Det är en kärlekshistoria

Året är 2010 och jag och en kompis sitter på en av alla pizzerior i Jönköping. Hon heter Louise men jag brukar kalla henne för Lilla Lo. Vi bor i en lägenhet som vi tillsammans hyr i andra hand där vi sover i samma säng eftersom den redan var möblerad. Vi har precis inlett vår andra termin på lärarhögskolan och idag är det fredag, den första dagen på den episka festhelgen som i folkmun kallas för syndafloden.
 
Vi har precis börjat äta vår mat, hon pizza och jag en sallad, när två killkompisar kommer in och slår sig ner. En av dem heter Anton och även om vi inte känner varandra så bra så har vi träffats några gånger förut. Fast just idag känns det som att det är något underligt med Anton. Jag får titta många gånger för det är något som inte riktigt stämmer men jag kan ändå inte sätta fingret på vad det är. Jag vet inte om det går upp för mig där och då eller om poletten trillar ner först senare, under förfesten, när den riktiga Anton kommer in genom dörren. På pizzerian var det nämligen inte alls han som satt och bläddrade i en dagstidning utan hans lillebror Viktor. I mina ögon var de förvillande lika men man kan tycka att jag borde ha reagerat över att den normallånga A helt plötsligt skulle ha växt och blivit två meter lång. Jag får skylla på att han satt ner helt enkelt!
 
Som student är det mycket party och den här iskalla helgen i mars när snön fortfarande ligger kvar i tjocka drivor på gatorna är det precis vad vi ägnar oss åt. Brottstycken från fredagskvällen säger mig att min kompis Sara har siktat in sig på Viktor och jag ser henne stå och prata med honom i alla kårhusets hörn. Kvällen slutar och dagen därpå träffas vi alla hos en annan gemensam kompis. Jag minns att Viktor är så lustig, han ska sitta ute i snön och röka sin vattenpipa som han fått med sig hem från Dubai. Inget konstigt med att röka vattenpipa, men defintivit med att envisas med att marssolen känns härlig när det så uppenbart är iskallt - jag gillar det. Sara har siktat in sig på någon annan kille och något har hänt inom mig. På förfesten kan jag inte släppa honom med blicken. Han är så lång och smal och ung och fumlig och fin.
 
Några timmar senare står vi i baren och vrålhånglar. Inte på något äckligt och obscent vis (det är i alla fall inte så jag minns det) men på det där viset när man inte vill sluta. När man inte kan sluta. Vi släpper inte varandra utan står tätt ihop resten av kvällen och går hem tillsammans en stund senare. Morgonen därpå gör vi scones och säger hejdå när han måste gå mot bussen som ska ta honom hem till Göteborg. Några timmar senare har jag filmkväll med några kompisar och vi ser alla sex episoder av Star Wars. Jag kommer inte ihåg en enda scen för jag sitter med bultande hjärta och pirr i magen och en telefon som hela tiden vibrerar av nya sms. Vi sa det inte då, men nu i efterhand räknar vi alltid den dagen som då vi blev tillsammans. Som dagen då det blev vi.
 
Frågar jag Viktor idag om han kommer ihåg när vi träffades första gången, då för snart fem år sedan, så säger han alltid "Ja, du åt en grekisk sallad på en pizzeria men pillade bort oliverna. Vem gör ens så?". Och jag tycker att det är en så fin början på vår kärlekshistoria.
1 Silje:

skriven

Du skriver så utrolig nydelig!

2 Anna Maria:

skriven

Så fint! Detta lyste upp en grå måndag med alldeles för få soltimmar.

3 Sandra:

skriven

:)

4 Daniella 🌙:

skriven

åh <3

5 Ellenor:

skriven

gud vad fin historia o bilder! log hela historian igenom, så fint!

6 Gabriella:

skriven

Åh vilken fin historia, man blir glad i själen av att läsa sånt här!

7 Klara:

skriven

Bilden på er!! Så fin. Kärlek är en bra känsla.

8 Småstadsfrun:

skriven

Men det här var absolut underbart! Tack för att du delade en sådan fin men personlig historia, den är ju verkligen något speciellt.
Ibland diskuterar vi här hemma var man träffar någon ny idag. Vi brukar gissa på dejtingsidor, men nästa gång diskussionen kommer upp ska jag stoltsera med "på pizzerian". Så det så.
Kärlek till er!

9 Liborius:

skriven

men åh vilken fin historia:)

10 Frida:

skriven

Åh! Vad roligt det är att få läsa början kärlekshistorier, som små vykort av glädje från stunder som man när man upplevde dom inte förstod hur viktiga de ju skulle bli. Jättefint!

11 Mikaela:

skriven

Åhh så fint! Blev sugen på att skriva om hur vi träffades med, men det är mer komiskt än fint :P

12 Liselott:

skriven

Ni är så fina!! <3 <3

Svar: Det är du med <3
Sandra Lundin

13 Sarah:

skriven

åh, så himla fint! älskar detaljerna!

Svar: Tack fina du!
Sandra Lundin

14 corneliaeriksson.blogg.se:

skriven

åhhhh <3 jag dör vad fint!!! min och min prins kärlekshistoria är inte lika plötslig, men den är fin ändå och jag är så lycklig. blev lite mer lycklig av att läsa er fina början.

15 lina:

skriven

Så fin historia ni har! Och väldigt fint skrivet! :)

16 Nastasja:

skriven

Älskar att höra om hur människor träffas, hur relationer börjar och sånt. Du har skrivit det här så himla fint!

17 K- S:

skriven

Det är en bra kärlekshistoria! Jag vill ha något sådant men det verkar dröja :)

18 MATILDA:

skriven

Åh så fint!!! :)

19 Agnes - Cashew Kitchen:

skriven

Vad fint! <3 hihi, nu vet jag. Jag gissar att du planerade detta inlägg innan jag frågade, men ändå, vilken tajming :)

20 Singellivet enligt A-J:

skriven

åh gud vad fint. det där med att smsa och hålla på kan väl vara det mysigaste som finns...

21 Jennifer:

skriven

Åh så himlarns fiiint! Älskar sånna här historier! Det ger mig hopp! :D

22 Matilda:

skriven

Bara sitter här och ler för att det var så fint att få ta del av er historia.

23 Sanna Preifelt - JULKALENDER:

skriven

Vilket underbart inlägg. Jag fylldes och är nu helt full av kärlek, värme och känslor. Åh, din blogg är fantastisk! :)

24 hanna, förbanna:

skriven

men så fiiint!!! <3

25 Ellen:

skriven

Finte! Det pirrar liksom!

26 Emelie:

skriven

Gudars skymning så fint Sandra!!!
Är så fantastiskt hur man träffas.

Roligt att även du och V träffades som studenter i Jönköping ;) hehe

27 Timeoftiger:

skriven

Härligt! 💛Men vad är det för syndaflodshelg?

28 Sriwanna Salomonsson:

skriven

Men så härlig historia om hur ni träffades! Är man konstig om man typ blir tårögd fast att man ej känner dig eller V? haha :P

29 Maria Ekblad:

skriven

Sandra, verkligen superfint inlägg!

30 När Annie fotograferar i Kalifornien:

skriven

Nej men så sött! Haha :-)

31 Fröken.A:

skriven

Vilken härlig historia!! :)

32 Peasyeasy:

skriven

Vilken gullig historia!

33 linda:

skriven

Åh så fint ♡♡

Svar: Kul att du tycker det :)
Sandra Lundin

34 Petra:

skriven

Ååh vad fint!
Nu började jag också tänka tillbaka hur det var när jag och min kille blev tillsammans för fem år sedan. Vi har känt varandra sen vi var 12, så det var så himla stor skillnad att vara kompisar och kära. Vi hade inte smsat så mycket innan, men när vi väl vågat ta steget på en fest gick telefonerna varma efter det. Och när vi sågs var det såå stelt och nervöst, men nu känns det där oändligt långt bort. Allt känns så självklart bra :)

35 ✞ Emelie Nilsson ✞:

skriven

Vackert! :)

36 maria:

skriven

Men åh va fint och mysigt! Älskar sådana här berättelser haha! :)

37 Annster:

skriven

Så vackert :)

38 Lina:

skriven

Va kul att höra er historia! Tänk att allt kan börja på en pizzeria :)

39 ɑ n n i k ɑ:

skriven

Nej, vad gulligt! :) Kärleken kan verkligen dyka upp när som helst :)

40 Olivia:

skriven

Superfint verkligen!

41 Johanna:

skriven

Men åhhh...:) I'm a sucker for love stories! Älskar att höra hur andra träffades. Kul att du ville dela med dig!

42 louise:

skriven

så himla fint!!

43 Ida | The sky under the sea:

skriven

Awww.

44 ISA:

skriven

Oj vad många kommentarer, fick scrolla en kvart för att komma ner hit. Men iallafall; så fint!! Vet du hur pojkvän-sugen man blir av sånt här som singel? ;))

Kommentera här: