DIY: skyltar till grönsakslandet

OBS! Du vet väl att min blogg har flyttat? Du hittar den på: ATILIO.METROMODE.SE 
 
 
 
Varje gång jag har handlat frön som jag ska så har jag funderat på om jag ska köpa något att märka upp mina sådder med. Men varje gång har jag gått ifrån affären utan den varan eftersom jag resonerat som så att jag kommer komma ihåg vad jag har sått. Nu kan man ju visserligen göra det (komma ihåg alltså) när man har begränsat med utrymme och därför inte kan så så mycket men för ett tag sedan kom det upp himla massa skott på en rad jag inte trodde att jag sått något på. Jag blev lite osäker på mitt eget minne och lät dem små rackarna växa på för att kunna se vad det var för något. Självklart var det ogräs som ohämmat började breda ut sig i min rabatt och någonstans där kom jag på att idén med små skyltar kanske inte är så dum, ändå.
 
 På en vanlig liten handlingsrunda på Ica hittade jag de här fina grillspetten i bambu och tänkte att de minsann skulle få bli de pinnar som håller reda på mina grödor. Sagt och gjort, nu har jag perfekt koll och här kommer några bilder som visar hur du också får det.
 
 Jag blandade till två olika lila nyanser (eftersom jag fått dille på den färgen) och började måla mina spett. Man behöver inte måla hela eftersom de ändå ska stickas ner i jorden senare.
 
 Just det, jag använde mig av den här akrylfärgen från Panduro och lät sedan spetten torka genom att sticka ner dem i en kruka. Fiffigt!
 
 När de torkat valde jag att skriva grönsaken på ena sidan och den specifika sorten på den andra, så man verkligen har koll. Älskar att pinnen är så lång så man själv kan välja om man vill sticka ner dem hela vägen och ha dem riktigt diskreta eller om de ska sticka upp en bit ur jorden och mellan plantorna. Blev hur som helst riktigt nöjd och som sagt, nu har jag koll!
 
1 Sofie Eklund:

skriven

Absolut älskar din blogg!

2 gå in på min blogg!! http://mybeautifulpictures.blogg.se:

skriven

Jag också!!!!!
Men undrar vad du har för tema/design - det är supersnyggt!!!!!!!1

3 Dreamer:

skriven

Hej! Jag följde din blogg under hela din förra bloggperiod och har nu äntligen hittat tillbaka hit! Jag vet att du har haft igång bloggen i några månader redan men är så glad att du är tillbaka igen! :)

4 Maja:

skriven

Åh vad kreativt av dig, de blev jättefina i väldigt härliga färger! :D

5 Anonym:

skriven

Så snyggt :)

Svar: Tack så mycket :)
Sandra Lundin

6 Karro och King :):

skriven

Snyggt :)

7 william:

skriven

supersöta:D

8 Joe:

skriven

Jätte fint :)

9 Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ:

skriven

Snyggt det blev!

10 Junitjej:

skriven

Så fina!

11 biggeros:

skriven

Ingen dum ide! Tackar för tipset =)

12 Louise:

skriven

Åh så fint! :)

13 Niles:

skriven

Ser sjukt snygga ut! Otroligt påhittigt - me like!

14 Julia Müller-Sandvik:

skriven

Så fina de blev :D

15 Malin:

skriven

Simpelt men fint!

16 giime:

skriven

Va snyggt !

17 Christin:

skriven

Jättefina skyltar!

18 Ellen:

skriven

Men hallå såå fina! Ska göra prick samma! Mina får bli nyanser av grått :) Och jag vill verkligen ha ett litet pluggbrätte. Nästa helg lär jag gå bananas.... :D

Kommentera här: