Köket vårt

Längst bort i vår hall, efter vardagsrummet, ligger vårt kök. Jag tycker att det är ett helt perfekt kök med tillräckligt mycket yta, både för att sitta och äta och för att laga mat. Som mest har vi suttit och ätit åtta stycken runt vårt lilla köksbord och det funkade trots att det var lite trångt ;) Det var dock svårt att fotografera en helhet på rummet då det är så pass kompakt, men här får ni en liten första inblick i alla fall.
Jag älskar verkligen våra två måttbeställda hyllor men inser nu att jag nog är lite dålig på att ändra innehållet i dem. Under står en sittbänk och så småningom önskar jag ha en liten knoppbräda under under lägsta hyllan där jag kan torka sommarens kryddor.
Två stolar och en spjälsäng utgör övriga sittmöbler i vårt kök ;) Ska så småningom (när jag kommer ihåg) plugga igen de där hålen som jag nu la märke till. Men annars tycker jag den gör sig otroligt bra i vårt kök. Man får vara uppfinningsrik när man har en tydlig bild i huvudet av hur allt ska se ut men inte hittar någon möbel som motsvarar ens planer.
Älskar vårt mörka kakel, vita luckor och träbänkskiva. Vår hyresvärd renoverade hela lägenheten precis innan vi flyttade in och även om vi inte fick vara med och bestämma hur det skulle se ut så är vi så otroligt nöjda med resultatet. Precis så som vi skulle valt själva!
Måste än en gång be om ursäkt för den fasansfulla kvalitén på bilderna. Så tråkigt är det.
1 Johanna:

skriven

Så fint ni har det! =)

Svar: Tack så mycket :)
Sandra Lundin

2 Anna Silfverstolpe:

skriven

Åh vilket fint kök ni har! Älskar allt det gröna ihop med det träiga. Skitsnyggt!

Svar: Vad roligt att du gillar det! Ja, jag älskar att de ger lite liv till ett annars rätt stelt och modernt kök. Tack!
Sandra Lundin

Kommentera här: