Lucka nr. 3 En bild på någon du älskat i år

Ni har väl sett Emily´s underbara julkalender som det är fritt fram för alla att delta i? Jag tycker att varenda rubrik låter fantastisk men har bestämt mig för att bara delta några dagar då och då. Idag  handlar det alltså om ett kort på någon man älskat under 2014.
 
Sötaste Ingrid fick gestalta alla de otroligt härliga och underbara barn jag har fått jobba med under året. Varenda en har en stor plats i mitt hjärta och även om det låter konstigt så älskar jag dem verkligen allihopa. All den glädje de små liven skänker är det som gör det så svårt att faktiskt säga hejdå och sluta.
 
För det är just det jag ska göra, om två veckor närmare bestämt. Det är inte spikat än vad jag ska göra istället och den formuleringen kanske får det att låta som att jag har mängder med roliga och kreativa jobberbjudanden som står på rad. Så är det alltså icke. Jag har inte velat skriva det tidigare för jag har varit rädd att lämna ut för mycket av någon annan men anledningen till att jag slutar är för att jag inte trivs ihop med en av mina kollegor. Det låter säkert löjligt men till slut kan vissa personer och deras beteende helt enkelt göra så att man tappar suget att gå till sitt jobb, och det är helt enkelt vad som hänt nu.
 
Jag har lite småprojekt på gång (som fotograferingar och ett samarbete med turistbyrån i min kommun) och för att ha det som en form av inkomst kommer jag starta ett eget företag under nästa år. Det är svårt att få betalt från vissa ställen annars då de kräver att man har f-skattesedel så det blir liksom ett måste. Men detta kommer inte vara min enda inkomst utan jag behöver alltså skaffa mig ett "riktigt" jobb också och det är där jag har lite olika möjligheter på gång. Allt beror på vad andra personer bestämmer sig för och det är inte hemligt utan bara helt oklart även för mig. Så det är kanske inte så spännande som det låter men känns ändå som en rolig vändning för mig. Om det inte vore för att jag måste säga hejdå till alla de där ungarna som jag älskar så!
 
OBS! Det är jättekänsligt att fota barn i förskolemiljö och jag postar enbart dessa bilderna för att mamman uttryckligen sa att det är jätteroligt att jag ville fota/lägga upp en bild på hennes barn.
1 hanna, förbanna:

skriven

så härlig den andra bilden är! Vilken attityd!

jag har också energitjuv/ar på mitt jobb, är så less på det att jag hela hela tiden söker annat. Är tråkigt när det går så långt :(

lycka till med ditt företag - du kommer gå långt! :D

2 ISA:

skriven

SVAR; jaa men denna kalender är ju helt geniaaaal. Kul att du med hakar på :)

ps. söt unge <3

3 Oslofru:

skriven

Så fint inlägg <3

4 Ulrika:

skriven

vill bara säga attjag tycker du är otroligt inspirerande och imponerande. driftig, begåvad och ödmjuk. Din blogg har snabbt gått till att bli en av mina favoriter och Källan är ett guldkorn i min just nu ganska stressiga vardag. hoppas det löser sig med jobb och allt men hur som helst ska du veta att du lämnar avtryck med ditt skapande. Tack.

5 Sanna Preifelt - JULKALENDER ❤:

skriven

Helt fantastiskt inlägg som vanligt Sandra. Du är såååå galet duktig verkligen :) Du skriver så bra, fängslande och man märker att det kommer från hjärtat. Du är verkligen en inspirationskälla!

6 Beatrice:

skriven

Det ska bli så spännande att följa dig och se vad som kommer hända sen! Trist dock med att inte gå ihop med någon, vet precis hur det är, fast det jobbet skulle jag bara ha i 3 veckor tack och lov...

7 Maria:

skriven

Åh så fina bilder. Och vad roligt med lite nystart! Det passar ju fint med podden apropå att följa drömmar och våga :)

8 Sandra:

skriven

Heja dig som vågar bryta dig loss och gå din egna väg!

9 Klara Andersson:

skriven

vd söt!

10 SARA EMILIA:

skriven

Vilka fina bilder!

11 Hanna:

skriven

Alltså den här bloggen, din blogg, är ju bannemej helt fantastisk! Hur kan jag inte hittat hit tidigare! Så himla fina bilder i alla inlägg och välskriven text och bilderna alltså så fint! Ny favorit helt klart! Bara lite lite orolig hur lång tid det kommer att ta mej att läsa alla dina tidigare inlägg och hur lite av den varan jag har just nu...aja variabel analyser och programmeringslabbar mår säkert bara bra av att mogna lite i bakhuvudet ;)

Tack!

Svar: Men oj, vilken fantastiskt fin kommentar. Tack! Hoppas du har lite julledighet framför dig där du kan leta dig tillbaka i arkivet ;)
Kram
Sandra Lundin

12 Liborius:

skriven

söt!

13 Annica:

skriven

Du gör ju helt rätt! Jag tror du gör vad många tänker på och kanske drömmer om att göra. Och även om det kanske inte blir som man har tänkt (eller att man inte riktigt vet vart det kommer sluta) så är det det rätta att göra och man lär sig hur mycket som helst på vägen. Men jag är helt säker på att det kommer gå superbra, för du är så grym!

14 Thea:

skriven

Vilken gullunge!!

15 Boel:

skriven

Underbara bilder!

16 Isabelle Olsson:

skriven

Underbara bilder!! Vilka charmtroll! :-D

Kommentera här: