DIY: En genomgång av gamla projekt

OBS! Du vet väl att min blogg har flyttat? Du hittar den på: ATILIO.METROMODE.SE 
 
 
A Beautiful Mess hade ett inlägg för ett tag sedan som de kallade DIY Updates / How did that hold up? Och jag tyckte att det var en så bra idé för egentligen så skulle man kunna lägga upp prick vad som helst på internet som egentligen är skräp men som ser fint ut på bild. Jag skulle alltså lika gärna kunnat tejpa ihop något som för er ser superfint ut men som föll ihop direkt efter att jag fotat det. Nu har jag visserligen inte gjort så, men jag tänkte ändå att vi kunde kika på de olika projekt jag gjorde under 2014 och undersöka lite närmre hur bra de faktiskt höll, tycker dessutom att det är riktigt kul att se hur jag utvecklats sen förra året. Häng med!
 
Väven på bilden ovan hänger på prick samma ställe som där jag hängde upp den i juni förra året. Måste ju vara ett bra betyg!
 
I mars 2014 klädde jag om flera glasskivor (från gamla tavelramar) med marmorplast för att kunna skapa små brickor att samla fina saker på i vårt hem. Tog minimalt med tid och står fortfarande kvar på byårån i vårt sovrum.
 
Okej, såhär: Jag har inte kvar den här blomstergirlanden eftersom blommorna inte var helt torkade + att jag fäste dem med häftmassa. MEN den är ju så himla söt att jag nog måste göra en ny. Klart jag vill ha en blomstergirland av tusenskönor liksom.
 
Med hjälp av två träbitar och en herrans massa kulor och pärlor skapade jag två nyckelringar som jag verkligen gillade. Tills den dagen då jag fastnade i tråden och kulorna flög åt alla håll. Nu har jag inte längre någon nyckelring till mina sju nycklas (att man blir betrodd med så många är ju galet!) och ja, jag måste nog göra en ny variant på momangen.
 
Eftersom de här ljuslyktorna tillverkades för prick ett år sedan är det ju rätt självklart att de inte står upp och är fina idag. Blommorna vissnade faktiskt redan efter några timmar (inte gräset dock) men jag tänker att det är en fin idé för en utomhusfest, picknick, bröllop eller någon annan somrig tillställning som vara är tillfällig!
 
Med hjälp av en bit läder och en skruv med mutterplug (vet verkligen inte vad det heter) gjorde jag de här handtagen till våra garderoben på nolltid. Tänk bara på att göra hålet till skruven väldigt litet eftersom det töjer sig lite sen. Är fortfarande supernöjd och älskar de där handtagen!
 
Haha alltså dör lite på det här bihotellet för det är ju ofantligt fult! Kom på att jag ville skapa ett litet hem för bin i min trädgård och använde mig av saker jag hittade i källaren. Den här gamla lampskärmen brast efter någon vecka MEN jag fick både bin och humlor som kom på besök <3 Till den här sommaren ska jag snickra ihop något lite snyggare, ni ska få se när jag kommit igång med det projektet.
 
Jag plockade stenar på stranden som jag förvandlade till kylskåpsmagneter. De har hållit jättefint men jag har ju ändrat magneter lite efter årstid och här hittar ni hösthalloween samt vår och av den anledningen hänger de inte kvar på kylskåpet.
 
Gjorde ett halsband av snäckor som fortfarande är fint och ligger och väntar på att jag ska bli lite sommarbrun och fräkning och gå barbent vid stranden.
 
När de röjde upp allt sly på järnvägen förra sommaren tog jag tillvara på grenarna och tillverkade små galler/staket till mina pallkragar men även den här lilla tipin till katterna. Det ser väl rätt stabilt ut på bilden men rasade säkert redan efter första dagen. Det var jättesvårt att få det att hålla ihop men en fin tanke från början. Önskar att jag och Viktor hade ett sånt här tält i vuxen-size.
 
Okej, här var första omgången på DIY-projekt jag lagt upp sen starten förra året nu pausar vi lite och tar resten en annan gång tycker jag!
1 starsinlife.blogg.se:

skriven

Så himla fint!! Vad kreativ du är:)

2 Liza:

skriven

Det är alltid lika roligt och kika in på din blogg, man får så otroligt mycket inspiration :-).

Önskar dig en fortsatt fin onsdag, här är det en lugn kväll framför tven som gäller. Skall se hockeyn ikväll! :-)

3 Julia Müller-Sandvik:

skriven

Fast magneterna blev jag svinsugen på!! Så himla fina!

4 Em:

skriven

Vill också bygga ett bilhotell. Vad behöver man?

5 Liselott:

skriven

Du kan så mycket min lilla snäcka!!
Puss och Kram <3

6 Nora:

skriven

Nästa gång du gör det här inlägget kanske du kan visa hur sakerna ser ut då och nu? De sakerna du har kvar i hemmet då. Så får man se lite mer av hur du har det!

7 Nora:

skriven

Vet inte om min kommentar kom fram men kan du inte visa upp hur dina pyssel ser ut hemma hos dig nästa gång du gör ett sånt här inlägg?

8 Karin - FitnessochHälsa :

skriven

Vad fint det där lilla tälten var! Synd att det rasade ihop.

9 VisaLiza:

skriven

Kul med återkoppling! Tänker på det ibland när jag läser om olika pyssel att det skulle vara bra att veta hållbarheten och gärna få några tankar kring det. Kramar Liza

10 emiza:

skriven

himla fint

11 Carolina:

skriven

Så fint att bin kom på besök i din lilla byggnad! :) Drömmen är ju att ha en egen biodling för att få egen honung! Men de är ju lite läskiga de där flygfäna, sticks och håller på... Hm. Får fundera vidare!

Tror jag ska sno din idé med de där läderbitarna som garderobshandtag, det var snyggt!

12 Alicia:

skriven

Vilken supersmart och generös idé - särskilt när en håller på med just DIY-projekt. Tänker att ett sånt här inlägg kanske hade kunnat rädda mångas Monthly Makersalster från katastrof iom hur många recept på lera som inte fungerade i praktiken. Även kul att se lite grejer från tiden innan jag följde dig!

Vad gäller tepin är den så himla fin! Fy vad jag blev sugen på att bygga en kattkoja! Anledningen till att den inte höll tror jag är för att du surrat fel, mvh scoutledaren. Det ser inte ut att vara najat tillräckligt många varv och då ger knopen med sig och grenarna glider isär. Provar du igen så googla "surra trefot" så borde det komma upp bra beskrivningar :) Vi har baserat stora tält, matbord och klätterställningar på den där konstruktionen så det går med lite träning!

Jag undrar över din handdukshängare i badrummet - som är konstruerad av innerringen i en sybåge. Hur har den hållit? Tycker såna brukar vara något bräckliga och har knäckt ett antal i min samling, men det blev ju så fint!

13 Jess:

skriven

Kul inlägg! Kommer ihåg när du visade tipin och tycker fortfarande det är så himla gulligt :)

14 Jessica:

skriven

Alltså väven! Vilket konstverk!!! Tycker den ser ut som något slags snölandskap. Verkligen så fin!

Och så fina grejer alltihop ju! Verkligen roligt inlägg!

15 Jessica:

skriven

Hahaha såg precis Alicias kommentar om surrningen, och jag tänkte faktiskt samma. Mvh scouterna

16 Vajb:

skriven

Vilket inspirerande inlägg! :)

Kommentera här: