DIY: en väv och en annan grej

OBS! Du vet väl att min blogg har flyttat? Du hittar den på: ATILIO.METROMODE.SE 
 
 
Om det var någon som mot förmodan trodde att vävhysterin hemma hos mig skulle ha fått ett slut så vill jag härmed tala om att heh, ni hade fel! Det finns inget pyssel jag älskar så mycket som den här typen av handarbete eftersom de alltid ger mig möjligheten att multitaska (att få vara effektiv med min tid = guld) då jag lätt kan svänga ihop en liten väv samtidigt som jag glor på ett avsnitt av någon serie. Att materialet är i princip gratis gör att ett eventuellt misslyckat projekt inte känns helt nedslående och eftersom just väggkonst är något jag ofta vill byta ut så är det här ett helt perfekt tips.
 
På den första bilden har jag helt enkelt vävt efter de enklaste principer, vilket är över och under varje varp, tagit två åt gången istället för en. Sedan doppade jag toffsarna i karamellfärg för att få en härlig nyans och färgklick.
 
Har man inte möjlighet att väva eller inte är så inne på det så är kanske det här mer passar er. Jag har bara målat en liten bit drivved som jag sedan har knutit långa bitar av garn i. Det här är verkligen en syssla man kan ägna sig åt framför tvn eller i en solstol och det hela blir klart på nolltid. Uppsatt med en ståltråd i mässing och klippt i en spetsig form och så fick jag äntligen något på väggen i vårt sovrum.

Nästa projekt blir att bygga en egen vävram så att jag kan göra en riktigt stor vägghängd väv som kan få sin plats i vår trappa. Jag gör en lite noggrannare beskrivningen av just den väven så att jag förhoppningsvis kan inspirera till ännu fler härliga verk. Stay tuned.
 
1 corneliaeriksson.blogg.se:

skriven

Gillar verkligen den där andra grejen!

Kommentera här: