Vad jag köpte i Köpenhamn

OBS! Du vet väl att min blogg har flyttat? Du hittar den på: ATILIO.METROMODE.SE
 
20150529_6332
Jag skrev att vi inte shoppade något alls i Köpenhamn vilket var lite lögn för jag kom faktiskt hem med några saker.
 
Untitled-1
Som två kryddplantor, en timjan och en oregano som jag hittade i den lokala mataffären. De var så stora att jag delade dem i två så nu har jag helt plötsligt fyra finfina kryddor som kostade 40 danska kronor totalt. Då förstår ni säkert att jag var tvungen att släpa med dem hela vägen hem över sundet ;)

3
Hittade även den här tekannan på TGR så det var ju inte heller något exklusivt fynd för just Danmark. Men jag har blivit så löjligt förtjust i genomskinligt glas den senaste tiden att den var tvungen att hänga med hem. Glasen är loppisfynd och kommer passa så bra till sommarens islatte.
 
1
Även den här lilla glasburken kommer från TGR och jag är inte helt säker på hur man ska använda den eftersom den är rund och står på locket. Jag gjorde såhär och vips fick jag en glasvas med korkunderlägg <3
 
4
100 danska kronor gick alla prylarna på :) Och om ni missat vår Köpenhamnsresa kan ni klicka här för dag ett, två och tre. På söndag kommer en liten guide till staden och jag har plockat med alla era bästa tips som ni gav mig innan vi åkte dit.
1 Terése:

skriven

Alltså, de där kakorna ser väldigt läckra ut! Är det köpekakor eller kan man hoppas på att recept kommer? :)

2 Terése:

skriven

Alltså, de där kakorna ser väldigt läckra ut! Är det köpekakor eller kan man hoppas på att recept kommer? :)

Svar: Nej tyvärr de där små minimunkarna har jag köpt. Skulle gärna lära mig att göra egna men har inte kommit så långt i processen än ;)
Sandra Lundin

3 angelicasvarld.blogg.se:

skriven

Super fina saker!! Tekannan var ju helt underbart vacker!

4 Stina - Tillvaron.se:

skriven

Men alltså tekannan!!! Så fin! Är butiken Tiger detsamma som "TGR" som säljer diverse fina saker superbilligt?

Svar: Ah dryg jag är, självklart stavas det TGR så ja det är det ;)
Sandra Lundin

5 Angelica:

skriven

Måste bara kolla efter den på tgr i Gbg om två veckor 😍

6 Alexandra:

skriven

Vilka superfina saker! Blir också sugen på att åka dit :)

7 Marja - Baka Sockerfritt:

skriven

Den där tekannan är urläcker! Vill ha!

8 Marja - Baka Sockerfritt:

skriven

Den där tekannan är urläcker! Vill ha!

9 Elvira:

skriven

Jag har tre sådana runda burkar, jag Har chiafrön kokos och nötter i mina fint att ha framme i köket. Tips :)

Svar: Åh, smart! Borde köpa på mig fler då med andra ord :)
Sandra Lundin

10 Ebba Molin:

skriven

Så fin kanna! Älskar förövrigt timjan...det är nog en av mina favoritkryddor. Speciellt i kombo med curry!

11 Vicky:

skriven

färska kryddor = kanske bästa vardagslyxen nånsin.

12 Beata:

skriven

herre vad fina saker! vill komma hem till dig och fika!

13 Jessan:

skriven

Riktigt fina fynd, får nog besöka TGR för att spana in den där vasen!

14 Amanda Jona [SPONTAN]:

skriven

Åh vilka fina grejer du fick med dig!

15 Helen:

skriven

åhh vad fin kannan var!! fina bilder:))

16 C'est la vie:

skriven

Danskarna har fantastiska blommor och växter som kostar ingenting jämfört med Svedala ;-).

17 Pauline:

skriven

så fina kanna!!

18 Sofia:

skriven

Så fint! & så goda kakorna ser ut! :)

19 Malin Ruth:

skriven

kan glasburken/vasen vara en godisgömma? bertil vallien har gjort fina burkar som man ställer på locket, och dom kallas just godisgömmor. och å - tiger! hur bra är inte tiger, och hur lätt är det inte att förköpa sig? ^_^

Kommentera här: