DIY: Ljuslykta

OBS! Du vet väl att min blogg har flyttat? Du hittar den på: ATILIO.METROMODE.SE 
 
 
 
Okej, det finns pyssel och så finns det pyssel. Bästa pysslet är som jag tidigare nämnt ju när man kan skapa något som man ändå önskade sig. Något som man egentligen skulle ha köpt men lika gärna kunde göra själv. Men sen finns det såklart det där lilla pysslet, det som inte tar någon större tid och som inte är bestående utan som sprider glädje för stunden. Som att ordna en fin bukett hemma på köksbordet och det var precis den sortens pyssel jag ägnade mig åt igår.
 
Jag älskar allt det gröna som vi är omgivna av just nu. När allt precis har slagit ut på träden och marken och allt är så där friskt och inbjudande. Så när jag hade avklarat min löprunda (okej, fortfarande väldigt mycket jogging för min del) plockade jag med mig lite grässtrån och blommor att ta hem.
 
Väl hemma plockade jag fram två urdiskade gamla barnmatsburkar och klädde in dem med det sköna gröna jag hade plockat. Tricket är att antingen använda sig av dubbelhäftande tejp eller surra flera varv med fiskelina för att gräset ska hålla sig på plats även senare när det vill vissna ner.
 
 
Jag avslutade med ett dekorativt band och sedan fick jag lite härlig sommarkänsla inne under några dagar. Funkar finfint såhär innan tillgången till färska ängsblommor är lite sparsam.
 

Kommentera här: