DIY: läderhandtag

OBS! Du vet väl att min blogg har flyttat? Du hittar den på: ATILIO.METROMODE.SE 
 
 
 
 
I vår lägenhet har vi ett gäng fastbyggda garderober. De är inte speciellt roliga utan alla är blanka, vita och har varsin grå knopp som handtag. Eller hade varsin grå knopp som handtag. För när jag ändrade om lite i sovrummet kom jag på idén om att göra egna handtag till dörrarna. Hela känslan i rummet förändrades genom att bara byta ut dessa tre knoppar och därför kommer ett lite tips till er på hur man lätt kan göra egna.
 
 
Jag klippte helt enkelt en remsa läder i önskad längd x 2 och vek den sedan dubbelt. Hål gjorde jag med en sax men det var lite meckigt så en håltång är nog ännu smartare. Sedan köppte jag små platta skruvar i mässing och så var det färdigt! Snabbt,enkelt och personligt!

Kommentera här: