din pod om att inte be om ursäkt för att en inte bloggar tillräckligt ofta... well, nu bestämde jag mig för att låta livet komma emellan och fokusera på annat utan dåligt samvete :) Men har tänkt mycket på den där tävlingen du utlyste och ska definitivt joina! Men vill i samband med det skriva ihop en liten text om mitt ensambehov och publicera på bloggy. Kan ju passa eremit-temat tänkte jag :)
Hoppas du har en bra dag och att Viktor är hemma snart så att du får lite sinnesro ;) Alltid fint att läsa dina ärliga inlägg, oavsett om de är peppiga eller deppiga. <3

10 Elin:

skriven

jätte fin blogg!

11 nicolinda.blogg.se:

skriven

Intressant! Låter kul :) Ska kolla upp detta. Åh jag beundrar konstnärer som jobbar med det och inte bara har sin passion som hobby. Min farfar var konstnär och operasångare. Hans fru med, de levde på sin opera och konst. Så coolt!


SVAR: Ja, det var så kul och annorlunda! :D Men gör det vetja, härligt :)

12 Sandra:

skriven

Äntligen har jag lyckats lyssna på din pod (första avsnittet i alla fall)! Den är verkligen super, du har en väldigt behaglig röst att lyssna på :) Ser fram emot framtida avsnitt!

Hoppas du kan fortsätta såhär och inte halka ner i blogg/instagramhetsen igen. Jag märker det själv, har jag inte fått så många likes på en instabild överväger jag att ta bort den. Varför gör man så? Så dumt mot sig själv.

Svar: Tack så mycket, Sandra! Det betyder verkligen jättemycket :)Åh, vet precis vad du pratar om! Nej, det är ju så himla löjligt. Att få likes ska ju vara en bonus på något man ändå vill göra eller tycker om att göra men istället har det blivit en sak supermånga obsessar med. Hoppas att du också kan försöka strunta i det och tro på att det du lägger upp är grymt!
Sandra Lundin

13 Maria:

skriven

Åh vad bra avsnitt! Gillar din podd så mycket! Är det onsdagar den kommer komma ut på? :) och det var lite synd att din röst var ganska låg under avsnittet.

14 Felicia Karlström:

skriven

Åh vad roligt och intervjua Smäm, hon är ju otrolig duktig och talangfull! :D

15 Mikaela:

skriven

Nu har jag precis lyssnat på första avsnittet, äntligen! Alltså, du är såå bra! Du sätter verkligen ordet på så många tankar jag haft kring bloggande och även sådana känslor jag inte ens själv satt ord på än. Bästa var tycker jag det du sa om att man ju inte är inne på sina favoritbloggar och jämför dom med varandra, det är ju så himla sant.
Och det där med kvantitet och kvalitet, du har ju rätt, jag kan känna mig stressad över att jag inte har tid att blogga så mycket nu när jag har extremt mycket i skolan, och framförallt att jag inte har tid att göra de inlägg jag vill göra som är lite mer tidskrävande. Nu har jag kunnat skriva några vettiga inlägg ändå, men det stressar mig. Och där har du en så himla bra poäng med att det kan vara läge att fundera lite över på vem man bloggar för och i vilket syfte. Men det är svårt att bli kvitt de känslorna ändå tycker jag, har du lyckats helt? Eller kan du känna dig stressad ibland ändå över att du inte hinner/orkar/etc blogga så mycket som du vill, eller den sortens inlägg du vill? Jag tänker att du lägger ju ändå upp 1-2 inlägg åtminstone om dagen som alltid håller hög kvalitet, eller jag tycker det i alla fall :) Också så himla svårt att inte jämföra sig själv, det sker ju typ automatiskt, för mig i alla fall. Kanske värt ämne att prata ännu mer om i podden, konkreta tips för hur man motverkar sitt undermedvetna att tänka sådana tankar?
Det här blir världens längsta kommentar nu, men jag vill också säga att superbra jobbat med podden och du har så himla mysig röst att lyssna på! Och vilken mysig jingel Lovisa hade gjort!

Svar: Så glad jag blir, tack snälla Mikaela!Det är svårt att inte känna sig stressad över att lägga upp något och jag jobbar själv med det hela tiden. Mitt bästa tips är de jag delar med mig av i avsnitt två om att skaffa sig en plan och en liten "budget" av inlägg. Just nu har jag halkat efter där pga det tråkiga ljuset som är nästan obefintligt och nu kan jag känna mig lite stressad om dagarna att jag både måste hinna göra + fota + blogga om det. Men jag vet ju som sagt vad det beror på och har därför tänkt ta helgen för att komma ikapp mig själv.

Jag ska absolut prata mer om detta i kommande poddar, för det känns som ett viktigt ämne. Jag tar upp det med alla jag intervjuar men ska försöka få ihop ett helt asvnitt med ett proffs så småningom :) Tack igen för dina fina ord!
Sandra Lundin

16 Sanna Preifelt:

skriven

Ååh, jag skulle också vilja köra podcast, men vet inte riktigt om vad liksom.. Eller jo, jag vet om vad, men det känns som att det finns så mkt annat som jag MÅSTE göra som hamnar i vägen. Kanske senare i livet.

Får i alla fall ta och lyssna in mig på detta, SMÄM är ju definitivt en stor inspirationskälla.

BTW; jag tycker du blir grymmare och grymmare varje gång jag kommer in i bloggen, så underbara bilder, idéer, tips och framförallt ENERGI :)

17 Mikaela:

skriven

Buffert-tipset är verkligen superbra, problemet är att den också har tagit slut för mig, och då blir jag stressad :P Men den här helgen får jag äntligen liiite andrum så ska passa på att bygga upp den igen! Men tack för en superbra pod :)

18 Bella:

skriven

Hittade hit via SMÄM - Sara woodrow och ville bara heja och peppa dig lite! Vilken inspirerande podd! Vilken fantastisk idé! Älskar intervjuer där man får lite bakom kulisserna känsla, man får veta mer, inspiration!
Tack!
(Har tipsat om din podd på min blogg)

Kommentera här: