Tre ting

Godmorgon! Här kommer en lista med några fina helgsaker i en salig blandning.
 
Tre saker jag har dille på
skajagköpahatt
1. Varje sommar är det samma sak; jag fått hattabstinens. Sen köper jag aldrig någon ändå och allt börjar om och om igen. Men jag kanske borde slå till på en den här gången?
 
mockajacka
2. Hittade den här mockajackan i flygarmodell på min lokala second hand-affär och önskade så innerligt att den skulle passa mig trots att det stod xl och den hängde på herravdelningen. Tyvärr gjorde den inte det vilket jag blev lite ledsen över för en mockajacka hade suttit så fint!
 
gladförminnyaplanta
3. Plantor. Alltid, alltid, alltid nya plantor <3 Den här blev min för 99 kronor i en coop-affär och det måste man alltid vara såhär glad över. Visst?
 
Tre projekt jag är sugen på att göra
1. En egen pegboard
2. Läppbalsam med två ingredienser
3. Vackra servetter
 
Tre fina stunder
20150509_3673
1. Att gå i sommarkläder upp till fästningen och äta första kulglassen för i år
 
20150426_2607
2. Åka på miniroadtrip med Emelie och prata relationer, utlandssemester och inredning under ett restaurangbesök .
 
20150510_3780
3. Att hitta de här två sittandes i soffan med sina mobilspel. Finisar.

Tre andra bra grejer
1. När jag och Viktor fixar matlådor inför veckan och sjunger ihop <3
2. Att jag vann på bezzerwizzer mot pojkarna ovan trots att de var i samma lag mot mig som var ensam
3. Hur mina muskler värker efter allt ogräsrensande ute i trädgården

Tre maträtter
20150501_3076
1. Pestosallad med avokado och lax
 
20150426_2622
2. Tacos, helst varje dag om Viktor får bestämma ;)
 
DSC_3444
3. Marängsviss - så underskattat!
 
Tre poddar jag lyssnat på
1. Spanarna
2. Fahl i samtal
3. This american life
 
Tre platser
20150509_3678
1. Bulta-Majas glasscafé
 
20150425_1711
2. Slutet på vår gata
 
20150509_3667
3. Enda rödljuset i hela Karlsborg
 
Tre saker jag tittat på
1. Svett & Etikett
2. Trädgårdstisdag
3. Massa klipp från den här killen
 
Tre bilder på det jag längtar efter varje dag
sleepingkitties
lovelylight
lillasömingagösta
Det spelar aldrig någon hur bra en dag har varit, jag längtar alltid efter att få krypa ner i sängen med min lilla familj. Att få ligga och prata och gosa innan man säger godnatt och svävar iväg in i drömmen. På det sättet vill jag alltid avsluta mina dagar.
 
Tre saker jag ser fram emot i veckan
1. Vår köpenhamnsresa
2. Att gå sakta till jobbet istället för att hetsa iväg på cykel i sista sekunden
3. Att få prata med Agnes
 
Förresten, såg ni min efterlysning igår? Vore så oändligt tacksam ifall ni orkade sprida inlägget via facebook eller annan bra sida, tror att ni skulle gilla att vara med på det äventyret via bloggen :)
1 hanna, förbanna:

skriven

vilket fint inlägg - och bilderna! <3

2 Pauline:

skriven

å så fint! inlägg, gillar verkligen upplägget!

3 Hey Emelie:

skriven

Vilka härliga grejer! Och sommarkläder och kulglass?! I Göteborg drar snålblåsten in under jackkanten och regnet droppar om vartannat varenda jäkla dag nu för tiden. Vill ha soooommar!

Försökte förresten dela din efterlysning, men Facebook ville bara dela ditt panikångest-inlägg. Jättekonstigt?!

4 Jessica:

skriven

Grammofonen i caféet är ju TO DIE FOR?! Så himla vacker.
Och kattgosbilderna gör mig alldeles varm i hjärtat.

5 MALIN:

skriven

Vilket roligt inlägg :) Är det okej om man snor det?

Svar: Såklart :)
Sandra Lundin

6 Rania:

skriven

Mysig liten lista! och som alltid fina bilder :) Älskar ju dina sängkläder på bilden med katterna, var är de ifrån? *kär* Måste sluta bli kär i materiella saker alltså.. haha

Svar: haha men eller hur?! Det gör jag med!

7 Charlotta Sofia springer o trimmar:

skriven

Myslista! Så många fina grejer :) Sen känner jag att en sån där peg board vore lösningen på mina hallproblem och kaoset med nycklar, lappar, prylar o.s.v, o.s.v i all oändlighet.

8 Boel:

skriven

Åh vilken härlig lista :D

Sv: Ja verkligen ^^
Jag vill också göra den stora Vätternrundan någon gång hihi ^^

9 Julia Wisniewska:

skriven

Åh vad kul med såna här listor:)

10 elise:

skriven

listor in my heart <3 och tack för tipset om cashew kitchen, hade aldrig hört talas om bloggen och är alltid på jakt efter fler veggobloggar!

11 kaneli:

skriven

Hilma bra lista, den sparar jag och fyller kanske i någon dag :)

12 corneliaeriksson.blogg.se:

skriven

Så fint! Älskar också att gå och lägga mig, alla dagar. Vissa dagar, typ dåliga, tråkiga, jobbiga dagar, längtar jag efter sängen innan jag ens stigit upp ur den på morgonen.

13 ISA:

skriven

Gudars!! det där glasscaféet gav mig rysningar. Har jag sagt att jag älskar caféer!? Och du, du måste köpa hatt!! Om man passar sådär bra i huvudbonad är det en plikt att bära hatt :D

14 Sofia:

skriven

Så fint!! & dina katterna alltså, så himla söta!

15 Beatrice Jakobsson - Fotograf :

skriven

ÅÅ vad kul med ett sånt här inlägg. Detta gillar jag verkligen, grymt bra jobbat! :)

16 Beatrice:

skriven

Den här listan var otroligt bra!! Jag tar nog den jag också, och länkar tillbaka. Förbereder i mängder inför helgen när jag vet att jag inte kommer vara hemma och sen få gäster...

17 Anonym:

skriven

Superroligt inlägg! Vill också göra ett sådant ;)

18 Anonym:

skriven

Underbart inlägg! Vill också göra ett sådant ;)

Kommentera här: