En grön vägg i vårt sovrum

OBS! Du vet väl att min blogg har flyttat? Du hittar den på: ATILIO.METROMODE.SE 
 
20150531_6429
Jag är i Helsingborg och njuter av att få leka med Emilia och mysa med min familj. Men hemma i Karlsborg har det hänt något nytt som jag tänkte att vi kunde kika på. Jag har nämligen målat en vägg i vårt sovrum i den mysigaste gröna nyansen. Vill du se hur tråkigt vårt sovrum såg ut för ett år sedan? Klicka här.
 
8
Jag har alltså målat två tredjedelar av väggen grö noch en tredjedel i en krämvit nyans. Färgerna jag använt är från L'authentique och i nyanserna 29.Mos och 01.Melk. Färgen är en matt kritfärg och det gick hur bra som helst att måla den ovanpå tapet. Går du själv i målartagen kan du beställa färgen här.
 
20150531_6436
Älskar färgen och hur vilsamt det blev i vårt sovrum nu. Ska försöka ta lite mer övergripande bilder så småningom så att ni får se mer av hur det ser ut här inne men det gjorde verkligen stor skillnad med lite matt färg på väggen. Passar ju dessutom ypperligt bra till vitt, guld och trä som verkar vara det jag går igång på mest just nu.
 
11
Om ni bara ska plocka en enda blomma i sommar råder jag er att leta reda på en buske/träd med syrénhortensia. De här blommorna har snart stått här ett år och de torkar så fint att de skulle kunna bevaras hur länge som helst. De blommande bokstäverna jag gjorde är även de fina fortfarande. Blomtips alltså!
 
20150531_6445
Det här inlägget är ett samarbete med Modesto som inleddes efter att jag bestämt mig för att måla om med färgen ovan så 100% nöjd kund utan spons också. Bara så att ni vet ;)
1 Stina - Tillvaron.se:

skriven

Verkligen en härlig & lugnande färg. Så fint!

2 Mikaela:

skriven

Jättefin färg! Det blev verkligen ett lugnt och vilsamt rum, och det är väl det man vill ha i ett sovrum :) Snyggt!

3 Hey Emelie:

skriven

Så fint det blev! Verkligen vilsamt som du säger, och snygga bilder som alltid! Kram och trevlig helg!

4 LisaMarie:

skriven

FANTASTISKT snyggt blev det tycker jag! Vi målade vårt nya sovrum i en ljusgrå nyans i höstas, vilket jag trivs väldigt bra med. Men gröna nyanser av den här typen sneglar jag alltid mot.. och även det där med att måla en del av väggen en vit ton. Har dock tänkt att det kanske funkar bättre på lägenheter med högt i tak, men i ser ju ut att ha vanlig takhöjd och det är jättesnyggt.

5 elise:

skriven

åh, mycket behaglig färg! jättefint.

6 starsinlife.blogg.se:

skriven

Riktigt fint!! Ja grönt är nog bra o "avslppanande"till sovrum

7 Julia Müller-Sandvik:

skriven

Urtjusigt :D

8 johanna:

skriven

vilken fantastisk färg, och vad fint sovrummet ser ut!!

9 Emilia:

skriven

Helt fantastiskt!! Min högsta dröm är att måla om några av väggarna här hemma. Men tyvärr får det enbart målas vitt i dessa lägenheter. Tycker det var ett utmärkt val att bara måla 2/3 av väggen. Blir så himla effektfullt och mysigt <3

Kommentera här: