Drömmar

Det här första julen som jag bloggar och det känns minst sagt konstigt. Jag gör det som de flesta antagligen sysslar med i mellandagarna och myser med familjen och slappar. Min kamera är fortfarande på vift och det är faktiskt rätt skönt att göra saker som inte ska dokumenteras. 
 
Mellan filmer och middagar sitter jag och klurar på nästa vecka och början på det nya året. Som jag har sagt tidigare så kommer nästa veckas Källan-avsnitt handla om mål och drömmar för att ni alla ska kunna få en så bra start som möjligt på 2015. Det viktigaste av allt tycker jag är att få drömma. Att få drömma stort och litet utan att känna att det är löjligt eller onödigt.
 
Kan ni inte börja fundera lite på vad ni vill att nästa år ska ge er? Det behöver visserligen inte vara drömmar som ska slå in under 2015 utan kan vara i princip vad som helst. Våga dröm och skriv gärna ner vad era drömmar är i kommentarerna, vore så kul att få läsa!
 
Några av mina är:
Att lära mig dreja
Att börja föreläsa
Att börja skriva krönikor för någon tidning
Att lära mig måla med akvarell
Att medverka i radio på något sätt
Att vi kommer ut på någon resa under nästa år
Att få stipendie att bo på Ellen Key´s Strand
1 Vicky:

skriven

svinbra mål ju. vart vill ni resa? (kom och heja i sf vetta, SUPERB stad)
jag vill också medverka i radio!!! en av mina stora drömmar att jobba med att babbla i radio alltså. annars typ *fortsätta vara produktiv *få praktisera på en reklambyrå *säga ja till grejer som verkar roliga! och inte backa bara för att det känns som jag borde, typ.

2 Sandra:

skriven

Det här är så bra! Jag brukar skriva upp sådant här inför varje år, men likväl slarvar jag bort listan varje år... Så mitt första mål inför nästa år är: Stoppa inte undan listan utan ha den på ett ställe där alla i hemmet kan se den och skäms inte för den!
Jag hade stora planer för december, blogga och fota mer men jag insåg att det är göttigare att inte plocka fram kameran och dokumentera utan bara vara i stunden. Vet inte om den känslan kommer hålla i sig, men så är det just nu. Jag hoppas du har haft en fin jul och njuter av lugnet som förhoppningsvis håller i sig.
Kram S

3 Ethel:

skriven

jag drömmer om att inte känna behovet av att sminka mig bara för att alla andra gör det. Jag drömmer om att inte raka benen på hela sommaren. Jag drömmer om att utvecklas ännu mer på mitt jobb. Jag drömmer om att öva öva öva på analogt fotograferande!
God jul i efterskott och gott nytt år i förväg!

Svar: Låter som superbra drömmar ju! Ska också öva på analogt fotograferande under nästa år, så roligt! Gott nytt år :)
Sandra Lundin

4 hanna, förbanna:

skriven

jag måste fundera på vad jag egentligen drömmer om, det är så mycket på gång nu så jag hinner inte känna inåt så mycket - men snart!

Blir så himla inspirerad av dig <3

5 G I N A ~:

skriven

bra mål! Själv har jag inte riktigt kommit på så mycket. Men jag har ett riktigt jobbigt mål som är att vara godisfri en hel månad, även läsk. Sen att kunna springa 3km utan att stanna. Kan inte springa en minut idag. Så dom två har jag kommit på än sålänge ^^
Drömmar och mål är så intressant. Och processen dit! <3

Svar: Ja eller hur! Om du vill lära dig att springa så måste jag tipsa dig om appen "get running" den kostar lite men är sååå värd det. Hejja dig!
Sandra Lundin

6 None None:

skriven

Vill bara säga att jag tycker om din podcast, den inspirerar mig! :)

7 None None:

skriven

Vill bara säga att jag tycker om din podcast, den inspirerar mig! :)

8 Boel:

skriven

Himla bra mål!! :)

Jag tror mina är att försöka få min blogg att växa, flytta hemifrån i samband med att jag förhoppningsvis kommer börja plugga på annan ort, resa utomlands, egoboosta mig själv och andra, samt ta hand om mig själv genom att träna och äta bra :)

9 Johanna:

skriven

Roliga mål!

10 Anna:

skriven

Roliga mål!! Alltid roligt att sätta upp mål för att sedan försöka nå dom! Lycka till, själv ska även jag sätta upp lite mål :)

11 Hanna:

skriven

Min största dröm är att få lämna stan och flytta ut på landet, och även om det inte kommer att ske under 2015 (både jag och sambon pluggar minst till våren 2016) så är målet det kommande året att bli duktigare på att spara pengar, så att vi faktiskt kommer kunna ha möjlighet att köpa vårt drömboende när det väl är dags!

Svar: Åh, jag med! Kommer troligtvis aldrig hända eftersom jag och sambon vill olika saker påå det planet :/ Men det låter väl bra att ni börjar tänka på det redan trots att det inte kommer ske det här året. Bra mål!
Sandra Lundin

12 Bella:

skriven

Att sätta upp tolv nya månadsmål för nästa år funderar jag på i dagarna, samt nyårslöftet att sträva efter flow. Kreativitetsflow!
Att lära mig nya saker, läsa faktaböcker om t.ex sociala medier och kommunikation, gå nån kurs i grafisk design, skapa egna uppgifter för att fylla på min portfolio med mer grafisk formgivning och layout. Kämpa med att bli fri min perfektionism och skapa mer för skapandets skull. Jag gick en silversmideskurs för några år sedan och det var så kul. Dreja har länge varit en dröm precis som måla akvarell. Skriva krönikor för nån tidning - ja, tack!

Så inspirerande din podcast! Tack!

Svar: Låter som riktigt bra mål och drömmar :) Tack själv för de fina orden!
Sandra Lundin

13 Hanna:

skriven

Jag har som mål för 2015 att avsluta något. Att starta ett kreativt projekt och avsluta det. Ska också tillåta mig själv att inte klara av saker, men försöka sluta ge upp.
Och vara snäll mot mig själv och min omgivning.

Svar: Låter som riktigt bra mål!
Sandra Lundin

14 Mikaela:

skriven

Åh, jag har ett sånt inlägg bland mina utkast redan, men är inte riktigt färdig med det än. Men jag vill definitivt gå på en keramikkurs, skulle egentligen ha gjort det förra året redan men vår ekonomi har inte varit den bästa och det kostar ändå en del. Och resa någonstans är något jag verkligen verkligen saknade 2014!

15 Victoria:

skriven

Jag har också börjat fundera på vad mina mål för 2015 kommer vara. Det jag vet är att jag hoppas att de flesta målen ska vara för att jag ska må bättre. Alltså inga måsten :)
Måste bara säga att jag fullkomligt älskar din podd.

16 Rebecca:

skriven

Så fina och bra mål! Slår vad om att de är inom räckhåll allihop! Tack för dina rara ord hos mig. Blev så glad, för jag känner precis samma för din blogg <3

17 Nottin :

skriven

Vilka roliga mål! Jag tycker att på senaste tiden när folk pratat om nyårslöften/ mål för året så har det varit saker som ger en lust att sätta tänderna i året :)

18 Nottin :

skriven

Vilka roliga mål! Jag tycker att på senaste tiden när folk pratat om nyårslöften/ mål för året så har det varit saker som ger en lust att sätta tänderna i året :)

19 Nottin :

skriven

Vilka roliga mål! Jag tycker att på senaste tiden när folk pratat om nyårslöften/ mål för året så har det varit saker som ger en lust att sätta tänderna i året :)

20 Nottin :

skriven

Vilka roliga mål! Jag tycker att på senaste tiden när folk pratat om nyårslöften/ mål för året så har det varit saker som ger en lust att sätta tänderna i året :)

21 Nottin :

skriven

Vilka roliga mål! Jag tycker att på senaste tiden när folk pratat om nyårslöften/ mål för året så har det varit saker som ger en lust att sätta tänderna i året :)

22 Nottin :

skriven

Vilka roliga mål! Jag tycker att på senaste tiden när folk pratat om nyårslöften/ mål för året så har det varit saker som ger en lust att sätta tänderna i året :)

23 Nottin :

skriven

Vilka roliga mål! Jag tycker att på senaste tiden när folk pratat om nyårslöften/ mål för året så har det varit saker som ger en lust att sätta tänderna i året :)

Kommentera här: