Bygga ett eget skrivbord

OBS! Du vet väl att min blogg har flyttat? Du hittar den på: ATILIO.METROMODE.SE 
 
 
Jag har ett nytt skrivbord! Är så himla nöjd så det knappt är sant. Om någon hade sagt det till mig för sex år sedan, att jag skulle bli helt hooked på obehandlad furu så hade jag skrattat den personen rakt upp i ansiktet. Då bodde jag i ett stort hus på landet där jag slet för att måla om varenda trämöbel vit enligt shabby chic-trenden. Jag har tillverkat bordet själv och det var kanske det enklaste projektet jag åtagit mig i möbelväg så kika här nedanför för en liten beskrivning.
 
För några månader sedan gjorde jag ett litet inlägg om mitt arbetsrum och då hade jag ett stort vitt skrivbord från ikea som jag tyckte var lite för klumpigt men som fyllde sin funktion. Några veckor senare råkade jag slå ett stort hål i bordsytan och då kändes det inte alls så roligt att ha kvar det.
 
Så jag spatserade helt enkelt iväg till byggvaruaffären och beställde en träskiva med rätt mått för mitt utrymme samt två kortare reglar och en lång. Jag tänkte nämligen att det skulle bli mer luftigt utan några ben på mitt skrivbord.
 
Jag skruvade helt enkelt bara i reglarna i väggen (det som behövdes var skruvdragare, träskruv, alligatorplugg och vattenpass) och sedan la jag bänkskivan ovanpå reglarna. Den ligger stadigt men för att stabilisera mitten petade jag in en rundstav under bordet som ger extra stadga. Bänkskivan, reglarna, skruven, pluggarna och rundstaven gick tillsammans på 330 kronor.
 
Bordet är inte behandlat ifall jag skulle ångra mig och vilja vitlasera det i framtiden. Men just nu är jag som sagt supernöjd med hur det ser ut. Länge leve furu!
 
Är så otroligt nöjd men det värsta är att jag måste baxa upp min gigantiska stationära dator på skrivbordet nu. För det krävs väl x antal följare till innan apple kommer in och sponsrar med en macbook. Eller vad tror ni? ;)
1 Linnea :

skriven

Superfint! Så fin detalj med rundstaven.

2 LisaMarie:

skriven

Åh det blev verkligen jättebra! Märkligt det där med hur man påverkas/inte påverkas av olika trender. Jag har verkligen avskytt obehandlad furu som pesten innan men på sistone har jag också börjat uppskatta träets struktur. Och det är ju bra med tanke på hur mycket furu vi har i det här landet till ett relativt bra pris :) Vad jag förstår mörknar dock furu med tiden, och då kan det väl lätt få den där "bastukänslan" :p Men då är det ju bara att vitlasera det då, som du säger :) Håller förresten med om att stationära datorer är ett åbäke.. dock så mycket lättare att jobba på en små laptops.. En snygg skärm står på min önskelista också ^^

3 Matilda:

skriven

Inte aaalls avis här! Blev jättebra! Obehandlat trä är mitt bästa också just nu. Och det där med att man får mer luftighet är ju guld värt i ett kreativt utrymme tycker jag.

4 ɑ n n i k ɑ:

skriven

Gott!

5 elise:

skriven

fyfasicken vad du är händig! blir så jävla imponerad! kan knappt få upp en tavla, jag.

6 hanna, förbanna:

skriven

det blev ju superbra, nu har du ju plats för allt möjligt skapande på samma yta också!

7 Rania:

skriven

Snyggt! Har länge velat skaffa nytt skrivbord jag med, längre än vad jag har och kanske ljusare. Det här var ju inte dumt, tåls att fundera på! Fast jag har bara en vägg på ena kortsidan där jag sitter...

8 Ida - foto & häst:

skriven

supersnyggt och praktiskt! :D

9 Julia Müller-Sandvik:

skriven

så fint och så långt :D Bravo!

10 Mikaela:

skriven

Men alltså SÅÅ coolt att bygga egna möbler! Och snyggt blev det! Och du får det att se så enkelt ut, men vet inte om jag skulle klara av det alltså :P

11 Jessica:

skriven

Men så snyggt det blev! Hemskt vad händig du är då!

12 Maria Ekblad:

skriven

Åh vad fint det blev! Du är så händig :D

13 Petites:

skriven

haha jag vet exakt vad du menar! Samma här, med furugrejen!
Har pikat mina föräldrars hus innan, nu är jag själv där. Tydligen blir man som sina föräldrar ändå ;) snyggt bord du fixat! Trevlig kväll!

14 Newsbreak:

skriven

Supersnyggt, duktigt!

15 Ebba Molin:

skriven

Åh så fint du har det!

16 corneliaeriksson.blogg.se:

skriven

Så fint det blev! Vad bra du är :) Den där ljusa furufärgen är helt klart underskattad, superfint.

17 Fredrikapåvinden:

skriven

Wow! Det är så fint! I flera år har jag mest bara velat sytt och då och då vika en och annan trana men inte ägnat mig åt så mycket annat skapande. Men sen jag flyttade till lägenheten har det börja klia i fingrarna efter lite nya projekt. Jag skulle helst vilja måla hela lägenheten eller nått sånt men eftersom det är ett 2:a hanskontrakt känns det inte så aktuellt... Men jag känner att inspirationen verkligen tryter, jag vet liksom inte VAD jag vill skapa... Skrivbordet är hur som underbart!

Svar: Ååh, förstår verkligen att det är svårt att göra om ifall man hyr i andra hand. Men om du inte vet vad du ska skapa kanske du kan haka på monthly makers någon månad? Så får du i alla fall ett tema att tänka kring :)
Sandra Lundin

18 Amanda Niclasson:

skriven

Så fint!

19 Millan:

skriven

Vad duktig du är! Superfina bilder också! :) Ha en härlig dag!

20 Patricia♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ:

skriven

Så bra det blev, och bra mycket längre än ett skrivbord från affären.
Själva ägnade vi oss i helgen åt att bygga ett plankbord:P

21 Meena:

skriven

Superfint! Skulle jag också vilja göra :D

22 Angie Lakna:

skriven

vilka super fina bilder. Du har en jättefin blogg verkligen.

23 Liisa Lindstrom:

skriven

Väldigt fint!
Älskar den ljusa träytan, så fint :)

24 tommy:

skriven

fin blogg

25 Feliciaelinida:

skriven

Din blogg àr sà himla mysig verkligen!

26 Mikaela:

skriven

Vad snyggt det blev :)

27 Emma Grann Fotografi:

skriven

Åh fint!!
Älskar Makers Gonna Make skylten!! GRYM

28 Linn Jönsson:

skriven

Otroligt fina bilder! älskar din blogg! titta gärna in på min blogg för bakrecept:)

29 Fanny:

skriven

Hej! superfint blev det, inspirerande bilder i huvudtaget. Använder en av de på tumblr, med länk och källa såklart! hoppas det är okej, kram

30 Sabina:

skriven

Det blev verkligen jättefint! :)

31 Sofia:

skriven

Det blev ju superfint!

32 Angie:

skriven

Vad kreativ du är! Blev jättefint, tack för tipsen :)

33 KassandraPalma:

skriven

riktigt fint!

34 Jenny:

skriven

Åh vad mysigt du har det! ^^

35 Frida:

skriven

Supersnyggt verkligen! Har själv ett litet skrivbord som vi snickrade ihop och det är också obehandlat - tycker det är fint :)

36 Longevity - en blogg om hälsa:

skriven

Det blev superfint.

37 Mohammedi's | Art, model & designer:

skriven

snyggt

38 Michelle:

skriven

Snyggt! praktiskt med ett så långt skrivbord! :D

39 Amanda:

skriven

så fint :) Härligt med en hörna där man kan få sprida sin kreaktion, underbart!

40 Jessica:

skriven

Vad snyggt det blev! Vad skönt att ha ett sånt där långt skrivbord som man får plats med massor av saker på!

41 Josephine:

skriven

Grymt! Väldigt praktiskt med så mycket space & god frukost :))

42 my:

skriven

Riktigt fint! :D

43 tommy:

skriven

fint

44 Jasmine:

skriven

Dina bilder är så väldigt fina.
Du ska vara nöjd med resultatet, det är snyggt. :)
Kram

45 Knaperbloggen:

skriven

väldigt snyggt!

46 Sofia:

skriven

Fint! :)

Kommentera här: