Recept: Pasta med rödbetor

OBS! Du vet väl att min blogg har flyttat? Du hittar den på: ATILIO.METROMODE.SE 
 
 
Blodigt röd men helt vegetarisk är den här pastan som jag lagade igår. Jag försöker komma på lite allt möjligt att göra med mina rödbetor och när jag såg det här receptet visste jag att jag var tvungen att göra en egen version. För om det är något jag lärt mig så är det att man i princip aldrig behöver hålla sig till det urpaeungoigfa receptet. Okej, kanske med vissa bakrecept. Men annars går det nästan alltid att byta ut och tjoffa ner det man har hemma och addera smaker man själv gillar. Det känns så onödigt att köpa hem massa ingredienser som man kanske aldrig kommer använda igen. Nu var ju det här receptet väldigt enkelt från början så det jag la till var helt enkelt saker jag behövde göra slut på här hemma. Det visade sig i alla fall att det blev en riktig fullträff, maten blev så god att jag åt den idag till frukost - kall dessutom.
 
Pasta med rödbetor
 
100 g Spaghetti
3 Rödbetor
1 rödlök
2 vitlöksklyftor
1/2 burk tomatkross
1/2 paket färskost med smak "fyra peppar"
1 lime
salt, peppar, oregano, paprika och salladskrydda

Koka pastan så att den är nästan helt klar. Stek den hackade löken och vitlöken mjukt. Riv rödbetorna och tillsätt sedan dem och stek i någon minut. Häll i tomatkross, färskost, pasta, lime och kryddorna. Låt allt bubbla upp ihop och bli rykande varmt. Servera med en klick färskost på toppen och njut av din färgglada skapelse.
 
1 Stickan!:

skriven

Coolt!

2 Nora:

skriven

ÅH satan vad detta såg gott ut! Och coolt! Ska testas redan ikväll tror jag :D

3 Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ:

skriven

Det ser himla gott ut måste jag säga:)

Kommentera här: