Hemma hos oss; hallen uppe

Vi har som sagt en lägenhet i två våningar och det gör att man kan variera stilen på rummen rätt rejält utan att det slutar kännas sammanhängande. På senaste tiden har jag blivit inspirerad av några amerikanska hem där personliga saker, indianmönster och kaktusar/succulenter har skapat en härlig atmosfär. Det tog lååång tid innan jag ens förstod hur jag skulle kunna göra denna hallen till ett användbart rum. Men nu tror jag att jag är något på spåren. Det enda som är negativt med det här extra utrymmet är att det inte finns några fönster i själva hallen, så ljuset är inte det bästa. Såhär ser det i alla fall ut i dagsläget.

Det mesta i det här rummet är antingen loppisfyndat eller hemmagjort. Tycker det ger en rätt härlig mix faktiskt!
Upptäckte såklart försent att Viktors träningskläder hängde på räcket. Jaja, här bor det faktiskt någon!
Egentligen så används nog detta utrymme mest av våra kära katter. De har till och med en stor korg med leksaker till sitt förfogande. Kan säga att vi var smarta som valde en vit soffa men rätt klantiga som valde att ha svarta fåtöljer här uppe ;)
Är verkligen inne på kaktusar och succulenter för tillfället, tycker de är så härliga.
Älskar kopparspegeln som jag gick och klämde på under en hel fika på Greta Garbo (tror jag att det heter?) och är så nöjd över att jag faktiskt köpte den.
1 Charlotte:

skriven

Fint! :)

2 biggeros:

skriven

Jätte fin kopparspegel

Svar: Tack så mycket :(
Sandra Lundin

3 Anonym:

skriven

Så fint ni har det! Nu måste vi hitta en helg i maj/ juni då vi kan komma på besök! Så himlans trist att vi (jag) blev sjuk senast. Spegeln kommer helt riktigt från ett ställe som heter Garbos! 😊 Kram Emma

4 Emma:

skriven

Så fint ni har det! Nu måste vi hitta en helg i maj/ juni då vi kan komma på besök! Så himlans trist att vi (jag) blev sjuk senast. Spegeln kommer helt riktigt från ett ställe som heter Garbos! 😊 Kram Emma

Svar: Tack fina du! Har sagt det till Viktor flera gånger så förhoppningsvis ringer han dig i helgen! Känns fuskigt att vi inte får träffa er denna veckan. Men jag hoppas att ni har det riktigt härligt i Göteborg :) kram
Sandra Lundin

Kommentera här: