Julkortsleken

Varje år sitter jag i flera timmar och klipper, klistrar och ritar för att knåpa ihop mina egna julkort. Jag tycker att det är så roligt att få komma på hur årets motiv ska se ut och sen är det en mysig stund när man tillverkar allihopa. Men trots att jag har hållt på med den här traditionen i flera år brukar vår brevlåda ändå eka tom runt juletid. Jag antar att det helt enkelt inte är lika vanligt att man skickar fysiska kort till varandra längre. Därför tänkte jag nu dra igång ett litet projekt som jag hoppas att ni vill vara med på.
 
Jag har rätt och slätt döpt det till julkortsleken och min tanke är att alla som vill ha ett fint litet kort hemskickat i jul fyller i namn, adress och mail i formuläret nedan. Om man anmäler sig förbinder man sig dessutom att själv skicka iväg ett kort till den person man blir tilldelad. Man väljer själv om man vill köpa ett kort eller tillverka ett eget och så skriver man några rader som antingen är personliga med rolig fakta eller bara rätt och slätt en önskan om en god jul och ett gott nytt år. Har man en blogg/instagram eller liknande tycker jag att man kan ange även detta på kortet så att man senare kan kika in hos varandra för vidare kontakt. Det blir ungefär som när man hade en hemlig kompis i skolan fast att man får ett vackert kort i brevlådan istället.
 
Det går inte längre att anmäla sig till julkortsleken utan nu är det dags att skicka ut korten :) Innan den 16 December ska kortet vara lagt på lådan för att det ska hinna komma fram så delta bara om ni är säkra på att ni kommer ha tid för detta. Har ni tur har ni fått en brevkompis på köpet annars bara lite extra julglädje.  Kram!
 
(Cred till Highwalls som med sin juklappslek gav mig chansen att utveckla min egen idé)
1 Thea:

skriven

Älskar den översta bilden! Så himla fint dekorerade!!

2 Jess:

skriven

Kul idé! Har faktiskt tänkt göra egna julkort i år så det här passar perfekt :)

3 lovisa:

skriven

så skoj! anmäler mig! :D

4 nicolinda.blogg.se:

skriven

Oj vilken rolig lek! Faktiskt. Vilken fin idé :)

SVAR: Haha, jaså? :D Kul att ni också gillar Maleficent. Den var så bra!

5 My Fredblad:

skriven

Gud vilken underbar ide! Brukar ni inte skicka ens i släkten och så? :)

6 Maria:

skriven

Sjukt fin glasyr på pepparkakorna!

7 zeb:

skriven

Vilken underbar ide, tror jag ska anmäla mig, måste bara se till så att jag inte har en massa saker inplanerat c:

8 Julia Müller-Sandvik:

skriven

Men gud vilken cool idé, ska anmäla mig när jag har läst igenom allt ordentligt, jag måste strax gå mot jobbet. Men hur som helst, du frågade om årsutmaningen, om jag kom på frågorna själv, och det gör jag inte, jag hakade på en utmaning i början av året, här är ursprugsinlägget:

http://lorissalovebomb.se/2013/december/listan-for-hela-aret.html#comment

Och jag har svarat på en fråga varje dag i snart ett år ^^ Haka på för 2015 du!!

9 Sofia:

skriven

Tack! Det är verkligen så praktiskt! :D
Många av lacken har jag fått, så det är väldigt få jag faktiskt köpt haha.

10 Elin:

skriven

Låter ju roligt! :D

11 hanna, förbanna:

skriven

sv: ja! Jag förstår ju varför de strejkar men det känns ändå som att det är fel människor som lider av det :(
Vi hoppas på det, den här gången ska vi bo lite mer mitt i Stockholm så det blir nog finfint!

det är nog en finländsk tradition (även om jag nog gärna skulle claima den som åländsk). Det är det också och det tycker jag absolut att du kan göra! Googla på lilla jul Finland så får du mer info och kanske lite inspiration :D
Lilla jul firas nästa helg, du hinner börja i år ;)

12 hanna, förbanna:

skriven

sv: jamen visst! Jag är uppvuxen vid sjön men är inte så speciellt bra på något som har med båtar att göra, men det mesta är inte så svårt om man bara vågar prova! Jag vill bli bättre på att ro, så nästa sommar ska jag försöka ro ut till den lilla holmen utanför vår tomt och tillbaka. Ja, det är ju det också. Kanske du kan hyra en båt annars, jag vet inte hur det funkar riktigt? :)

13 GoForFit:

skriven

Så kul! :)

sv; Taaack! Ja, enorm lycka! :))

14 Robex Lundgren:

skriven

härliga jul bilder

15 Kimmey ~ Kung varje dag:

skriven

Vilken kul idé :)

16 JOe:

skriven

Men så mysigt! :) Önskar också att jag var så kreativ .)

17 Longevity - en blogg om hälsa:

skriven

Så fint!
Ja, gör slag av funderingarna! Det är oerhört givande att ta del av andra människors erfarenheter. Man blir både klokare och mer ödmjuk!

18 A-J singellivet:

skriven

MEN vad kul! I'm in!! Kanske får man en ny vän någonstans i Sverige :D

19 Isabella - Szalai Fotografi:

skriven

Men ååh vilken rolig idé! Fick en massa inspiration till julkort nu, men det hänger på om vi får någon snö eller ej så jag får återkomma senare i fall jag skulle hinna. :)

20 Hanna:

skriven

Så himla rar idé, är lätt på och har anmält mig!

21 zeb:

skriven

Anmälde mig :3

22 Frida:

skriven

Superrolig idé!

23 Emelie:

skriven

Ja ååh va fint! Helt klart med!

Svar: Så roligt att du vill vara med :) Pepp!
Sandra Lundin

24 Olivia:

skriven

Åh, va roligt, jag är helt klart med!

25 K- S:

skriven

Himla bra förslag! Jag tillhör dock den skaran som får julkort men som glömmer bort att skicka :/

26 Liie:

skriven

Åh det här verkar skoj, jag har anmält mig! Brukar aldrig skicka (eller få) julkort och har tyckt det varit ganska skönt. Har känts som ett för stort projekt att tillverka kort till alla man tycker om, och att välja ut några få har känts orättvist och att köpa färdiga kort och typ göra ett massutskick är inte alls "jag". Så det blir perfekt att få lägga allt krut på ett kort, och det ska bli sjukt roligt att få ett från någon jag inte känner :)

27 Alina:

skriven

Så kul! :)

28 Kattis:

skriven

Vilken rolig grej!:)

29 Kim:

skriven

Vilket roligt påhitt! :)

30 Stickan!:

skriven

Vilken jättetrevlig idé :-)

31 kerstin ehrenholm:

skriven

älskar mistlar och din idee med julkoten

32 Paulina Suonvieri:

skriven

Åh så vackert! Rolig ide! :D


//hundredkitchenstories.blogg.se

33 Emelie:

skriven

Fantastiskt kul idé, nu har jag anmält mig! :D

34 Annster:

skriven

Fint :)

35 Marie Bergman - Om livet på Cypern:

skriven

Vilken fantastisk idé! :)

36 G I N A ~:

skriven

Så fint på den översta bilden! Och så himla kul ide du har kommit på :)

37 Julia:

skriven

Fantastiskt kul idé, så mysig :) har anmält mig! Tack för att du kom på detta :D

38 Amanda-fotoblogg:

skriven

Vilka mysiga bilder!

39 Ida:

skriven

Åh vilken kul idé! :D :D

40 Ellenor:

skriven

Gud vilken sjukt fin blogg du har! Blev förälskad i den så fort jag kikade in här, har du gjort den själv? :) Kram

41 ∞NORA∞:

skriven

Åh, du har en super fin blogg! <3

42 LISASWALL:

skriven

Vilken rolig idé! Jättefin blogg har du också!

43 Hanna:

skriven

Jag vill vara med! :-)

44 Matilda:

skriven

Nejmen vilken rolig idé! Jag har också försökt att ge inspiration till julkort, bra initiativ! :)

45 Alicia:

skriven

Hjälp så kul! Självklart är jag med!

46 Liselott:

skriven

Vilken fin idé!! <3

Svar: Javisst <3
Sandra Lundin

47 Liborius:

skriven

Underbar idé! Anmälde mig precis:)

48 Nastasja:

skriven

Men så himla kul idé!

49 Anna:

skriven

Vilken härlig och rolig idé. :)
Jag har precis skickat iväg mina uppgifter till dig, ska bli roligt att se vem som jag skicka till. Hoppas man får någon ny internetpolare i detta avlånga land. Kanske en ny vän. :) kram

Svar: Men åh, vad roligt! Är superpepp på det här :)
Sandra Lundin

50 Anita:

skriven

Vilken underbar ide och jag vill absolut vara med.

51 Venice:

skriven

Så bra du är! Jag har skickat!

52 Julia:

skriven

Sv; Tack! Ja det är så tråkigt när vi inte haft snöiga jular på länge.. Nu över helgen har det snöat ganska mycket här, så får hoppas att det snöar ännu mera nu och att allt inte smälter bort igen, för det är ju snart december och jul!! :)

Vilken rolig idé! Jag tycker själv om att pyssla med julkort och sånt, så jag skickade iväg mitt namn och adress, för det här lät ju riktigt kul :) Kram♥

53 sofiaa:

skriven

Gud vad roligt! Jag tänker självklart vara med :)

54 meyav:

skriven

fin blogg du har! :)

55 Anna [foto]:

skriven

Kul grej, jag är på! :)

56 Malin:

skriven

Jag vet inte om jag som utlandsboende kan vara med, men tycker det var ett så himla fint initiativ så jag anmäler mig ändå! :)

57 moniki.blogg.se:

skriven

gud så fint! :D

58 Lena:

skriven

Jättekul ide. Jag har anmält mig. Så trevligt med julkort men så få skickar numer.

59 Lena:

skriven

Så roligt och trevlig ide. Anmäler mig direkt

60 CissiG:

skriven

Anmäld :)
Kram Cissi

61 Penelope Berglund :

skriven

Har anmält mig, spännande :)

62 Penelope Berglund :

skriven

Har anmält mig, spännande :)

63 Emma :

skriven

Å! Fantastiskt initiativ! Det fanns nån "brevskrivarcirkel" förr där man skulle skicka brev till random personer. Och som jag har saknat detta!

64 Matilda:

skriven

Åh, sån fantastisk idé! Anmälde mig :)

Lite på samma ämne: Kan tipsa dig om sidan Postcrossing, om du inte redan är bekant med denna. Man registrerar ett konto, skickar ett vykort till en random person och får ett vykort av en annan random person (och så fortsätter det så). Mycket trevligt. :)

Svar: Men åh, vilket bra tips! Det måste jag definitivt kika på, tack!
Roligt också att du ville vara med i min lek :)
Sandra Lundin

65 Vicky:

skriven

Kul ide! Alltid roligt med ett kort i lådan ☺️👍

66 Vicky:

skriven

Kul ide! Alltid roligt med ett kort i lådan ☺️👍

67 Sussi:

skriven

Men wow vilken rolig ide. :D

68 Jessie:

skriven

Så himla roligt!!

69 lillemor:

skriven

Bra ide

Svar: Vad kul att du tycker det!
Sandra Lundin

70 Ann Christin:

skriven

Jag säger som alla andra, vilken rolig idé. Jag är helt klart med och signar upp mig. Jag gör också egna julkort och tycker det är underbart med sitta och julpyssla.
Å nu kan man få en hälsning från en ny bekant, strålande!

71 Dejan JUL:

skriven

Verkligen häftig grej att göra kul :)=

72 Jessica Lagergren:

skriven

Så himla rolig idé! Jag är med! :D

73 Eleonora:

skriven

Vilken bra ide!:)

74 Sandy:

skriven

Jag bara älskar julkort så min tanke är verkligen, varför inte? Jag skickar närmre 30 julkort varje år... får kanske 10... men varje år utökar jag med lite till just bara för att jag älskar att knåpa ihop dem :)

75 Chanii:

skriven

Så snygg och fin glasyr på dina pepparkakor önskar jag kunde göra likadana som du haha XD! Checka gärna in min blogg också :)
// MVH Chanii ♥

76 Emelie Ekman Lindqvist :

skriven

Men gud vad duktigt du är!!! Så uppfinningsrik :) Beundrar verkligen det! Kram

77 malin:

skriven

riktigt skoj ide!!:)

78 Ida:

skriven

Bra idé!

79 gia:

skriven

härligt att vissa gör fysiska glädjebudskap och inte bara digitalt :) mycket fint :)

80 SSANSSANNAALICIA:

skriven

Vilken rolig idé! Jag deltar, ska bli superkul! :D

81 Josefine:

skriven

Fina dekorationer! Vilken rolig idé! Hade själv gärna deltagit med blir lite knepigt med adress och så för jag bor utomlands nu. Hade gärna deltagit annars :)

82 Vilma:

skriven

Men åååh vad roligt!

83 Anna María:

skriven

Så himla fin idé! Jag är med!

84 Emma:

skriven

Vad fin översta bilden är!!

Kommentera här: